Een heel verhaal, maar ik snap het niet meer !

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gebruikersavatar
Zonnig
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 mar 2011 15:31

Re: Een heel verhaal, maar ik snap het niet meer !

Bericht door Zonnig »

Hallo Catfish,

Ik vraag me af en toe af waar ik mij zo druk over maak. Ik denk dat ik gewoon niet tegen het gepruts van dit asiel kan. Dat is maar zacht uitgedrukt ! Wat een werk heb ik ervan gehad, zeg !

Weet je, die vrouw die het zogenaamd goed met dieren voor heeft, door aan te geven dat balkonkatten niet moeten worden ingeënt en dat katten pas moeten worden ontvlooit als er al vlooien zijn, zijn eigenlijk de mensen die ziektes in stand houden. Ze doen zich voor alsof ze van alles weten over de gezondheid van een dier, terwijl het achteraf helemaal niet blijkt te kloppen. Ik heb moeite met dat soort prutsers.

Hun dierenarts heeft uiteindelijk aangegeven dat balkonkatten wel degelijk ingeënt moeten worden.

Als ze aan het einde van de week de kat naar de dierenarts gaan brengen voor de vaccinatie en de bench gelijk ( op mijn verzoek ) mee retour nemen, dan ben ik niet van plan om ze nog koffie te geven. Bekijk het lekker ! Voor mij weer een uitdaging, want ik ben heel gastvrij.

Die vrouw voelt zich lekker belangrijk in het asiel en ze krijgt kennelijk ook alle ruimte.

Misschien is het ook maar goed dat de kat hier zit ! Ze wordt nu mooi ingeënt, want de laatste keer was 1,6 jaar geleden.
( Ze hielden de vaccinaties ook niet bij. )

Stel je voor dat ze er nog een jaar had gezeten, zonder vaccinatie...................
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Een heel verhaal, maar ik snap het niet meer !

Bericht door nellebel »

onze guusje was na 1e DA bezoek erg gestressd. ze had flinke oormijt en haar oren moesten worden schoongespoten en ze raakte echt in paniek. de week erna moest ze geentd worden. ze was verder al helemaal onderzocht dus was verder niks nodig. ze hebben haar lekker in haar mandje laten zitten, rits stukje open, spuit in het vel en klaar. dit leverde amper stress op. t kan allemaal wel maar voor die muts van het asiel teveel werk. neem aan dat in het asiel de DA toch ook langs kan komen om de katten daar te onderzoeken en te enten zonder dat ze verdoofd moeten worden.
trouwens als mijn kat echt niet naar de DA kan vanwege de stress, komt mijn DA op huisbezoek. nou maak ik daar geen gebruik van maar vrienden van ons wel. die kat is zooo gestressd anders. hebben ze overlegt nav van hun vorige kat, die ze ook thuis hebben laten inslapen ipv bij de DA.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Zonnig
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 mar 2011 15:31

Re: Een heel verhaal, maar ik snap het niet meer !

Bericht door Zonnig »

Update :

Ik heb zojuist een mail ontvangen van Dierenbescherming Nederland. Het blijkt dat ze wel onderdeel zijn van de Dierenbescherming, maar ze zijn niet erkend. Als consument; hoe kan je dat van te voren weten ?

Ik wacht tot het einde van de week, als de kat is gevaccineerd en het asiel de bench en de overige spullen heeft opehaald. Dan ga ik een klacht indien.

M.a.w. ; eerst zorgen dat ze alles oplossen en dan pas actie ondernemen, want anders doen ze helemaal niks meer !
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Een heel verhaal, maar ik snap het niet meer !

Bericht door nellebel »

heel verstandig. en die kat heeft het toch maar mooi getroffen met jou.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Zonnig
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 mar 2011 15:31

HET ASIEL BLIJFT MAAR DOORGAAN EN LAAT MIJ WEDEROM VALLEN !

Bericht door Zonnig »

Update :

Vorige week had ik EINDELIJK alles opgelost, althans dat dacht ik !

Nu wederom; laat het asiel mij zitten.

