Mijn kat heeft een voedsel allergie

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Cindy S
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 mar 2012 21:15

Mijn kat heeft een voedsel allergie

Bericht door Cindy S »

Graag wil ik mijn verhaal delen, want ik weet niet meer wat ik moet of kan doen. Mijn kat Yoshi heeft een voedsel allergie. Hierbij heeft hij vreselijke jeuk en hij krabt zich helemaal open. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd maar tot nu toe zonder effect. Vers koken hielp even maar het krabben bleef helaas niet heel lang weg. speciale brokken voor gevoelige katten geen effect ja weer voor even. Alle voeding die ik probeer helpt voor even en vervolgens begint het krabben weer en soms tot bloeden aan toe. Heeft iemand misschien deze ervaring ook met zijn of haar kat. Of heeft iemand tips stuur mij dan asjeblieft een berichtje. xxx cindy
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Mijn kat heeft een voedsel allergie

Bericht door Sunnetje »

Hallo Cindy.

Welke voeding heb je geprobeerd? Heb je al hypoallergeen voer van Royal Canin of Hills geprobeerd? (alleen te koop bij je dierenarts).

Mijn Rambo heeft ook voedselallergie en op de hypoallergenic van Royal Canin doet hij het in principe goed, maar hij mag absoluut niets anders hebben, anders is het weer raak.

Ik ga binnenkort kijken hoe hij reageert op KVV (kant en klaar versvoeding) van Carnibest, de eend variant, omdat ik hier ook goede verhalen over heb gehoord voor katten met voedselallergie.


Je moet dus echt opletten:

* heb je meerdere katten? let dan heel goed op dat er geen brokjes van hen blijven liggen
* krijgt hij ook natvoer? zo ja, welke, en probeer dit eens zeker 6 weken niet te geven en kijk of het verschil maakt.
* geen snoepjes e.d. geven.
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Mijn kat heeft een voedsel allergie

Bericht door Catfish »

Welkom op dit forum!
Geen kat met een voedselallergie hier, wel een hond. Ze krijgt Hypoallegenic van Royal Canin van de dierenarts en verder echt niks anders. Nou ja, 1 lam en rijst koekje per dag.
Dat voer is er zoals Sunnetje schreef ook voor katten, wie weet helpt dat.
Verder sluit ik me aan bij Sunnetje, ook wat de Carnibest betreft.
Sterkte!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
puksji
Panter
Panter
Berichten: 483
Lid geworden op: 03 dec 2010 23:59

Re: Mijn kat heeft een voedsel allergie

Bericht door puksji »

Mijn Puk heeft ook zo goed als zeker een voedselallergie waardoor ze darmontsteking heeft.
Helaas lukt het mij niet om haar op speciaal voer te zetten. Ze zal daarom waarschijnlijk de rest van haar leven prednoral moeten slikken.
Maar het is wel mogelijk dat dit door bepaald voer is gekomen. Ik heb een vermoeden en probeer of ze nu met ander voer van de prednoral af kan.
In het verleden heeft mijn overleden Sjimmie ook problemen (jeuk) gehad door bepaald voer. Toen ik het niet meer gaf was het over.
Dus is het de moeite waard om iets anders te proberen en dan alleen dat te geven. Sommige fabrikanten schijnen toch iets in het voer te stoppen waar katten last van kunnen hebben.
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011 Dirk 2024

*Puk 2006-2020 3-6
Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3*
Cindy S
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 mar 2012 21:15

Re: Mijn kat heeft een voedsel allergie

Bericht door Cindy S »

Ik heb nu katten voer van het merk prins uit de dieren winkel ik blijf eerst dat even proberen en als dat ook weer fout gaat dan ga ik de royal canin proberen. Het is even afwachten want ik heb dit voer vandaag pas gekocht. En ik geef hem verder niks er naast. hij krijgt al een paar maanden alleen brokken. Alvast bedankt voor jullie tips xx cindy
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mijn kat heeft een voedsel allergie

Bericht door Adriana »

http://www.zooplus.nl/feedback/shop/kat ... rah2/59741
kijk eens bij de klantenreacties over Yarrah, daar zitten een aantal openkrab/voedselallergie katten bij die het op dit voer uitstekend doen en vrijwel geen last meer hebben..

sommige katten kunnen heel erg veel last hebben van bv hormonen en ook wel antibiotica in het vlees, dat in kattenvoer verwerkt is en dan helpt vaak schoon = biovlees!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Mijn kat heeft een voedsel allergie

Bericht door jennli »

Een van onze katers heeft ook een voedselallergie. Hij had zelfs last van hypoallergene voeding van rc. Nu krijgt hij al ruim een jaar hypoallergene voeding van Trovet. Dit gaat prima. Hij mag absoluut niets anders, want dan komen de klachten terug. Succes
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Mijn kat heeft een voedsel allergie

Bericht door Sunnetje »

Als ie het op Prins ook niet goed doet, en ja dus overstapt naar het hypoallergene voer van Royal Canin, moet je dit minstens 6 weken geven hoor, om te zien hoe hij erop reageert :) niet te snel weer van voer veranderen dus, omdat dit ook weer belastend is.

