vraag over Feliway

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
klitteband
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 29 mar 2012 00:46

vraag over Feliway

Bericht door klitteband »

Hallo

Wij zijn bezig met een anti-sproei-actie.
Sinds anderhalve week gebruik ik de Feliway spray.

Mijn vraag:
Ik spuit dit op meubels, hoekjes en gaatjes, ongeveer 20 cm boven de grond.
Als ik schoonmaak laat ik deze plekken natuurlijk met rust maar de vloer wil ik wel graag met een schoonmaakmiddel poetsen (houten vloer en zeil) en ook gebruik ik soms luchtverfrisser en af en toe wierook ivm roken.
Nu wil ik graag weten of dit invloed heeft op het geurtje en het effect op de Feliway?

Buiten dat de feliway een goed effect heeft op mijn man (haha :lol: ) lijkt het ook voor de kat te werken..al is die conclusie wat vroeg. Ik zou dit niet willen verpesten.

Dank jullie wel.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: vraag over Feliway

Bericht door Adriana »

feliway bestaat uit een transportstofje en reukloze feromonen.
dat transportstofje is verder niet belangrijk (zij het dat ik er allergisch voor ben..) en of de feromonen worden gehinderd door luchtverfrissers weet ik niet, k denk het niet.
de verdamper brengt feromonen in de omgevingslucht en ik weet niet hoe dat met een spray werkt. missch komen ze langzaam vrij van de plaatsen waar is gespoten. die zou je dus niet schoon moeten maken.
ik weet ook niet hoe lang het effect blijft duren nadat je gespoten hebt, dat is denk ik ook de functie van de verdamper, want die brengt continu feromonen in de lucht.
en anders even mailtje naar de vertegenwoordiger/producent..
en/of je even door de feliway-info en faqs lezen..
http://www.feliway.com/be_nl/Hoe-kan-Fe ... e-sproeien
;-) meld even terug want het lijkt me voor meer forummers wel interessante info..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
klitteband
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 29 mar 2012 00:46

Re: vraag over Feliway

Bericht door klitteband »

Hoi

Dank je wel voor je reactie.
Ik gebruik inderdaad een spray, echt voor (eigenlijk tegen) het sproeien.
Deze plekken hoef ik ook niet echt schoon te maken. Zoals de zijkant van de bank, kast etc.
Maar ook op de site van Feliway en verschijdene fora kom ik niet echt verder met de kwestie Feliway vs schoonmaakluchtjes/luchtverfrissers etc.

ik heb inmiddels een mailtje gestuurd aan meneer Feliway. (hihi)
Zodra ik iets van hun hoor laat ik het meteen weten.

Zou toch jammer zijn dat we ons helemaal arm spuiten en het teniet doen door een luchtverfrissertje.

Word vervolgd!
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: vraag over Feliway

Bericht door Sifra »

Ik heb altijd begrepen dat de spray het beste gebruikt kan worden om voorwerpen een vertrouwd feromonengeurtje te geven, zodat het voorwerp niet meer gemarkeerd hoeft te worden met nagels of urine, terwijl de verdamper de feromonen in de hele ruimte brengt, waardoor de kat meer ontspannen is of zich sneller thuis voelt.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: vraag over Feliway

Bericht door pinguin »

Ik zou het ook niet weten. Wel een intresante vraag? Ik weet wel van die stekker dat als je veel lucht (ramen open zet ect...) die stekken minder functie heeft omdat het feromeen dan naar buiten waait. Maar hoe dat zit met die spray? Heb geen idee.

Het lijkt mij dat zolang je het behandelde stuk niet schoonmaakt die geur daar blijft zitten. Maar dit weet ik verre van zeker.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
klitteband
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 29 mar 2012 00:46

Re: vraag over Feliway

Bericht door klitteband »

Hallo

Nog geen bericht gehad van Mr. Feliway, maar die zal ook wel vrij zijn in het weekend.
Zodra ik wat hoor laat ik het weten.
Vandaag toch maar poetsen (werd wel eens tijd..hihi).
Kan de kat en de feliway niet langer als excuus gebruiken.... ;-)

Ben benieuwd.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5504
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: vraag over Feliway

Bericht door nellebel »

hoop dat je wat hulp krijgt van je man, of hangt die nog steeds helemaal ontspannen op de bank door de feliway? hahaha
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
klitteband
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 29 mar 2012 00:46

Re: vraag over Feliway

Bericht door klitteband »

haha yep ik heb hem als heel ontspanne dweil gebruikt....hihi
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5504
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: vraag over Feliway

Bericht door nellebel »

lijkt me lastig uitwringen hahaha
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9388
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: vraag over Feliway

Bericht door castratenkoor »

Roken en wierook lees ik in de eerste post. Is beide slecht voor katten, ben je je daar van bewust?
Ook geurkaarsjes is niet goed bij katten. Luchtverfrisser (Ambipur ed of hoe dat maar heten mag) ook.
Beter is regelmatig luchten met ramen op een kier.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
klitteband
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 29 mar 2012 00:46

Re: vraag over Feliway

Bericht door klitteband »

Ik gebruik geen van alle in een dicht huis. Als ik wierook, rook of luchtverfrisser gebruik/spuit zijn beide heren lekker in de tuin. Of de schuifdeuren staan open. Ik zit zelf ook niet graag in een walm...van wat dan ook..
Maar 2 keer per dag feliwayen laat ook zo zijn geurtje achter moet ik zeggen. Maar dat is voor het goede doel.
klitteband
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 29 mar 2012 00:46

Re: vraag over Feliway

Bericht door klitteband »

So far , so good!!!!
Geen bericht terug van mr.Feliway.. ;-)
Maar ik zie , nu na 2,5 weken, dat kat duidelijk begint te twijfelen en dan maar naar buiten gaat.
Maar ik zit er dan ook (van een afstand) bovenop.
klitteband
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 29 mar 2012 00:46

Re: vraag over Feliway

Bericht door klitteband »

Ruim 3 weken en nog steeds succes!! :edance:
Al moet ik zeggen dat ik nog steeds rondsnuffel omdat ik nu ga twijfelen of het de Feliway is of iets anders..haha
Ook omdat Feliway ook wat vettig-achtige vlekken (niet heel erg) achterlaat op gladde opervlakken..schiet ik wel een op met een paniekerige..."Neeeee, toch!?'
Maar alles nog onder controle.
De twee (overgebleven) plekjes bij voor en achterdeur zijn echt te overzien na het voorafgaande drama.
Ook gaan voorzichtig hier en daar wat lapjes etc. van banken etc af (en er word flink met de kat overheen gewreven..."lieve bank, lieve bank!"
We lijken wel niet wijs soms, maar we hebben er zelf flink lol in.

Nog niets van mr. Feliway..beetje jammer.
Plaats reactie