Kittens willen niet spelen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nox rafael
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jan 2012 20:28

Kittens willen niet spelen

Bericht door nox rafael »

Hallo,

Wij hebben onze twee Ragdoll katertjes nu ongeveer 12 weken in huis (ze zijn nu bijna 6 maanden). De eerste 6 weken waren ze heel erg speels. We hoefden maar een speeltje voor te houden en dan werden ze al direct helemaal gek.

Na 6 weken lijkt de boel wel helemaal omgeslagen te zijn: ze willen niet veel meer met ons spelen. Zelfs nieuwe diverse speeltjes vinden ze gewoon niet interessant. Een balletje lijkt nu alleen nog bij 1 van de 2 interessant genoeg te zijn.
Ze zitten veel en kijken ons aan. Ook spelen ze veel met elkaar en rennen veel door het huis.

We zijn zelfs al bij de da geweest en die heeft ze helemaal nagelopen en er is helemaal niets mis. Ze groeien goed en eten en drinken ook goed. Ze zien er niet lusteloos uit.

Iemand een idee hoe de speelsheid weer terug te krijgen?

Groetjes van ons
superklaver
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jan 2012 16:39

Re: Kittens willen niet spelen

Bericht door superklaver »

misschien de speeltjes en tijdje wegleggen. Kan zijn dat er gewoon te veel keuze is. Dan kunt u af en toe een speeltje weer tevoorschijn halen. En niet te veel in 1 keer. En als ze wel met elkaar spelen en door het huis rennen lijkt mij ook niet dat er iets met ze aan de hand is. Kan zijn dat de interesses even ergens anders liggen. Hier willen ze de ene keer wel spelen en dan weer niet.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kittens willen niet spelen

Bericht door castratenkoor »

Door het huis rennen en met elkaar spelen........dat is toch ook spelen?!?
Een levend kattenvriendje is altijd interessanter dan een speelgoedmuis.
Lijkt me niks mis mee.
Een kat is nu eenmaal geen opwindbaar wezen die speelt wanneer het de mens uitkomt met dat wat de mens voor hem uitzoekt.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kittens willen niet spelen

Bericht door Adriana »

gelukkig zijn ze gezond en levenslustig en trekken goed met elkaar op.
kittens maken een aantal fases door op weg naar volwassenheid en dat is allemaal gericht op hun lichamelijke en mentale ontwikkeling. ze leren het meest van voorbeeldgedrag van kattenmaatjes, ook sociaal gedrag.
mijn kleuters/bengels zijn nu ruim anderhalf en het is heel verschillend in periodes hoe intensief ze op elkaar gericht zijn of zich bezig houden met de oudere kater of met mij.
ze kunnen hier behoorlijk de tent afbreken en daar hebben ze mij gelukkig niet bij nodig. daarmee bedoel ik stoeien, sjezen, dingen proberen te mollen, klimmen en huis verkennen, want er zal toch intussen iets zijn veranderd of een spannende doos zijn toegevoegd.
en afhankelijk hoe slim ze zijn trappen ze niet meer in een aantal foptrucs, apporteren..? prima maar hier ten hoogste twee keer. en de rest haal je zelf maar op.
bij een pakketje veren weten ze dat dit geen vogel is, dus zullen ze daar een paar keer bovenop springen of het uit mijn handen trekken en ermee weglopen.
en ze zijn soms meer bezig met het bepalen van hun onderlinge rangorde dan met allerlei speeltjes. heel veel katten spelen na een bepaalde periode nauwelijks meer en dan zul je als baasje dingen moeten bedenken om hun aandacht te trekken.
hier is keepen en beetje voetballen op dit moment erg in, maar dat kan over een week weer helemaal over zijn..
probeer je in te lezen (links en boeken) over kattengedrag van jongs af aan.. er gaat een wereld voor je open!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Kittens willen niet spelen

Bericht door mittenslief »

als ze met elkaar spelen en stoeien is er niets mis mee hoor, maar ragdolls zijn van nature best
rustig hoor en liggen vaak "mooi" te zijn en willen graag adelijk behandeld worden :-o
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
nox rafael
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jan 2012 20:28

Re: Kittens willen niet spelen

Bericht door nox rafael »

Hallo! Bedankt voor jullie geruststellende reacties en tips! Alle speeltjes ruimen we nu op en we zullen wel zien hoe het gaat!
Plaats reactie