We waren overeengekomen dat zij de spullen op zouden komen halen. Ik had immers niet om deze spullen gevraagd. We waren ook overeengekomen dat de kat alsnog door hun zal worden ingeent.
Ze zouden de kat zelf naar de dierenarts brengen !
Dit was allemaal al in orde en nu.................komt manager nummer 2 om de hoek kijken.

U raadt het al : nu worden de spullen nog steeds niet opgehaald en mag ik zelf naar de dierenarts voor de inenting die zij niet hebben uitgevoerd.

VOOR IEDEREEN DIE HET ZO GRAAG WIL WETEN ( VAN MIJ MAG NU IEDEREEN HET WETEN ) ; HET GAAT OM ASIEL ZUIDWOLDE !!!!!!!!!!!!

Update 16:58:

Ik heb zojuist gesproken met Dierenbescherming Nederland. Ze geven aan dat het inderdaad niet kan wat dierenasiel Zuidwolde aan het doen is !
En ik : IK BEN KWAAD. Ik heb het hartstikke druk en nu ben ik vanavond weer weet niet hoe lang bezig om alles op papier te zetten. Ze willen alles op papier hebben. Gelukkig heb ik de emails van Asiel Zuidwolde, waarin alles staat aangegeven. Ook de email waarin zij uit heeft gelegd waarom zij het inenten niet bijhouden.
Het speelt al vanaf januari ! Moet je nagaan.
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Een heel verhaal, maar ik snap het niet meer !

Bericht door Catfish »

Goed dat je de dierenbescherming op de hoogte brengt! Aangezien ze alles op papier willen hebben neem ik aan dat ze er werk van maken.

Hou de spullen lekker zelf, en laat je kat (hoe heet ze eigenlijk??) enten.
Laat ze in de stront zakken daar!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Een heel verhaal, maar ik snap het niet meer !

Bericht door Kattenbella »

Sandra, niet meer druk maken. Je hebt hen de kans gegeven om alles op te halen en als ze net komen opdagen bekijken ze het maar.
Je kat zit goed bij jou, daar gaat het om.

Ik ben inderdaad verbaasd dat ze nog steeds niet gecertificeerd zijn, dit asiel is er al jaren. Ik dacht ook echt dat ze goed functioneerden maar dat is dus niet zo, jammer, het is al bagger in her noorden, vandaar mijn vol huisje.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Een heel verhaal, maar ik snap het niet meer !

Bericht door Chiquita98 »

Ik hoop ook dat de dierenbescherming actie gaat ondernemen naar dit asiel toe. Dit verdienen de diertjes die daar zitten niet.
Kijk uit dat je in je verslag niet teveel emoties gaat neerzetten. Daar hebben ze niks aan. Zakelijke informatie geven waar ze wat mee kunnen.
Heel goed dat je dit ook allemaal doet.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Zonnig
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 mar 2011 15:31

Re: Een heel verhaal, maar ik snap het niet meer !

Bericht door Zonnig »

Nou pfff: wat een werk.

Ik geef zo min mogelijk emoties weer, want ik schrijf een opsomming van de gebeurtenissen. Best moeilijk hoor !

Moet je nagaan. Ik ben rond 17.15 uur begonnen en ik ben nu nog bezig. Erg veel emails; ze willen zoveel mogelijk emails inzien.

En ik ben KWAAD, want ik ben een ondernemingsplan aan het schrijven ( en ik loop achterop de strakke planning ) en nu komt dit gedoe er nog eens tussendoor. Weet je; dit aan de kant leggen tot later op de avond lukt niet en morgenochtend wil die vrouw van de dierenbescherming ermee aan de slag, dus het moet wel !
Maar dit is zooooo zonde van de tijd. Bah. ( , maar niks doen is ook geen optie. )

IK BEN WEL ONTZETTEND BLIJ DAT DE KAT NU BIJ MIJ THUIS ZIT ! Ik vond het er al zo'n stoffige bende !

