Een heel verhaal, maar ik snap het niet meer !

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gebruikersavatar
Livewithlouis
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 mar 2012 10:11

Re: Een heel verhaal, maar ik snap het niet meer !

Bericht door Livewithlouis »

Wat ik niet begrijp zijn twee dingen:

Waarom wilde je per se dat je kat gevaccineerd zou worden? Was er een bepaald termijn tot wanneer het asiel het voor je zou betalen...of had het een medische reden?

Waarom ben je niet na 1 week gedonder zelf met je kat langs je eigen da in de buurt gegaan en heb je alles laten doen wat moest gebeuren. Dan was je toch redelijk snel klaar geweest?
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5490
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Een heel verhaal, maar ik snap het niet meer !

Bericht door nellebel »

ik snap je frustratie heel goed. herken het toen ik flippie en sjefke uit het asiel had gehaald. (flippie niet gecastreerd en ze zat er al bijna een jaar en niet geent, ook geen vergoeding gehad en beiden bleken FELV te hebben)
Op zich knap dat je ondanks alles volhoud en doorvecht. ik kon dat niet. ik merkte dat ik er zelf gestrester van raakte en dat het asiel er niet wakker van lag. ik heb me er toen bij neergelegd dat sommige mensen nou eenmaal zo zijn en dat ik de wereld niet kan redden, maar nogmaals, knap dat jij dit wel kunt.
en het belangrijkste, je zorgt goed voor je katje en ontneemt hem hierdoor geen zorg.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Zonnig
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 mar 2011 15:31

Re: Een heel verhaal, maar ik snap het niet meer !

Bericht door Zonnig »

Hallo allemaal,

Livewithlouis; katten die je van het asiel krijgt moeten gevaccineerd, ontvlooid en ontwormd zijn. In januari hadden ze last van de niesziekte in het asiel. Deze kat liep er ongevaccineerd tussen. Ik heb nog 2 andere katten die gezond zijn. Ik heb ook betaald voor vaccinatie, ontvlooïng en ontworming bij het asiel zelf. Probleem is dat ik de kat niet makkelijk meekrijg op de fiets.

Nellebel; ik begin mezelf nu ook vragen te stellen. Is dit het mij nog wel waard etc. Toch heb ik vandaag nog contact met ze gehad, dus om nu direct 'laat maar' te zeggen is ook niet handig. Ik heb ze nu laten weten dat als ze binnen 3 weken niet alles hebben opgelost, dat ik de spullen dan naar de inbrengwinkel breng. Het is een principe kwestie geworden waarin ik mij teveel vastbijt. Dus het is heel dubbel. Ook nog wat anders speelt mee: mijn andere kat is net ziek geweest. Dit kostte al veel geld. Mijn andere kat moet binnenkort ook worden gevaccineerd. Beide katten zijn nu ook al ontvlooid en ontwormd. De nieuwe asielkat moet dus ook nog worden ingeënt etc. Het hakt er dan lekker in.
Tsja en dan zit ik ook nog eens in de ziektewet. Gelukkig tijdelijk, maar een echte vetpot is het niet. Ik heb ook betaald voor een behandelde kat, dus vind ik ook dat ze dit op moeten lossen.

Ik vind jullie verhalen zeker het overdenken waard. Soms ben ik ook veel te gedreven en moet ik eigenlijk wat relaxter zijn. Ik heb veel doorzettingsvermogen, maar zoals je ziet is dit ook weleens een groot nadeel. :)
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Een heel verhaal, maar ik snap het niet meer !

Bericht door Chiquita98 »

Ik vind het wel heel goed van je hoor dat je het er niet zo maar bij laat zitten. Een asiel hoort zich aan afspraken te houden en aan jouw verhaal te lezen is dit niet het geval. Ik krijg altijd een paspoort voor gezelschapsdieren mee waarin de vaccinaties staan die ze in het asiel hebben gegeven. Vind het heel jammer dat de dierenbescherming niks doet met jouw hele verhaal. Succes er verder mee en inderdaad misschien je niet te druk maken.
Fijn dat het met je kat wel goed gaat.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Livewithlouis
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 mar 2012 10:11

Re: Een heel verhaal, maar ik snap het niet meer !

