Indoor of brits korthaar voer??

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sura
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 sep 2011 08:51

Indoor of brits korthaar voer??

Bericht door Sura »

Hoi,

Ik heb een britse korthaar van 11 maanden, ik gebruikte altijd IAMS junior.
De zak is bijna leeg, en ik wil nu overstappen op een adult voer, ik koop altijd per 10 kilo vandaar. Sura komt niet buiten dus wat moet ik nu kiezen indoor of brits korthaar voer??

Graag advies!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Indoor of brits korthaar voer??

Bericht door nellebel »

je zou ervoor kunnen kiezen om het te mengen. ik meng nu ook sterilised en kitten voor mijn katten van 9 maanden. indoor is ook vooral gericht op katten die niet buiten komen met bijv ingredienten voor haarballen enz. ik weet niet wat specifiek te dingen zijn voor brits korthaar mbt voer.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Indoor of brits korthaar voer??

Bericht door Robijn »

Hallo Sura, als je de info-lijn van Royal Canin belt (0413-318400), geven ze antwoord op al je vragen.
Dan kun je meteen gratis proefzakjes aanvragen.
Ik heb hen ook wel eens met deze vraag gebeld. Royal Canin Brits Korthaar is specifiek voor de Brit, en houdt rekening met de 'gebreken' van de Brit, bv. overbelasting van de gewrichten, en dat wordt dus als eerste keuze geadviseerd. Indoor is voor de binnenkat, maakt niet uit wat voor ras, en ook een stukje goedkoper. Ik gaf voorheen ook Indoor 27 aan mijn 9-jarige Brit, maar ben door dit forum toch een beetje gaan twijfelen over de verhouding kwaliteit/prijs van Royal Canin. Omdat ze ook al wat ouder is, wil ik haar ook senior voeding geven, maar dan niet van Royal Canin, maar van Sanabelle en van Happy Cat. Dit schijnt beter te zijn (geen granen, geen conserveringsmiddelen) én goedkoper. (zie zoekfunctie hier rechtsbovenin). Het is natuurlijk aan jou, wat je zelf aan jouw kat wil geven.
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Indoor of brits korthaar voer??

Bericht door BillyJean »

ik geef de Britten RC Young Female. Ze vinden het heel lekker. Ik wissel het af met RY voor de Brits Korthaar, zodat ze wat meer smaakjes hebben. Ik bewaar het in een luchtdichte ton
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Sura
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 sep 2011 08:51

Re: Indoor of brits korthaar voer??

Bericht door Sura »

Robijn schreef:Hallo Sura, als je de info-lijn van Royal Canin belt (0413-318400), geven ze antwoord op al je vragen.
Dan kun je meteen gratis proefzakjes aanvragen.
Ik heb hen ook wel eens met deze vraag gebeld. Royal Canin Brits Korthaar is specifiek voor de Brit, en houdt rekening met de 'gebreken' van de Brit, bv. overbelasting van de gewrichten, en dat wordt dus als eerste keuze geadviseerd. Indoor is voor de binnenkat, maakt niet uit wat voor ras, en ook een stukje goedkoper. Ik gaf voorheen ook Indoor 27 aan mijn 9-jarige Brit, maar ben door dit forum toch een beetje gaan twijfelen over de verhouding kwaliteit/prijs van Royal Canin. Omdat ze ook al wat ouder is, wil ik haar ook senior voeding geven, maar dan niet van Royal Canin, maar van Sanabelle en van Happy Cat. Dit schijnt beter te zijn (geen granen, geen conserveringsmiddelen) én goedkoper. (zie zoekfunctie hier rechtsbovenin). Het is natuurlijk aan jou, wat je zelf aan jouw kat wil geven.

Ik heb gebeld, proefzakjes besteld! Zij adviseerde inderdaad ook mij om brits korthaar voeding te kiezen! Nu maar even de proefzakjes afwachten.. Bedankt voor je reactie!
Cerna

Re: Indoor of brits korthaar voer??

Bericht door Cerna »

Ik heb ook ooit eens RC brokken voor de Brits Korthaar besteld, maar mijn Britten vonden dat ik ze zelf maar moest opeten. Werd door alledrie afgewezen! De brokken zijn ook erg groot in vergelijking tot de andere brokjes.
Indoor vinden ze hier ook maar matig. Ja, het eerste zakje (400 gram), maar daarna hoefden ze het niet meer.

Mijn Britten krijgen RC Exigent Favour Sensation en Fit. Ik geloof niet zo in specifieke brokjes, kijk meer naar wat ze lekker vinden. Want.........stel je hebt een Brit op leeftijd met een gevoelige maag die erg kieskeurig is en nooit buiten komt. Wat geef je dan?
Speciale Brittenbrokjes of Senior 12+ of Sensible of Exigent of Indoor +7? Allemaal geschikt voor deze kat. Alles door elkaar dan maar? Lijkt me niet zo'n goed idee!
Dus: probeer wat uit en kijk wat Sura het lekkerst vindt.

Britten zijn erg kieskeurig en ik zou in ieder geval nooit een zak van 10 kilo kopen tenzij je nog 8 katten hebt rondlopen. Zelfs zakken van 2 kilo worden na een tijdje al niet meer zo graag gegeten.
Ik koop daarom altijd zakjes van 400 gram. Is duurder, maar dan is zo'n zakje ook met 14 dagen op (ik heb naast Fit en Exigent ook nog Sensible voor een andere kat (geen Brit) en nierbrokjes voor weer een andere kat, maar daar eten ze allemaal van).
Wanneer je je wilt beperken tot één smaak, dan zou ik, nadat de smaak goedbevonden is, zakken kopen van 2 kilo. Dan blijft het lekker.
baruch
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 mar 2012 10:27
Contacteer:

Re: Indoor of brits korthaar voer??

Bericht door baruch »

IAMS zou ik persoonlijk niet meer geven, je moet maar eens kijken naar de voeding waarde
grtz
Gebruikersavatar
Sura
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 sep 2011 08:51

Re: Indoor of brits korthaar voer??

Bericht door Sura »

IAMS geef ik nu inderdaad niet meer, ik ben ondertussen overgestapt op Royal Canin Brits Korthaar, ze vindt het heerlijk, ik heb eerst een zak van 4 kg gekocht en dan kijk ik het even aan. Misschien dat ik het inderdaad ga afwisselen met Young Female van Royal Canin.
Bedankt voor jullie tips!
Plaats reactie