Echt waar; ik heb mijn andere katten bij het asiel Beilen opgehaald ! Zij hebben mij toen heel erg goed geadviseerd en geholpen en ik had er echt alle tijd om rond te kijken.
Uiteindelijk hebben zij mij dus wel uitgelegd hoe het zit.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Een heel verhaal, maar ik snap het niet meer !

Bericht door Kattenbella »

Nu gewoon loslaten en verder gaan met wat je moet doen. Je kat kunnen ze je niet meer afnemen.
Niet meer druk maken dus!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Een heel verhaal, maar ik snap het niet meer !

Bericht door nellebel »

en een beetje trots zijn op jezelf. je hebt je kat gered. je behoort tot de kleine groep die stumpertjes een kans geeft en kijkt naar het dier en niet de malotige organisatie , ook al brengt het flinke frustraties met zich mee. hoop dat dierenbescherming er iets mee doet, heb je tenminste weer wat katten gered. goh, wat ben je toch eigenlijk goed bezig.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Zonnig
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 mar 2011 15:31

Re: Een heel verhaal, maar ik snap het niet meer !

Bericht door Zonnig »

Dag allemaal,

Hier zijn we weer ! En...........nog steeds is de situatie niet opgeloost.

Op 21 maart heb ik ( op verzoek van Dierenbescherming Nederland ) mijn klacht stapsgewijs uitgewerkt d.m.v. een opsomming van de gebeurtenissen. Ik ben ca. 7 uur bezig geweest. Ik heb dit met veel tegenzin en met maagpijn gedaan. ( Ik heb immers de neiging om veel te veel mijn best te doen en ik had het al erg druk. )

Wat is er gebeurt ? helemaal niks.

Eerst kreeg ik de melding dat ze binnen 6 weken zouden reageren op mijn klacht. Zes weken is veel te lang voor een ongevaccineerde kat en de situatie speelt al sinds januari. Toen ik aangaf dat de kat niet gevaccineerd was, gaf ze aan dat ze het e.e.a. zou bespoedigen.
Uiteindelijk na lange tijd, kreeg ik te horen dat het asiel de kat zelf naar de dierenarts zou brengen voor vaccinatie en dat de bench en de andere spullen die het asiel hier ongevraagd had gedumpt worden opgehaald. Op mijn verzoek wordt de kat nu ook ontwormd en ontvlooid. Bij het asiel doen ze dit immers niet.

Maar, wat mij opviel, is dat ze alleen een oplossing bood, maar dat ze inhoudelijk helemaal niet op mijn klacht in gingen. Lekker makkelijk ! Best boos ben ik hierover. Ik heb uren besteed om alles ( op verzoek van de Dierenbescherming ) in kaart te brengen, terwijl ik hun gewoon had gebeld voor een oplossing. Nee telefonisch was geen oplossing en dus moest ik alles voor hun schriftelijk op een rijtje zetten. Nou ze doen er helemaal niks mee ! Al die energie voor niks : bah !

Dus.....ik maar weer wachten. Geen reactie.
Vervolgens na circa 1,5 / 2 weken weer een email gestuurd. Mevrouw blijkt ineens 3 a 4 weken op vakantie te zijn. M.a.w. ze komt haar afspraak dus niet na en nog steeds wordt de kat niet gevaccineerd, ontvlooid en ontwormd.
Dus uiteindelijk heb ik haar vervanger geëmaild. Zij gaf aan dat ze er achter aan zal gaan. Toen ik vragen stelde over de vaccinatie, ontworming, ontvlooïng en een Europees paspoort ( die het asiel niet had meegeleverd ), kreeg ik wederom te horen dat ze 6 weken de tijd heeft om te reageren. De irritatie slaat dan helemaal toe.
M.a.w. : allerlei beloftes, maar de afspraken worden niet nagekomen en op mijn klacht wordt niet gereageerd.

Zojuist heb ik de telefoon gepakt ( dat gaat veel sneller dan al die emails en ik heb al zoveel tijd verspild ) en wederom was ook deze vrouw niet aanwezig.
Dus 2 coördinatoren en alletwee zijn ze er niet en komen ze niet met een definitieve datum.