Bericht door Livewithlouis »

Ik begrijp de principe kwestie hoor, zou het ook behoorlijk irritant vinden maar juist daarom op een gegeven moment de zaken met mijn eigen da geregeld hebben. Ja je er in vast bijten heeft ook zo zn voordelen, als jij niet doorzet wie zorgt er dan voor dat dat asiel zn werk goed gaat doen?

Maar ik vroeg het me ook meer af omdat het je misschien rust geeft als je weet dat dat vaccineren niet zo dringend is. Want A je andere katten zijn netjes geënt dus voor hun kun je geen andere voorzorgsmaatregelen nemen tegen het virus. En Inenten geneest geen niesziekte dus heel cru gezegd als je nieuwe kat dat heeft opgelopen is snel enten toch geen oplossing. Sterker nog ik gok dat hij nu al antistoffen tegen niesziekte heeft aangemaakt, waarschijnlijk in het asiel zelf of van jouw twee andere katten die antistoffen bij zich dragen.

Maar dat je wil krijgen waar je voor betaald hebt begrijp ik helemaal en snap dus dat je daarom doorzet!
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Een heel verhaal, maar ik snap het niet meer !

Bericht door Kattenbella »

Ik hoop ook dat het goed gaat met je katje. Laat die boel staan en laat waaien, het kost je inderdaad te veel energie. Het is wel lastig als dit soort dingen vaker voorkomen.
Wat ik een beetje weet van hen is dat ze meer van honden weten dan van katten. Verder blijft het grotendeels vrijwilligerswerk.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Zonnig
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 mar 2011 15:31

OPLOSSING GEVONDEN !

Bericht door Zonnig »

Dag allemaal,

GOED NIEUWS ! Er is een oplossing ! Misschien moet ik mezelf maar op wat lekkers trakteren ( hoewel ik aan de lijn ben ), want ik heb wel heel erg mijn best gedaan ! :)
Zojuist ontving ik een email van Dierenbescherming. De dierenarts van het asiel komt bij mij langs om de kat in te enten, te ontvlooien en te ontwormen. Super he ?

De bench en de rest van de spullen krijg ik van het dierenasiel. Dus......ik denk dat ik de bench ga verkopen. Hij ziet er nog goed uit. De overige spullen zijn verouderd en gooi ik weg. Moet je nagaan; zo gaat de dierenbescherming met het geld van de donateurs om.

( Gek genoeg schaam ik mij een beetje voor mijn vasthoudendheid, een soort schuldgevoel vanwege het feit dat de dierenarts bij mij thuiskomt. Ik zei min of meer, om de situatie te bespoedingen, dat de dierenarts ook bij mij langs kon komen. Dat meende ik natuurlijk niet vanwege de kosten. Blijken ze dat dus wel te doen. hahaha )

En ik moet ophouden te verlangen dat ze inhoudelijk gaan reageren, want dat doen ze toch niet. In dat opzicht heb ik weleens de neiging om door te slaan in mijn verwachtingspatroon. Ik denk dat ze verder niks doen met mijn klacht, maar ja voor mij houd het op. Ik heb echt mijn best gedaan. ( Kort voordat ik de mail ontving dacht ik er nog aan om de kat zelf naar mijn dierenarts te brengen, maar gelukkig hoef ik niet nog meer kosten te maken. )
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Een heel verhaal, maar ik snap het niet meer !

Bericht door Adriana »

eigenlijk snap ik al een tijdje niet dat wanneer je zo krap bij kas zit, je er nog een kat bijgenomen hebt, waarvan je dus eigenlijk zelf de kosten voor enten en ontwormen nauwelijks kunt bekostigen... en dan ook nog een reso-geval..
dat gaat toch rampen geven als er eentje gierend aan de diarree gaat?? om over erger nog maar niet te spreken..
waarom kan de asieldierenarts de bench niet gewoon mee terugnemen? als ik jou was dan zou ik die bench nog maar even zelf houden, je weet maar nooit en het geld voor al dat lekkers zou ik in een spaarpotje voor je dieren doen.. idee? ;-)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Zonnig
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 mar 2011 15:31

Re: Een heel verhaal, maar ik snap het niet meer !

