kittens op komt

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
nickyy
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mar 2012 21:33

kittens op komt

Bericht door nickyy »

hallo
mijn kat verwacht binnen paar weken een nestje kittens,
ik weet ongeveer wel hoe zo'n bevalling verloopt maar maak me toch zorgen over de kittens
stel dat ze de navels te kort afbijt en er zo een navelbreuk ontstaat is er dan iets dat ik moet doen met dat kleine katje of gewoon zo laten en doen zoals bij de andere kittens het ontsmetten tegen infecties??

help!!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kittens op komt

Bericht door nellebel »

ik zou even met je DA overleggen hoe hiermee om te gaan.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: kittens op komt

Bericht door mittenslief »

ff goed inlezen op allerlei websites en je rustig houden meestal gaat het vanzelf wel goed, maar voor de zekerheid altijd naaigaren en een steriele scherpe schaar bij de hand houden voor het geval ze de kitten niet uit het vlies halen en de navelstreng niet doorbijten (s bij mij gebeurd)
ook handig is wegwerpwashandjes en een kruikje, probeer ook de haren rond de tepels van mams een beetje te korten dat is ook handig voor de kleintjes veel sucses ermee
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: kittens op komt

Bericht door lidewij020 »

Kijk ook eens in dit topic: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 7&start=15
Ik heb daar een lijstje met sites met informatie over zwangerschap en kittens gepost. Dat is voor jou ook nuttige informatie. Het is inderdaad goed om van tevoren contact met de dierenarts op te nemen. Veel katten bevallen 's nachts of in het weekend, dus het is handig als je weet welke dierenarts dan dienst heeft of waar je terecht kunt.

Hoe is je poes zwanger geraakt? Was het de bedoeling?
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: kittens op komt

Bericht door Kattenbella »

Heb zelf een moedertje gehad die de kittens met placenta's in de kattenbak had bevallen. Ik heb een schaar uitgekookt en ze afgeknipt. Het is goed gegaan. Mocht je twijfelen, neem dan contakt op met je dierenarts om alles door te nemen en waar je naartoe kan als het mis gaat.

Ga je de moederpoes na deze jongen laten steriliseren?

Laat je ons weten hoe het gaat?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
nickyy
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mar 2012 21:33

Re: kittens op komt

Bericht door nickyy »

ja na deze bevalling word ze gesterliseerd en ik zal zeker laten weten hoe het is geweest
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: kittens op komt

Bericht door Kattenbella »

Succes met de bevalling en schroom zeker niet je dierenarts vragen te stellen ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Plaats reactie