Ik heb ooit de snoepjes van Yarrah geprobeerd voor mijn Rambo, maar die reageerde daar helaas slecht op. Het verschilt dus echt per kat, en het ligt er ook aan of je erachter kan komen wáár hij precies allergisch voor is.
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Mijn kat heeft een voedsel allergie

Bericht door Sunnetje »

Trovet kende ik trouwens nog niet, die noteer ik ook even ;)
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mijn kat heeft een voedsel allergie

Bericht door Adriana »

trovet is een geweldig merk, ze hebben een erg informatieve website met kwalitatief erg goeie (en ja ook prijzige..) dieetvoeders.. http://www.trovet.nl/
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Livewithlouis
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 mar 2012 10:11

Re: Mijn kat heeft een voedsel allergie

Bericht door Livewithlouis »

Hey Cindy! Ik heb hele slechte ervaringen met Prins! Carnibest daarentegen echt top!!!!

Super goeie voeding en ook bij mij is de eend erg populair! Overigens als je echt goed bezig wil zijn moet je Carnivoer gaan voeren! En dan de paardenvariant. Paardenvlees is zeer zuiver, en wordt in de orthomoleculaire therapie vaak gebruikt bij overgevoelige dieren!

Het is wel lastig om over te gaan op rauwe voeding, de meeste katten herkennen het eerst niet echt als eten, als ze lang op brokken hebben gestaan.
De regel is per jaar moet je een maand rekenen om ze over te zetten. Dus een kat van 5 jaar heeft 5 maanden nodig (is de regel, bij mij ging t sneller)

Je kan het in het begin ook mengen met blikvoer van Vet Concept, erg goed merk. Een beetje warm maken (au bain marie) werkt ook!

Ben benieuwd wat je er van vindt!
Cindy S
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 mar 2012 21:15

Re: Mijn kat heeft een voedsel allergie

Bericht door Cindy S »

Ik schrijf alle merken voer op die jullie noemen, maar ik blijf prins toch nog even proberen. Het kan zijn dat hij er ook slecht op gaat reageren. Maar bij de dierenwinkel zeiden ze ook de enne kat is de andere niet. Wat ik ermee wil zeggen is dat prins misschien wel werkt voor mij kat misschien ook niet. Ik waardeer alle tips zeer. Want ik wil tenslottehet beste voor mijn yoshi.... En over het paarden vlees / voer ik weet niet of daf iets voor Yoshi is. Omdat ik toen wij te horen kregen dat hij een voedsel allergie had we van de dierenarts inderdaad paarden vlees moesten geven. Met rijst en past. Dit ging voor een tijd goed, maar het krabben bleef helaas niet lang weg.... Maar ik sta overal voor open zolang ik maar iets vindt zodat me beestje niet meer zo jeuk heeft en zich niet open krabt zo zielig om hem zo te zien.....
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Mijn kat heeft een voedsel allergie

Bericht door castratenkoor »

Prins is niet geschikt voor een kat met voedselallergie.
Ik zou accuut overstappen op beter merk en betere variant, hierboven zijn alle vele goed opties genoemd.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Mijn kat heeft een voedsel allergie

Bericht door Sunnetje »

Prins werd mij in het begin ook aangeraden door een medewerkster van de dierenwinkel, de lam en rijst variant volgens mij, maar dit werkte dus absoluut niet.
Een dierenarts zal je in elk geval meer kunnen vertellen over voeding voor voedselallergie. Als versvoeding niet gaat lukken, zou ik toch in elk geval speciale hypoallergene brokjes proberen. Al dan van Royal Canin, Hills of dus Trovet :)
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Cindy S
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 mar 2012 21:15

Re: Mijn kat heeft een voedsel allergie

Bericht door Cindy S »

Jeeh mensen ik heb weer een beetje hoop gekregen, Yoshi zit nu een aantal op de prins voeding en tot nu toe is het krabben niet meer geworden. Ik weet dat er veel meer tijd nodig is om zeker te weten dat de voeding aanslaat en ook daadwerkelijk goed voor hem is.... Maar voor nu ziet het er goed uit. Ik heb ook een créme voor hem gekocht voor zijn wondjes en dat werkt super het is weer bijna genezen en de haren groeien als een gek terug.... Ik ben hier erg blij mee en ik hoop dat het alleen maar beter blijft gaan. Maar ook vooral dat hij niet weer een terug val gaat krijgen zoals al vaker is gebeurd.. Oja misschien een tip voor de mensen die ook katten hebben met een voedsel allergie. De créme is van het merk VSM Calendulan Homeopathisch geneesmiddel bij lichte schaaf en brandwonden. Het is gewoon bij de kruidvat en etos te verkrijgen en ja mensen het is inderdaad voor mensen en het klinkt misschien gek dat ik het nu voor mij kat gebruik maar het werkt echt. Ik kreeg dit als tip van een goede bekenende en die zei ook het is een natuurlijk geneesmiddel en kan geen kwaad om het te proberen. Dus ik heb dit advies aangenomen en ben blij dat ik dit heb gedaan want het gaat een stuk beter met hem.. Nou lieve mensen en katten:) tot snel kus van mij en Yoshi
Plaats reactie