nieuwe kitten zeugd bij oudere poes

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
pep
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jan 2012 11:47

nieuwe kitten zeugd bij oudere poes

Bericht door pep »

hallo allemaal

wij hebben sinds ingister een nieuwe kitten er bij
wij hadden zelf al 2 poezen 1 van ong +-16/17 jaar en de ander van 3 jaar

de poes van 3 jaar heeft nog wat meer moeite met onze kitten ze blaast enz maar ik weet dat dat normaal is de poes van 16/17 jaar deed dit ook maar een stuk minder
maar nu net sinds een paar uur mag de kitten bij die poes van 16/17 jaar zeugen ze laat dit toe en spind daarbij ook ze likt de kitten hierbij ook de hele tijd als we ze uit elkaar halen gaan ze elkaar net zo lang zoeken tot ze elkaar gevonden hebben en dan gaan ze weer veder waar ze gebleven waren

we kunnen ze met moeite uit elkaar houden
de kitten is 7/8 weken oud en zoogde al niet meer bij haar moeder..

wat moeten wij hier mee doen?

vriendelijke groet pep
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: nieuwe kitten zeugd bij oudere poes

Bericht door lidewij020 »

6/7 weken is te vroeg om een kitten bij de moeder weg te halen. Normaal gesproken drinken ze dan nog bij de moeder. Ook leren ze nog veel sociaal gedrag van hun moeder en nestgenootjes. Kittens die zo vroeg bij de moeder weg zijn gehaald hebben significant meer kans op gedragsproblemen in hun latere leven. Dit is ook een van de redenen dat raskatten pas op zijn vroegst op 12 weken bij de moeder wegmogen. Er zijn zelfs gedragsdeskundigen die een speenleeftijd van 16 weken aanraden.
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: nieuwe kitten zeugd bij oudere poes

Bericht door kansarmedieren »

Waarom haal je ze uit elkaar, ik heb dit ook jaren geleden mee gemaakt. 15 jaar geleden een kitten gevonden een paar dagen voor kerst was natuurlijk van niemand dus heb ik haar gehouden. Volgens mij was het kitten wel ouder maar dat doet er niet toe. Mijn kitten ging ook bij mijn oudere kater zogen die vond het ook prima. Ik heb het zo gelaten het kitten voelt geborgenheid en liefde en als de oudere kat het kitten likt en verzorgd is dat toch prima. Bij mij was dus net zo, na een poosje houd het vanzelf op, laat het toch lekker zo voor het kitten is dit zo belangrijk.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: nieuwe kitten zeugd bij oudere poes

Bericht door castratenkoor »

Als ze echt op een tepel sabbelt, moet je uitkijken dat de volwassen poes geen irritatie krijgt aan haar tepel.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: nieuwe kitten zeugd bij oudere poes

Bericht door lidewij020 »

Nog even een linkje dat mijn verhaal ondersteunt: http://www.felinewelfarefoundation.org/ ... n/sep2010/
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: nieuwe kitten zeugd bij oudere poes

Bericht door Anne »

Ik snap ook niet zo goed waarom je dit gedrag als een probleem ziet :???: Kitten is duidelijk op zoek naar geborgenheid en veiligheid en lost het zelf op, de andere oudere poes accepteert dit en ontfermt zich over haar, dat is toch geweldig?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
paasnini

Re: nieuwe kitten zeugd bij oudere poes

Bericht door paasnini »

Onze kitten kregen wij netjes met 13 weken en zoog ook bij de 1 jaar oudere kater. Ik merkte al vlot dat het kitten dit niet alleen deed voor geborgenheid maar vooral ook op momenten dat hij honger had. Ik heb hem toen als hij dit deed (en ik het zag) natvoeding gegeven en daarmee voorzien in 1 van zijn behoeftes. Werkte prima en hij is er toen vlot mee opgehouden.
superklaver
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jan 2012 16:39

Re: nieuwe kitten zeugd bij oudere poes

Bericht door superklaver »

Belle zoogd ook (is inmiddels 2,5 jaar), maar dan niet bij de andere kat maar aan mijn badjas. ach als ze het lekker vind waarom niet.
paasnini

Re: nieuwe kitten zeugd bij oudere poes

Bericht door paasnini »

Hahaha dat is inderdaad ook heel bekend dat sabbelen op badjassen en truien, heeft wel iets schattigs vind ik hoor.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: nieuwe kitten zeugd bij oudere poes

Bericht door castratenkoor »

Mijn Joep (8,5) sabbelt zichzelf in slaap, op zijn eigen buik.
Teun (2,5) sabbelt in Sjaak (14) zijn nek.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: nieuwe kitten zeugd bij oudere poes

Bericht door Anne »

Pep kun je hier iets mee?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
pep
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jan 2012 11:47

Re: nieuwe kitten zeugd bij oudere poes

Bericht door pep »

hallo allemaal
sorry dat ik niet meer heb gereageerd we hadden afgelopen dagen flink wat problemen met het internet vandaar..

we laten de kitten nu gewoon bij die oudere poes zitten tot dat de oudere poes geirriteerd word ( dan gaat ze grommen) dan helen we de kleine weg en we controleren ook regelmatig de tepel van de oudere poes
we geven de kitten nu ook katten melk waardoor ze nu ook iets minder zoogd bij de volwassen poes

en de kitten is met 6/7 weken uit het nest gehaald omdat de moeder geen aandacht meer aan haar kittens gaf elke keer als de kittens bij hun moeder wilde komen liep moeders weg en begon zelfs te blaasen en te grommen dit was al anderhalfe week aan de gang vandaar dat de kitten zo vroeg uit het nest is gehaald..

het gaat hier nu erg goed ze groeit goed ze drinkt eet enz alles gaat goed

bedankt voor jullie reacties !

liefs pep
Plaats reactie