Bericht door Zonnig »

Om onduidelijkheid te voorkomen: ik kan wel degelijk een kat betalen !

Jammer dat alles ineens uit zijin verband wordt gerukt. Ik heb er spijt van dat ik eerlijk ben geweest. Zo zie je maar weer, op een afstand kunnen mensen maar van alles roepen. Dingen die dus niet kloppen.

Ik kan ook echt WEL in mijn levensonderhoud voorzien. Ik heb gewoon een normaal inkomen. Ik zit alleen tijdelijk in de ziektewet, dus ik vind dat je uit moet kijken met wat je zegt. Het komt nogal vervelend over. Mijn andere kat is net ziek geweest. Waarom zal ik 2 keer voor inenting gaan betalen als ik er de eerste keer reeds voor heb betaald ? Het is toch heel logisch dat ik hier toch iets van zeg.

Ik kan ook gewoon de kosten van inenting e.d. betalen, maar daar gaat het helemaal niet om. Ik vind alleen niet dat ik moet betalen voor vaccinatie als ik er reeds voor heb betaald bij het asiel.
En .... mijn katten krijgen duur voer en ik heb een voliere laten bouwen, dus dat ik eens wat kritisch over dierenartskosten praat, daar is niks mis mee.
Zonnig schreef:Dag allemaal,

GOED NIEUWS ! Er is een oplossing ! Misschien moet ik mezelf maar op wat lekkers trakteren ( hoewel ik aan de lijn ben ), want ik heb wel heel erg mijn best gedaan ! :)
Zojuist ontving ik een email van Dierenbescherming. De dierenarts van het asiel komt bij mij langs om de kat in te enten, te ontvlooien en te ontwormen. Super he ?

De bench en de rest van de spullen krijg ik van het dierenasiel. Dus......ik denk dat ik de bench ga verkopen. Hij ziet er nog goed uit. De overige spullen zijn verouderd en gooi ik weg. Moet je nagaan; zo gaat de dierenbescherming met het geld van de donateurs om.

( Gek genoeg schaam ik mij een beetje voor mijn vasthoudendheid, een soort schuldgevoel vanwege het feit dat de dierenarts bij mij thuiskomt. Ik zei min of meer, om de situatie te bespoedingen, dat de dierenarts ook bij mij langs kon komen. Dat meende ik natuurlijk niet vanwege de kosten. Blijken ze dat dus wel te doen. hahaha )

En ik moet ophouden te verlangen dat ze inhoudelijk gaan reageren, want dat doen ze toch niet. In dat opzicht heb ik weleens de neiging om door te slaan in mijn verwachtingspatroon. Ik denk dat ze verder niks doen met mijn klacht, maar ja voor mij houd het op. Ik heb echt mijn best gedaan. ( Kort voordat ik de mail ontving dacht ik er nog aan om de kat zelf naar mijn dierenarts te brengen, maar gelukkig hoef ik niet nog meer kosten te maken. )
Gebruikersavatar
Livewithlouis
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 mar 2012 10:11

Re: Een heel verhaal, maar ik snap het niet meer !

Bericht door Livewithlouis »

"Zo zie je maar weer, op een afstand kunnen mensen maar van alles roepen. Dingen die dus niet kloppen." interessante zin vind ik dat.

Adriana heeft toch wel een nuttige opmerking gemaakt? Alsnog je eigen keuze en jouw geld. Maar het is geen gekke gedachte toch? Vooral omdat het om een reso-geval gaat.
Gebruikersavatar
Zonnig
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 mar 2011 15:31

Re: Een heel verhaal, maar ik snap het niet meer !

