Mijn eerste nestje

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Mijn eerste nestje

Bericht door mittenslief »

ik heb de eerste weken de deur gewoon dicht gehouden zodat moeders gewoon in de buurt van de kids kon blijven pas na een paar weken wil ze wel wat verder weg weer toen heb ik de kittens in de ren van de konijnen gezet en met 6 weken in de ren in de huiskamer gezet en als je thuis bent lekker de boel laten verkennen zodat ze goed sociaal worden
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Mijn eerste nestje

Bericht door Kattenbella »

Lekker bij elkaar laten, ze hebben elkaar zeker een maand of drie nodig. Moeder redt zich wel of begrijp ik je vraag verkeerd?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
sandra1712
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 mar 2012 12:59

Re: Mijn eerste nestje

Bericht door sandra1712 »

hai Tiger,

Zit net op de site en lees je bericht . Ik vanmiddag een hele kamer ingericht voor moeder en kinderen . Dus alles naar de andere kamer verplaats wat denk je wat ?
Moeder kwam weer naar mijn slaapkamer met kitten voor kitten in haar bek .
Ik heb maar besloten nu om ze in mijn slaapkamer te houden , daar is ze tenslotte ook bevallen en blijkt voor haar dus een veilige plek .
Als ze groter zijn en zelf eten verplaats ik ze wel naar hun eigen kamer . Als ik aan het werk ben .
Ik weet ook geen andere oplossing meer .... jij ?
Elsa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 apr 2009 09:46
Locatie: provincie Brabant

Re: Mijn eerste nestje

Bericht door Elsa »

Zo zie je maar weer hoe belangrijk het is om in een 1e bericht iets meer uitleg te geven om misverstanden te voorkomen.
Bij een half bericht kun je negatieve respons verwachten, dus voor iedereen wees duidelijker in je berichten dat kan een hoop ergenis besparen.
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: Mijn eerste nestje

Bericht door lidewij020 »

Haha de moeder beslist zelf wel wat goed is voor haar kroost. Hoe gaat het intussen met moeder en kleintjes? en met het kleinste ventje?
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Gebruikersavatar
sandra1712
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 mar 2012 12:59

Re: Mijn eerste nestje

Bericht door sandra1712 »

Ja inderdaad beslist ze dat zelf :grin: . Met het kleine mannetje gaat het wel goed . Het blijft een klein mannetje bij de rest.Maar zijn pootje heb ik goed verzorgd en zit dicht . Hoe en wanneer hij zal gaan lopen moet ik afwachten . Ik kan er zo van genieten amper 3 weken en nu al een beetje spelen met elkaar . En die koppie's ik kan er geen genoeg van krijgen.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Mijn eerste nestje

Bericht door Kattenbella »

Als je open wondjes bij je katten hebt kan ik je calendula zalf aanraden van VSM. Zo te horen gaat het lekker met moeder en kroost.
Hou je ons op de hoogte?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Plaats reactie