kat neemt muis mee die al in ontbinding is

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
sheanne
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 mar 2012 10:30

kat neemt muis mee die al in ontbinding is

Bericht door sheanne »

mijn kat tommy neemt muizen mee ,die al in staat van ontbinding zijn.
het probleem is dat hij dus ziek wordt,de eerste keer foto`s en een kuur met een antikramp middel; hij is nu met de kuur bezig en ja hoor gisteren weer een vergane muis.
komt iemand dit bekend voor??
komt hij iets te kort of is hij gewoon lui, oh ja hij is 9 mnd
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: kat neemt muis mee die al in ontbinding is

Bericht door pearlsofpassion »

Misschien zelf wat rauw vlees aanbieden zodat hij geen bedorven vlees meer zoekt?
Kuikens zijn leuk. Maar ook stukjes kip of iets anders dat je kan vinden is goed. Enkel geen varkensvlees geven.
Orgaanvlees zoals hart, lever of vb kippenmaagjes lust hij misschien ook graag.

Ik zou eens met een kuiken beginnen.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
sheanne
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 mar 2012 10:30

Re: kat neemt muis mee die al in ontbinding is

Bericht door sheanne »

dank je ik ga het proberen
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: kat neemt muis mee die al in ontbinding is

Bericht door lidewij020 »

Dit is geen normaal gedrag. De meeste katten moeten niets hebben van bedorven vlees. De tip van de eendagskuikens vind ik een goeie!

Hoe komt hij aan die muizen? Als die muizen eerst door gif zijn omgekomen zijn die levensgevaarlijk voor je kat.
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
sheanne
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 mar 2012 10:30

Re: kat neemt muis mee die al in ontbinding is

Bericht door sheanne »

Ik weet het ,ik heb ook heel veel katten gehad en dit nog nooit meegemaakt.
Woon op de eerste verdieping en mijn kat gaat met een trapje naar beneden , de buurkat heeft ook zo`n trapje en hij heeft misschien een muisgevangen en na het doden laten liggen,maar het probleem is wat doe je eraan , behalve het kuiken,hoop ook dat hij wijzer wordt en leert van ervaringen
Vinnie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 sep 2011 10:56

Re: kat neemt muis mee die al in ontbinding is

Bericht door Vinnie »

Het is mij ooit verteld dat jonge katten niet altijd alles wat bedorven is, laten liggen omdat ze nog echt aan het leren wat ze wel of niet mogen hebben.. In de natuur zou moeders hen dat hebben 'geleerd'.. maar bij ons moeten ze daar zelf achter komen. Soms eten ze het op, om vervolgens ziek van te worden en dan hopelijk een aversie tegen te ontwikkelen.

Hopelijk zijn het de muizen van jouw buurkat.. dan weet je tenminste dat die niet door gif door zijn gegaan!

Succes!
sheanne
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 mar 2012 10:30

Re: kat neemt muis mee die al in ontbinding is

Bericht door sheanne »

dank je tot nu toe gaat het weer goed
Plaats reactie