Bericht door Zonnig »

Dank je wel, maar ik ga hier niet verder op in. Ik blijf ook niet uitleggen, dat hetgeen er wordt gezegd niet klopt. De dingen die ik heb gezegd worden uit z'n verband gerukt en het gaat zo een eigen leven leiden. In ieder geval heb ik er van geleerd: uitkijken met openheid, want voor je het weet lezen mensen een totaal ander verhaal dan het onderwerp waar het eigenlijk over gaat.

Ik wens jullie nog een fijne dag ! Ik ga nu wat leuke spullen voor mij en mijn katten halen om het te vieren ! En die bench die verkoop ik voor een lage prijs, zodat iemand er nog plezier van heeft. En nee.............ik hoef dit niet te reserveren voor de katten, want die krijgen en hebben al ontzettend veel speelgoed, eten en snacks. ( EN die kat die ik van het asiel heb gehaald, die was erg gezond, ondanks dat ze niet gevaccineerd bleek te zijn. )
Zonnig schreef:Dag allemaal,

GOED NIEUWS ! Er is een oplossing ! Misschien moet ik mezelf maar op wat lekkers trakteren ( hoewel ik aan de lijn ben ), want ik heb wel heel erg mijn best gedaan ! :)
Zojuist ontving ik een email van Dierenbescherming. De dierenarts van het asiel komt bij mij langs om de kat in te enten, te ontvlooien en te ontwormen. Super he ?

De bench en de rest van de spullen krijg ik van het dierenasiel. Dus......ik denk dat ik de bench ga verkopen. Hij ziet er nog goed uit. De overige spullen zijn verouderd en gooi ik weg. Moet je nagaan; zo gaat de dierenbescherming met het geld van de donateurs om.

( Gek genoeg schaam ik mij een beetje voor mijn vasthoudendheid, een soort schuldgevoel vanwege het feit dat de dierenarts bij mij thuiskomt. Ik zei min of meer, om de situatie te bespoedingen, dat de dierenarts ook bij mij langs kon komen. Dat meende ik natuurlijk niet vanwege de kosten. Blijken ze dat dus wel te doen. hahaha )

En ik moet ophouden te verlangen dat ze inhoudelijk gaan reageren, want dat doen ze toch niet. In dat opzicht heb ik weleens de neiging om door te slaan in mijn verwachtingspatroon. Ik denk dat ze verder niks doen met mijn klacht, maar ja voor mij houd het op. Ik heb echt mijn best gedaan. ( Kort voordat ik de mail ontving dacht ik er nog aan om de kat zelf naar mijn dierenarts te brengen, maar gelukkig hoef ik niet nog meer kosten te maken. )
[/quote]
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Een heel verhaal, maar ik snap het niet meer !

Bericht door Kattenbella »

Mensen, ze had recht op een geente en ontwormde kat! Ik begrijp haar principekwestie wel! Dit zijn zaken die een asiel moet regelen.
Ik vind niet dat anderen mogen oordelen over haar financiele situatie, daar gaat het helemaal niet over!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
paasnini

Re: Een heel verhaal, maar ik snap het niet meer !

Bericht door paasnini »

Ik begrijp je principe heel goed en had hetzelfde gedaan, je bent als een domme doos behandeld, afspraken worden niet nagekomen, etc.
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Een heel verhaal, maar ik snap het niet meer !

Bericht door Catfish »

Zonnig, je terechte volharding heeft zijn vruchten afgeworpen!
Bella heeft het al mooi verwoord, je hebt recht op een geënte, gechipte, ontwormde en ontvlooide kat. Onder die voorwaarden zijn ze lid van de dierenbescherming tenslotte.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5490
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Een heel verhaal, maar ik snap het niet meer !

Bericht door nellebel »

fijn dat je eindelijk hebt bereikt waar je al die tijd recht op hebt gehad. ik hoop dat je hebt genoeten van je eigen traktatie (ook al ben je aan de lijn) hahaha en ga lekker genieten van je katjes (deed je al he)
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie