Een heel verhaal, maar ik snap het niet meer !

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Een heel verhaal, maar ik snap het niet meer !

Bericht door Mirjam86 »

Ik zou me ook zeker niet in allerlei (dure) bochten gaan wringen om die spullen terug te brengen.
Zij laat ze toch staan?! Ook komt het van haar uit dat de kat gebracht moet worden, en dat moet jij dan zeker vergoeden? Dat moet ze lekker met haar baas regelen.

Ik zou geen cent extra meer uitgeven aan dit asiel dat een zeer slechte service (ongevaccineerde en niet ontvlooide kat terwijl daar wel voor betaald is) heeft geleverd.
Heb je een rechtsbijstandverzekering? Vaak helpt dreigen met juridische stappen je al van een hoop gezeur af.
Desnoods breng je de kat op eigen kosten naar een DA die je wel vertrouwt, maar ik zou dit zooitje absoluut geen geld meer geven!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
sassie
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mar 2012 20:20
Locatie: schiedam

Re: Een heel verhaal, maar ik snap het niet meer !

Bericht door sassie »

Waauw, wat een verhaal. Ik zou lekker naar mijn eigen vertrouwde dierenarts gaan dan weet je zeker dat je kat goed wordt behandeld en eventueel nagekeken. Wie weet wat die andere arts wel of juist niet doet toch? Wbt die bench en de andere spullen, persoonlijk zou ik ze zeker nooit brengen maar wel een mail of aangetekende brief sturen dat ze ze zelf moeten komen halen. Dan heb jij ook bewijs dat je niets probeert achter te houden. En: een dikke pluim voor jou, je hebt een kat met veel problemen uit een slecht asiel "gered".
Baasje van onze lieve asiel poes Sammie
Gebruikersavatar
Zonnig
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 mar 2011 15:31

Re: Een heel verhaal, maar ik snap het niet meer !

Bericht door Zonnig »

Dag allemaal,

Bedankt voor jullie lieve reacties. Dat heeft me veel gedaan.

Toch vermoeiend om je boos te maken ! Gisteravond sprak ik met de dames van de eetclub waar ik lid van ben. We zijn met 4 personen en allemaal zijn we kattenliefhebber. Drie ( mezelf meegerekend ) van de 4 hebben slechte ervaringen met dit asiel.

Ik breng straks alle spullen naar de kelder en breng het niet terug naar het asiel. Drie personen bij het asiel weten nu dat ik de spullen dus niet KAN brengen. Door jullie mails en door de mensen die ik gisteravond sprak, ben ik nu van mening dat ik de spullen niet terug moet brengen. Inderdaad ; laat ze de spullen zelf maar ophalen !!!
Zij hebben de spullen hier ongevraagd gedumpt. Ik ben al honderden euro's kwijt aan mijn katten ( en aan hun vrijwilliger die er een puinhoop van heeft gemaakt en ik al deze spullen weg mocht gooien ), want vergeet die voliere niet die ik heb laten maken (+ een kattenhuis en een hondenhok erbij en allerlei spullen voor op mijn balkon etc. )

Ik heb wel een email gestuurd naar de 1e manager die ik daar sprak en die dus wel aangaf dat inenting alsnog akkoord is. Zij was namelijk niet aanwezig. Ik heb haar nogmaals uitgelegd dat ik geen vervoer heb, dit keer zonder uitleg dat ik een auto moet huren etc. ( Want voor je het weet gebuiken ze dit tegen je : zie mijn bericht hiervoor. :) ) Ik vind dat ik hun geen verantwoording schuldig ben !!! In het begin was ik veel te netjes.

Ik heb haar laten weten dat ik haar nog steeds in wil laten enten. Ik bel maandag direct voor een afspraak. Aangezien ik ook andere katten heb, moet dit wel zo snel mogelijk gebeuren ( naar mijn mening ), omdat ik nog 2 andere katten heb en ook omdat ze in het asiel net de niesziekte hebben gehad. Betreffende kat is 1,6 jaar geleden voor het laatst gevaccineerd. Ze hebben dit vorig jaar dus nagelaten te doen.

Gelukkig heb ik gisteravond een hele fijne mail ontvangen van het asiel waar ik mijn twee katten vandaan heb gehaald.
Dit asiel heeft alles keurig en duidelijk uitgelegd. Heel fijn !
Ze gaven heel duidelijk aan dat een kat NOOIT zonder vaccinatie de deur uit mag ! Gelukkig heb ik, n.a.v. hun verhaal, op alle fronten gemerkt dat ik correct handel qua vaccinatie, ontwormen en ontvlooien. Heel fijn om te weten. Ook erg leuk dat zij de moeite hebben genomen om alles helder uit te leggen, zodat er nu geen onduidelijkheid meer is.

NOOIT, maar dan ook NOOIT meer wil ik iets met dit asiel te maken hebben. Wat een geld, tijd en frustratie heeft dit mij gekost. Wat een stelletje.................( dat laat ik maar in het midden ).

Ze hebben altijd zoveel commentaar op andere mensen, maar die dame op betreffende afdeling kan kennelijk de kat ongevaccineerd in het asiel rond laten lopen ! Wie is hier nou eigenlijk slecht bezig ! Zij is geen dierenarts !
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Een heel verhaal, maar ik snap het niet meer !

Bericht door achtpuntzes »

ik vind dat je goed gehandeld hebt in deze vervelende situatie !

verder ben ik van mening dat als je zulke slechte ervaringen hebt gehad met een bepaald asiel, je het asiel best met de naam mag noemen.....
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Een heel verhaal, maar ik snap het niet meer !

Bericht door Adriana »

k heb even gegoegeld want voorzover ik het uit de tekst kan opmaken gaat het over een dierenasiel in Naarden, maar er zit - voor zover ik kan zien - geen dierenasiel in Naarden, wel een dierenpension en een dierencrematorium..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Een heel verhaal, maar ik snap het niet meer !

Bericht door Chiquita98 »

Goed gedaan hoor! Ook ik ben erg benieuwd geworden om welk asiel het gaat. Ik vind namelijk dat er toch wel stappen ondernomen moeten worden om dit asiel eens onder de loep te houden. Denk aan al die katten die daar nog zitten en alle eventueel toekomstige eigenaren. Mailtje naar de dierenbescherming met naam en adres van asiel en dat katten niet ingeënt worden. Durf te wedden dat de dierenbescherming dan wel even een check gaat doen.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Een heel verhaal, maar ik snap het niet meer !

Bericht door achtpuntzes »

verschillende dierenasiels zijn gelieerd met de dierenbescherming. als dat hier ook het geval is, dan kan er snel en doortastend worden opgetreden.
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
Zonnig
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 mar 2011 15:31

Re: Een heel verhaal, maar ik snap het niet meer !

Bericht door Zonnig »

Daaaag allemaal ; hier zijn we weer ! :)

Hier een update.

Naarden : .............nee :), ik vertelde dat ik binnenkort een auto ga huren en dat ik dan die kant opga, maar dat ik in Groningen woon. ( Ik heb ook zoveel geschreven, dat ik mij het kan voorstellen dat je het op een gegeven moment niet meer begrijpt. :) )

Ik ben niet bestand tegen alles wat ik op mij af ga roepen, als ik hier de naam van het asiel neer ga zetten. Vergeet niet dat 3 medewerkers ( van betreffend asiel ) mijn emailadres hebben. Bovendien waren drie van die mails nogal agressief van toon. En ze weten waar ik woon + hier op deze site staan misschien wel mensen die er werken. Er is al iemand geweest die heeft aangegeven met het asiel in gesprek te willen gaan. Ik wil natuurlijk niet ( ook al begrijp ik waarom ) dat dit gebeurt omdat ik dit op de site heb gezet.

Natuurlijk begrijp de reden. Voor mij is het heel verleidelijk om de naam te noemen.

Toch........ik heb vrijdag reeds een mail gestuurd naar de Dierenbescherming Nederland. Ik heb hun gevraagd of betreffend asiel gecertificeerd is. Ik wil ze begin volgende week gaan bellen en het e.e.a. kort uit gaan leggen.

Zojuist heb ik een email ontvangen van de manager die een week afwezig was. Ze heeft aangegeven dat de dierenarts heeft gezegd dat een binnenkat gewoon gevaccineerd moet worden. ( M.a.w. dit staat dus echt haaks op het verhaal van die vrouw die over betreffende afdeling gaat en op het verhaal van die andere manager. Zij zeggen immers dan inenting bij een balkonkat niet nodig is. Begrijpt u het nog ??? :) )

Ook geeft zij aan dat ze het als asiel verplicht zijn ! M.a.w. ik heb het dus goed ingeschat.

Hier komt het mooist van alles. Ze heeft uitgelegd waarom de katten van die afdeling niet worden gevaccineerd. ( Grappig : in het begin ontkende ze alles. )
Het asiel heeft uitgelegd waarom ze niet up to date zijn met de inenting van de Reso-katten. De manager die mij dit liet weten, geeft aan dat ze er tegenop zien om ze veel stress te bezorgen, omdat ze ze moeten vangen en onder narcose moeten enten.

Ik ben het hier absoluut niet mee eens. Een kat in het asiel moet hoe dan ook worden ingeënt. Bovengenoemde reden moet niet de reden zijn waarom je zoiets cruciaals achterwege laat.

Nu begrijp ik waarom de katten in het asiel ( toen ik er langskwam ) last hadden van de niesziekte.

Maar ja, dan geven ze zo'n kat dus aan mij mee ( en aan wellicht meerdere mensen ), zonder dat ze voorafgaand nog hebben gecheckt wanneer ze voor het laatst is ingeënt, ontvlooid en ontwormd. Dus....als ik hier niet op had gelet, dan had ik hier dus een kat gehad die niet was ingeënt en niet recent is ontwormd en ontvlooid. Lekker; ik heb hier ook nog andere katten !

Dus........ze geeft aan dat vaccinatie verplicht is, maar m.b.t. die zogenaamde Reso-afdeling, houden ze zich hier niet aan ! Lekker is dat !

Werkelijk waar...........ik weet niet wat ik hiervan moet zeggen !

Kennelijk krijgt die [xxxxxx] vrouw van betreffende afdeling vrijspel en kan ze nalaten wat ze wil ! Dus ontwormen, ontvlooien; waarom ??????? Ik doe toch wat ik wil. Zogenaamd goed willen zijn voor zo'n dier : ammehoela ! Als je zo'n kat niet inent, ontwormt en ontvlooit; waar ben je dan in godsnaam mee bezig ! Ik durf te wedden dat die vrouw hier niet op aangesproken word ! Ze kan dus gewoon doorgaan ! Frisse bedoeling bij dat asiel !

Oh ja gelukkig ook positief nieuws : Ze heeft aangegeven dat de kat mag worden gevaccineerd. Ze gaf aan dat ze de kat zelf naar de dierenarts wilden brengen, maar ik mocht dit ook zelf doen. Ik had het gevoel dat ze mij een beetje stimuleerde dat ik het zelf zou gaan doen. Ik moest maar even gaan oefenen om die kat in de mand te krijgen, zei ze.
Dus ik heb kort de situatie uitgelegd van hetgeen er is gebeurd en wat het mij qua tijd, geld en frustratie heeft gekost.
U raadt het al; ik heb gezegd ze de kat zelf maar naar de dierenarts moeten brengen ( bood ze ook aan ) en dat de bench, deken(s) en kattenbak hier nog liggen en dat ik niet van plan ben om dit terug te gaan brengen ( het was immers hun idee en ik vroeg hier niet om en bovendien heb ik geen vervoer ). Op deze manier, gaf ik aan, is alles in één uurtje opgelost; zij blij, ik blij.

Ik heb aangegeven, dat los van haar als persoon, ik nooit meer een stap in hun asiel zet !

Zonder zielig te doen.........ik heb me zo kwaad gemaakt, dat ik denk ik maar een bloemetje voor mezelf ga kopen.

Als het asiel alles heeft opgelost, dan denk ik dat ik de Dierenbescherming Nederland ga bellen. Eigenlijk zou ik haar mail door moeten sturen, maar eerst ga ik ze bellen.

Dit wilde ik nog toevoegen : Ik heb aangegeven in mijn mail naar hun asiel, dat ik uiteindelijk naar een ander asiel ben gestapt voor advies. :) Ik ben benieuwd wat ze hierop gaat zeggen. Ik denk dat ze niet blij is. ( Net goed ! Who cares ? :) :) )
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Een heel verhaal, maar ik snap het niet meer !

Bericht door Sifra »

Je hoeft de naam van het asiel niet eens te noemen. Op dierenasiels.com pik je het asiel er met door jou vermelde trefwoorden (reso-afdeling, homeopathische dierenarts, Groningen) zo uit. Ik las daar ook dat ze de bench meegeven om resokatten te laten wennen. Op zich een prima idee: resokatten kun je beter in een beperkte ruimte laten wennen.
Zelf heb ik ook een resokat. Deze is in het asiel direct bij binnenkomst gevaccineerd, ontvlooid, ontwormd en gechipt. Ik heb zijn inentingsboekje meegekregen. Bij een bezoek aan de asieldierenarts werd hij met een handdoek over zijn kop voorzichtig uit de reismand gehaald.
Als je je kat op kunt pakken, kun je hem bij verrassing in de mand zetten: handen eronder, voorpoten in de ene hand, achterpoten in de andere hand, hup, zo de reismand inprakken.
Mijn resokat kan ik niet oppakken. Ik kan hem zonder veel moeite in de keuken krijgen, deur achter ons dicht, dan insluiten met de open reismand in de ene hand, vrije hand aan de andere kant. Omdat hij handen erg spannend vindt, kiest hij voor de reismand. Deurtje dicht, klaar in een halve minuut.
Dan spoeden we ons naar de dierenarts. Die vist de kat rustig uit de mand en kan alles met hem doen, juist omdat hij zo verschrikkelijk timide is. Met andere woorden: naar de dierenarts moeten met een resokat KAN dus best meevallen. Niet iedere resokat verandert in een blazende, spugende en bijtende tijger. Na een vaccinatiebezoekje aan de dierenarts word ik een dagje "ontvriend", maar ingrijpende onderzoeken en behandelingen veroorzaken wel weer een terugval in het gedrag.
Als ik jou was, zou ik de mensen van het asiel alleen nog maar hun spullen op laten halen, lekker zelf met je kat naar je eigen dierenarts gaan en dat hele gedoe achter je laten. Weg met die negatieve energie!
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Een heel verhaal, maar ik snap het niet meer !

Bericht door Robijn »

Inderdaad; verspil er verder geen moeite/energie meer aan...
Gaat het wel goed met je nieuwe kat? En gaat het ook goed met de andere 2 katten?
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
Zonnig
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 mar 2011 15:31

Re: Een heel verhaal, maar ik snap het niet meer !

Bericht door Zonnig »

Hey dat van die bench dat wist ik niet. Ik heb ook al een tijd niet meer op hun site gekeken.

Misschien staat dat er sinds kort bij. Ik heb geen idee, maar eigenlijk maakt het nu al niks meer uit.
Ik weet nog wel dat ze zelf hardop twijfelde of het nodig was. Uiteindelijk heeft ze kat met de bench en al hier afgeleverd. Van te voren gaf ik al aan dat ik het idee had dat een bench niet nodig was.

In ieder geval was de kat in het asiel al totaal niet meer schuw. Eerder het tegenovergestelde. Ze is zeer sociaal en aanhalig. Als je tegen haar praat, dan komt ze automatisch al naar je toe. Ze speelt erg veel met mijn andere kat en ligt ook graag naast mij op de bank, terwijl ik haar nog maar 4 weken heb. Ook een hele zachtaardige kat.

Ik moet eens kijken of ik een foto van de kat en de voliere op de site kan plaatsen. Van de kat heb ik gelukkig totaal geen spijt !!!

Ik zocht een speelkameraatje voor mijn jongste kat. Ik dacht dat ik automatisch een kitten moest nemen, hoewel ik zelf meer heb met een volwassen kat.
Iemand van het asiel verwees mij naar de Reso-afdeling; voor een kitten. En toen zag ik deze kat. Ik had het gevoel dat ze dat speelse van mijn jongste kat heeft en dat knuffelige / aanhalige van mijn andere kat.
Ik heb het goed aangevoeld, want inderdaad blijkt dit zo te zijn.

Het is leuk om te zien hoe blij de jongste kat met de nieuwe kat is ( en andersom ). Mijn andere kat moet nog wel aan de nieuwe kat wennen, maar doet niet echt veel.

Wat postieve energie is nu denk ik wel even goed !
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Een heel verhaal, maar ik snap het niet meer !

Bericht door Chiquita98 »

Denk dat je ook maar lekker nu moet gaan genieten van je 2 katten. Heel fijn dat dit reso katje een fijn thuis heeft gekregen bij jou. Uiteindelijk gaat het daar toch om als we een kat adopteren.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Zonnig
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 mar 2011 15:31

Re: Een heel verhaal, maar ik snap het niet meer !

Bericht door Zonnig »

Precies ! Ik word nu helemaal week van binnen ! :)

De kat moest eens weten !

Ik ben niet opgevoed met katten, maar sinds ik katten heb, merk ik pas wat voor fantastische aanvulling katten op je leven kunnen hebben.

Ik heb geen contact meer met mijn familie, dus dan is het hebben van huisdieren wel erg fijn. Het is altijd gezellig ! Zeker nu die andere kat er is, is er veel meer actie !

Ik heb het met alle drie de katten erg getroffen !

Het is goed dat ze nu hier zit !
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Een heel verhaal, maar ik snap het niet meer !

Bericht door Kattenbella »

Ben wel erg nieuwsgierig naar deze opvang. Zou je mij in een PB willen vertellen wie ze zijn.

Ik heb zelf een homeopatisch dierenarts waar ik erg blij mee ben. ze is echt betrokken en doet alles voor de dieren.

Ik denk dat de vraag enten of niet enten niet ter zake doet. Er wordt een bepaald bedrag gevraagd waar jij dit van mag verwachten.Een officiele opvang moet de enting, chip en castratie hiervoor geven.


Nogmaals, heel veel geluk met je kat!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Een heel verhaal, maar ik snap het niet meer !

Bericht door Catfish »

Ik blijf je verhaal met open mond lezen.... Ik zou ook graag willen weten welk asiel dit is.
Maar stel in ieder geval de dierenbescherming op de hoogte van het hele verhaal, dit kan echt niet!
Los van dit alles ben ik blij dat ze bij jou terecht is gekomen, mijn complimenten! En koop lekker een mooie bos bloemen voor jezelf. En dan maar hopen dat de katten eraf blijven, en niet zoals hier de bloemen slopen. ;-)
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Plaats reactie