Hallo allemaal.
Onder verschillende onderwerpen heb ik vragen gesteld en verhaken verteld over mijn twee bejaarde mannen.
1 ervan is nu (alsnog) op 'zindelijkheidstraining". Nooit te oud om te leren, zeg maar.
Dit is een hele klus en vergt heeeeel veeeel aandacht en geknuffel.
Nu was hij toch al niet vies van een uitgebreide knuffelsessie maar het is nu echt een bodemloze put.
De katten weten ook niet beter omdat ik (zolang we ze hebben..2 jaar) veel thuis ben geweest. In September begin ik echter met een andere baan waardoor ik lange dagen weg ben. Mijn man werkt onregelmatige diensten, wat natuurlijk kan betekenen dat hij soms juist wel thuis is en ik niet, of allebei niet.
Dit moet in principe kunnen in een normale situatie maar ik vraag me, nu al, af hoe dat met deze verwende mannen moet.
Ben natuurlijk ook bang dat hij uit wraak of chantage weer het hele huis onder sproeit....
Niet werken is geen optie. Jongens weg doen ook niet.
Nu alvast minder knuffelen...haha..weinig kans.
Heeft iemand ervaring met een soort 'kattenoppas.."?
Iemand die komt knuffelen?
(lijkt mij zelf wel een leuke baan!)
Wij hebben hier in huis weinig bezoek (gaan liever zelf op pad) en ze zijn dus ook niet zo aan andere gewend (en daarom vinden ze ons zo leuk..hihi).
Thanks voor het meedenken!
nieuwe baan, minder tijd.
-
- Huiskat
- Chiquita98
- Tijger
Re: nieuwe baan, minder tijd.
Ik zou het eerst gewoon aanzien hoor. Je zult er waarschijnlijk versteld van doen staan dat ze echt hun baasjes niet continu om zich heen hoeven te hebben. Die gaan dan gewoon lekker slapen en als één van jullie er wel is ze lekker moe maken met spelen. Voordeel is dat ze met zijn tweetjes zijn. Vaak maken de baasjes er zelf meer een probleem van dan de katten zelf
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)
Bekijk ons album hier
Bekijk ons album hier
Wat gebeurd er als je wel eens 1 hele dag weg bent? Ik zou het ook eerst eens aan kijken. Ze zijn met zijn tween en zullen wel even aan de nieuwe situatie moeten wennen maar katten kunnen heel flexibel zijn.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
- Ilovesiamesecats
- Panter
Je zou kunnen denken aan Feliway... Als je die nu vast in het stopcontact steekt, in de kamer waar ze het meeste zijn heb je er met een paar weken effect van.
Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
- lidewij020
- Panter
Kijk eens naar voedselverrijking. Als je de katten net als jij moeten werken voor de kost hebben ze minder tijd om kattenkwaad uit te halen. Daarnaast is het goed voor hun zelfstandigheid en zelfvertrouwen. kijk eens hier: http://kattengedrag.forumup.nl/about1440-15.html
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
en de vraag is of ze wel op een babysit zitten te wachten. vooral omdat ze al wat eenkennig zijn.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
-
- Huiskat
Bedankt,
ik denk eigenlijk zelf ook dat die 'oppas' niet zo'n goed plan is en misschien zelfs voor meer stress zorgt.
Dat idee van voedselverreiking vind ik wel leuk.
Kon helaas de plaatjes niet zien maar heb er wel een voorstelling bij.
Ik zal iets dergelijks eens uitproberen. Mijn jongens zijn altijd super lief met elkaar maar als het om eten of 'snoepjes' gaat is het survival of the fittest hier in huis (met het baasje in het midden
).
Leuk, weer iets om mee aan de slag te gaan.
Die Feliway gebruiken we sinds kort al, wel de spray en bedoelt tegen het sproeien. Veel relaxter dan ze nu zijn (en altijd geweest) kan bijna niet. Lekkere slome, luie, knuffelkonten zijn het. Het sproeien komt dan ook niet van de stress maar van beschermen tegen katten buiten en gewoonweg nooit zindelijk zijn geweest toen we hem kregen.
Vandaar de "training" die dan hopelijk in September vanzelf gaat...
Als we 1 dag, en soms zelfs 1 nachtje weg gaan lijkt het goed te gaan. Wel grappig is dat onze dikke dan snel boven op me gaat liggen en na een minuut of 5 een enorme diepe zucht laat.. Zo'n zucht uit je tenen als je gehuild hebt laat maar zeggen..heel schattig. Echt zo'n "nu is alles weer zo als het hoort!"
ik denk eigenlijk zelf ook dat die 'oppas' niet zo'n goed plan is en misschien zelfs voor meer stress zorgt.
Dat idee van voedselverreiking vind ik wel leuk.
Kon helaas de plaatjes niet zien maar heb er wel een voorstelling bij.
Ik zal iets dergelijks eens uitproberen. Mijn jongens zijn altijd super lief met elkaar maar als het om eten of 'snoepjes' gaat is het survival of the fittest hier in huis (met het baasje in het midden

Leuk, weer iets om mee aan de slag te gaan.
Die Feliway gebruiken we sinds kort al, wel de spray en bedoelt tegen het sproeien. Veel relaxter dan ze nu zijn (en altijd geweest) kan bijna niet. Lekkere slome, luie, knuffelkonten zijn het. Het sproeien komt dan ook niet van de stress maar van beschermen tegen katten buiten en gewoonweg nooit zindelijk zijn geweest toen we hem kregen.
Vandaar de "training" die dan hopelijk in September vanzelf gaat...

Als we 1 dag, en soms zelfs 1 nachtje weg gaan lijkt het goed te gaan. Wel grappig is dat onze dikke dan snel boven op me gaat liggen en na een minuut of 5 een enorme diepe zucht laat.. Zo'n zucht uit je tenen als je gehuild hebt laat maar zeggen..heel schattig. Echt zo'n "nu is alles weer zo als het hoort!"