kat blijft lang graven in kattenbak

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kat blijft lang graven in kattenbak

Bericht door castratenkoor »

Ik heb hier katten die poepen en weglopen en ik heb katten die andermans troep netjes onderspitten.
Die laatste groep is ook handig als ongelukjes verklikker. Die staan net zo lang graafbewegingen bij een kwak kots of een remspoor (sleetje rijden) te maken, tot ik met een dweiltje aan kom.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: kat blijft lang graven in kattenbak

Bericht door lidewij020 »

Ik heb Tommie wel eens geroepen voor een snoepje terwijl ze haar grote boodschap aan het begraven was. Ze ging toen in versneld tempo (je hoorde haar echt twee keer zo snel de graafbeweging maken) door, en toen ze klaar was, kwam ze aangerend. Ik vond het wel netjes van haar dat ze eerst het graven afmaakte voordat ze het snoepje kwam halen. Ze liet zich niet van haar stuk brengen, ze zette er alleen wat meer tempo achter.
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Gebruikersavatar
puksji
Panter
Panter
Berichten: 483
Lid geworden op: 03 dec 2010 23:59

Re: kat blijft lang graven in kattenbak

Bericht door puksji »

castratenkoor schreef:Ik heb hier katten die poepen en weglopen
Dat zijn katten die zich willen laten gelden, 'ik zal eens laten ruiken wie hier de baas is!'
Sjimmie deed dat ook, en ze schijnen het ook nog voor elkaar te krijgen om veel harder te stinken dan de rest.
Puk is ook een poetspoes, die staat net zo lang te spitten totdat die drol op de bodem ligt. Echt een dametje die zich schaamt voor haar eigen luchtje. Bij het uitstappen van de bak schud ze ook één voor één al haar pootjes schoon en daarna veegt ze ze nog extra af op de vloer, muur, kastdeur etc.
Toen Sjimmie nog leefde liet zij altijd zien waar hij stiekum geplast had, daar werd ook demonstratief geveegd en vieze gezichten bij getrokken.
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011 Dirk 2024

*Puk 2006-2020 3-6
Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3*
Gebruikersavatar
Welpie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 11 apr 2011 18:42
Locatie: Almere

Re: kat blijft lang graven in kattenbak

Bericht door Welpie »

Hier ook een kat die graaft alsof hij naar de andere kant van de wereld gaat! Geef er geen aandacht aan alleen maakt zo'n herrie ;-)
Heel normaal gedrag!
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: kat blijft lang graven in kattenbak

Bericht door achtpuntzes »

of juist wel.

als ik vergeten ben de kattenbak te verschonen begint tijgetje net zo lang te graven ((echt een irritant geluid!) totdat ik de kattenbak maar ga verschonen.

misschien is dit gedrag bij sommigen van jullie ook wel een roep om hygiene, namenlijk een schone bak. volgens mij hebben de mijne het liefst dat ik na elk poepje en plasje de schep ter hand neem :)
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: kat blijft lang graven in kattenbak

Bericht door Adriana »

yes, hier zijn ze ook van de kattenbakpolitie!
graag schone (= lege) kattenbak en anders zullen wij het er zelf wel even onder- of uitspitten..
tegenwoordig zeef ik s morgens en vaak s avonds het grit van de bakken en dat geeft veel minder grondverzet.. ik bedoel gritverzet..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kat blijft lang graven in kattenbak

Bericht door nellebel »

hier controleren beide katten elkaar na het poepen en plassen. ze gaan meestal samen naar de bak. s'morgens ieder op zijn eigen bak. de rest van de dag wisselen ze. maar de ander staat altijd op wacht als er eentje moet. die graaft netjes alles onder, en als hij/zij uit de bak komt, loopt de ander er in om te checken en evt nog verder te graven. dan wachten ze op elkaar tot ze klaar zijn en spurten dan biede weer de kamer in.
En als ik de bakken schoonmaak, komt guusje meestal meteen zitten piesen terwijl ik bezig ben. deed sjefke ook ,die ging zelfs zitten poepen waar ik bij stond.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie