wanneer belastingen op kittens

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
delphine_delaere
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 feb 2012 18:45

wanneer belastingen op kittens

Bericht door delphine_delaere »

hallo,
Ik zou graag een nestje willen van mijn perzische langhaar.
En als alles vlot verloopt ook van mijn tweede.
Niet voor geld eruit te slaan, maar gewoon uit liefde voor het ras.
En andere mensen hier ook de kans van te geven voor een betaalbare prijs.
Maar vanaf hoeveel kittens wordt je belast?
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: wanneer belastingen op kittens

Bericht door BillyJean »

vraag voor de rasvereniging, hier wordt niet veel vermeerderd
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: wanneer belastingen op kittens

Bericht door castratenkoor »

Ik denk ook dat dit topic meer wat is voor raskatten-forum.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
manon3

Re: wanneer belastingen op kittens

Bericht door manon3 »

delphine_delaere schreef:hallo,
Ik zou graag een nestje willen van mijn perzische langhaar.
En als alles vlot verloopt ook van mijn tweede.
Niet voor geld eruit te slaan, maar gewoon uit liefde voor het ras.
En andere mensen hier ook de kans van te geven voor een betaalbare prijs.
Maar vanaf hoeveel kittens wordt je belast?
Met de vraag over de belasting kan ik je helaas niet helpen.
Maar je gaat toch hopelijk niet extra nestjes Perzen op de wereld zetten zodat andere mensen voor een prikkie een raskat kunnen kopen??
Misschien bedoel je het niet zo maar ik vind dat nogal vreemd overkomen.

Ik heb zelf een raskat,een Noorse Boskat,maar geen haar op m'n hoofd die eraan denkt om met haar te gaan fokken zodat andere mensen lekker goedkoop/of duur een kitten kunnen aanschaffen.Daarom is ze dus ook met 6 maanden netjes gesteriliseerd.
En er zijn al genoeg Perzen dus uit liefde voor het ras hoef je het niet te doen.
Net omdat ik zielsveel hou van mijn poes heb ik haar laten steriliseren. ;-)
delphine_delaere
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 feb 2012 18:45

Re: wanneer belastingen op kittens

Bericht door delphine_delaere »

ik heb zelf lang gezocht voor en pers,
en vind het jammer dat mensen tot 800 euro vragen voor een poes.
Daarom wil ik graag een nestje. Want dit is moeilijk te betalen voor een gewone werkmens.
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: wanneer belastingen op kittens

Bericht door achtpuntzes »

hoi, en welkom.

zijn je katten wel gezond? in het perzische ras zitten behoorlijk wat gezondheidsproblemen. als de perzische kenmerken wel heel erg aanwezig zijn (geen neus, continue snotteren als dat ze niesziekte zouden hebben) zou je misschien kunnen overwegen om het niet te doen, dus geen nestje(s) te nemen.

verder weet ik niet vanaf hoeveel katten je belast wordt. wel weet ik door googlen dat ze in rotterdam kattenbelasting willen invoeren (of is al ingevoerd.)
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
delphine_delaere
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 feb 2012 18:45

Re: wanneer belastingen op kittens

Bericht door delphine_delaere »

jup ze zijn gezond.
Is al goed,
ben van belgie dus zat op verkeerde site
manon3

Re: wanneer belastingen op kittens

Bericht door manon3 »

Ik weet dat een raskat nou eenmaal erg duur is maar daar kun je voor sparen.Ik hoop wel dat je je realiseert dat met name Perzen vaak gezondheidsproblemen ontwikkelen ,vooral met de nieren.
En als mensen geen geld hebben om zich een dure raskat te kunnen veroorloven hebben deze mensen dan wel geld om alle dierenartskosten te betalen in de toekomst?

Ik zie net dat achtpuntzes me voor is geweest. ;-)
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: wanneer belastingen op kittens

Bericht door achtpuntzes »

er zitten hier genoeg belgen, hoor, dus voel je niet bezwaard omdat ik een nederlands antwoord geef :)
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Cerna

Re: wanneer belastingen op kittens

Bericht door Cerna »

Ik zou me eerst maar eens verdiepen in de kosten van zo´n eerste nest. Ik ben bang dat je zult schrikken (rond 2000 euro) en dat je je nobele streven om de arbeidersklasse van een Pers te voorzien al snel over boord zult zetten wanneer je er zelf een heleboel geld op toe moet leggen.
Een raskat kost wat wanneer je hem koopt, maar kost ook een heleboel om te fokken. Veel mensen denken dat het een erg lucratieve hobby is, maar dat valt vaak erg tegen en sowieso niet bij het eerste nest wanneer je van alles voor het eerst moet aanschaffen.

Niet doen dus!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: wanneer belastingen op kittens

Bericht door castratenkoor »

Ik zou als ik jou was er helemaal niet aan beginnen, niet aan katten vermeerderen en zeker niet aan perzen vermeerderen. Het is een ras met veel gezondheidsproblemen, mede door gebrek aan neus, oftewel stopcontact tussen de ogen. En uitpuilende ogen doordat het karkas van gezicht is ingedeukt.
Er is immers al kattenoverschot genoeg. Zowel in Nederland als in België.

Mocht je ondanks alle goedgemeende adviezen toch je plan doorzetten, meld je dan aan bij een ras-forum en neem contact op met ervaren fokkers om je bij te staan bij het hele proces.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Cerna

Re: wanneer belastingen op kittens

Bericht door Cerna »

Het heeft geen zin meer om op dit bericht te reageren want de Belgische dame denkt waarschijnlijk dat ze in Belgie meer gelijkgestemde zielen vindt. Heb net even op het Belgische zusje van deze site geneusd en haar vraag staat nu daar en de antwoorden die ze tot nu toe krijgt zijn zo ongeveer dezelfde als hier.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: wanneer belastingen op kittens

Bericht door Anne »

Niet voor geld eruit te slaan, maar gewoon uit liefde voor het ras.
Als jij daadwerkelijk uit liefde voor het ras zou handelen zou je niet eens overwegen om een nest te nemen met welk ras dan ook!!! Asielen en opvang zitten vol dankzij mensen die vermeerderen met hun katten.
En kom nu niet aan met het argument dat een pers geen htk kat is en dat die vlieger dan niet opgaat, alle perzen en alle rassen zijn katten en als je daar liefde voor voelt dien je in hun belang te handelen
En andere mensen hier ook de kans van te geven voor een betaalbare prijs
Sorry hoor maar ik ga hier bijna van over mijn nek. Beweer je nu dat er onbetaalbare prijzen worden gevraagd voor katten? Ben je wel eens in het asiel geweest? Daar moet je echt zijn voor betaalbare prijzen. De entingen zitten in de prijs, zo ook de aanschafprijs en wat dacht je van de castratie/sterilisatie?

Jouw nestplannen zijn compleet overbodig, betaalbare prijzen zijn er al en er zijn al genoeg katten die een thuisje zoeken, wachtend in het asiel.
Daarnaast zijn perzen vaak helemaal niet gezond, hun neusjes zijn te klein en te plat en daardoor kweek je nog meer dierenleed
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Chernobi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 jan 2012 12:58

Re: wanneer belastingen op kittens

Bericht door Chernobi »

Ik denk niet dat het een goed idee is om Perzische katten te verkopen voor een "goedkope" prijs. Het zijn katten met een handleiding. Ze hebben een hoop verzorging nodig en niet iedereen kan dit aan of heeft hier zin in. De meeste mensen die nu reageren op een nestje en hier ook de juiste prijs voor willen betalen weten waar ze aan beginnen en hebben dit er ook voor over. Het zou kunnen dat je met een goedkopere prijs mensen aantrekt die niet op de hoogte zijn van de nadelen (de vele verzorging, ziektes etc) en dat de kitten uiteindelijk in het asiel eindigt. Persoonlijk zou ik zelf ook mijn twijfels hebben bij iemand die een Perzische kitten goedkoop aanbiedt. Toen ik zelf opzoek was naar een nestje zag ik een advertentie met "Door een fout kunt u nu goedkoop aan een witte Perzische kitten komen" No way dat ik daar op ga reageren. Ik ben zelf lang op zoek geweest naar de juiste Cattery en heb uiteindelijk een flink bedrag betaald voor mijn Pers, maar ben zeer tevreden over hoe alles is verlopen. Ik heb de juiste papieren, (stamboom, eigendomscertificaat, uitslag testen etc) een contract waarin alles goed is geregeld en onderhoud goed contact met de Cattery. Liefdevolle mensen met hart voor hun dieren. Ik ga er absoluut niet van uit dat je je bericht verkeerd bedoeld hebt maar wellicht dat het iets is om over na te denken. :)
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: wanneer belastingen op kittens

Bericht door achtpuntzes »

ik denk ook dat het beter is dat de pers wat meer geld kost...

dan is de kans ook groter dat de (grote kans op) dierenartskosten ook betaald gaan worden.
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Plaats reactie