iets waar ze in Utrecht nog nooit van gehoord hebben.. en waar ze redelijk allergisch voor de 'hoezo dan wel..'-vraag zijn.. ! en sorry Sanne en off topic en melig, kan d'r ook niks aan doen hoor...
Zou het ook niet zo zijn dat veel mensen denken dat het zo hoort? Toen ik een kind was, waren er veel minder katten dan nu. Onze Poekie was een solokat, want katten waren toch solitaire dieren? Ze was niet ingeënt en niet gecastreerd. Mijn vader doodde de kittens vlak na de geboorte. (En ik, onnozel kind, had het nooit door.) Onze poes was 's nachts altijd buiten, het was immers een nachtdier? Zelfs in de strenge winter van 1963 was onze poes 's nachts buiten. Ze had alleen een kussen in de schuur en het schuurraam stond altijd voor haar open. Overdag zat ze dan ook met haar neus bijna tegen de kachel. Van een kattenluik hadden we nog nooit gehoord. En zou je een kattenbak willen, dan moest je die zelf maken en zand of turfstrooisel waren de enige materialen om een kattenbak mee te vullen. Je tuin afzetten of je kat binnenhouden? Nooit van gehoord. Katten liepen gewoon los, honden trouwens ook vaak. Dat was de normaalste zaak van de wereld. Onverschilligheid was het niet, we hielden van onze dappere Poekie!pinguin schreef: Ik denk dat baasjes hun katten naar buiten toe doen omdat ze niet weten wat ze er binnen mee aan moeten. Want ja een kat sloopt en dat willen de meeste toch niet??
Je wil niet weten hoe vaak ik al de vraag heb gekregen waarom mag snabbel niet lekker los naar buiten daar kan die ze energie kwijt?? Als ik mensen dan uit leg dat ik geen zin heb in hoge dierenartsen rekeningen dan kijken ze me vaak heel raar aan.
het was indirect al wel duidelijk dat je geen hoge dunk van ons hebt en in jouw ogen zijn we dus 'kattenvrouwtjes'.. hihi! daarmee roep je de reacties toch over jezelf af?Livewithlouis schreef: @Adriana ja wel lekker handig zo leren discussiëren met "kattenvrouwtjes"
Met het citaat wat jij aanhaalde wilde ik eigenlijk zeggen dat ik hem niet van jongs af aan buiten heb kunnen laten zodat ie heeft kunnen leren wat "buiten" is.
Ik ben het namelijk eens met wat je zegt:
- wat een kat niet kent dat mist ie niet dus helemaal nooit naar buiten kan niet zielig zijn (alleen maar ongezond)