De vrouw die de telefoon opnam heb ik laten weten dat ik geen beloftes wil, maar een datum. Aan loze beloftes heb ik niks. Ook heb ik aangegeven, dat als ze de spullen niet binnen 3 weken ophalen, dat ik ze naar de inbrengwinkel breng.

Dus...inhoudelijk nog helemaal geen reactie op mijn klachtenbrief. Vraag is of dat ooit zal gebeuren.
M.a.w. :

- Asiel Zuidwolde hoeft zich niet te houden aan de richtlijnen van Dierenbescherming Nederland,

- Ze zijn het niet verplicht om Reso-katten te ontwormen, preventief te ontvlooien en te vaccineren,

- Ze verstrekken, op basis van hun persoonlijke mening, foutieve informatie aan de klant; en dit wordt akkoord bevonden door Dierenbescherming Nederland.

- Het is normaal dat het asiel mij manipuleert om nog meer kosten te maken, omdat ik een monteur over de vloer en hulp in huis zou hebben, die ik wel kan betalen.

- Het is normaal dat iemand van het asiel probeert om er zelf geld aan te verdienen.

- De Reso-afdeling van Dierenasiel Zuidwolde door kan blijven gaan met het niet-vaccineren, ontwormen en ontvlooien van katten. ( En dit terwijl er in januari nog de niesziekte heerste ).

- De Reso-katten worden niet gevaccineerd omdat ze er tegenop zien dit te doen. ( Dit heeft het asiel mij schriftelijk laten weten. )

- De dame die over de Reso-katten gaat krijgt vrij spel. Vanuit haar persoonlijke overtuiging hoeft er niet gevaccineerd, ontwormt en ontvlooid te worden. Dit doet ze dan ook niet bij de Reso-katten.

Een asielkat van asiel Zuidwolde : 'Weet waar je aan begint ! ' Wat een puinhoop en wat een werk !
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Een heel verhaal, maar ik snap het niet meer !

Bericht door nellebel »

wat een verhaal. maar uhhhhhh. hoe is het met het katje?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Een heel verhaal, maar ik snap het niet meer !

Bericht door Adriana »

Zonnig schreef:( Ik heb immers de neiging om veel te veel mijn best te doen en ik had het al erg druk. )

en een Europees paspoort ( die het asiel niet had meegeleverd ),

Een asielkat van asiel Zuidwolde : 'Weet waar je aan begint ! ' Wat een puinhoop en wat een werk !
je bent en blijft er wel mee bezig hè?
en wat wil je nu met al die lange verhalen bereiken?
haal je aanwinst langs je da en vaccineren. ontvlooien en ontwormen is zo gepiept: prik, pil en pipetje en klaar is kees.

en wat bedoel je met een Europees paspoort?
of bedoel je gewoon een kattenboekje om de vaccinaties bij te houden?
heeft je da ook. volgens mij gratis.

en als je een internationaal reisdocument bedoelt... hoezo moet dat bijgeleverd worden ?

het loopt kennelijk niet zoals jij had gedacht/gewenst en daar hebben we allemaal wel eens last van..
en daar hoef je dan toch niet zo'n stennis over te maken?
neem aan dat je je vantevoren goed hebt georienteerd..

en inderdaad.. hoe is het intussen met je katje?
dat lijkt me verreweg het belangrijkste en daar lees ik je niet over...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Zonnig
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 mar 2011 15:31

Re: Een heel verhaal, maar ik snap het niet meer !

Bericht door Zonnig »

Dank je wel voor je reactie. Ik denk er toch iets anders over. Gelukkig hoeven we het niet met elkaar eens te zijn.

Maar het is wel leuk dat je er even naar vraagt; met de kat gaat het goed !

Ik ben heel erg blij met haar. Echt een positieve aanvulling en ik wil haar zeker niet meer kwijt.

Ik weet niet hoe ik mij van te voren had kunnen oriënteren op een asiel. Ze hebben standaardrichtlijnen waar ze zich aan moeten houden. Vaccinatie, ontvlooien en ontwormen horen bij alle asiels te gebeuren.
Plaats reactie