mijn poesje noa

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
danielle91
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 jan 2012 12:48

mijn poesje noa

Bericht door danielle91 »

helaas heb ik 4 weken geleden mijn kater simba moeten laten inslapen, ik heb nog een kat smockey(kater) van 10 maanden oud. sinds donderdag heb ik er een nieuwe kitten bij van 14 weken genaamd noa(poes). smockey wil graag met heb spelen maar de kleine noa wil er niks van weten als smockey dicht bij komt gaat ze gromen en maakt een bolle rug, smockey durf nu niet meer te eten als noa in de buurt. wie kan mij helpen ?? of heeft het gewoon tijd nodig?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: mijn poesje noa

Bericht door Adriana »

welkom op het forum! kittens wennen vrij snel aan elkaar maar met een dikke halve week moet het nu langzamerhand wel rustig zijn..
kittens moeten naar elkaar gaan ruiken, dat helpt voor de acceptatie.
missch om en om borstelen met dezelfde borstel of dekentjes uitwisselen?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Cerna

Re: mijn poesje noa

Bericht door Cerna »

danielle91 schreef:.......of heeft het gewoon tijd nodig?
Ja! Niets willen forceren; kleine Noa heeft gewoon een heleboel nieuwe indrukken te verwerken: nieuw huis, nieuw personeel en dan ook nog zo'n "irritante" puber die steeds met haar wil spelen.
Maar ze zijn beide nog zo jong, dat duurt niet lang of ze spelen samen. Wacht maar af!

En onze Noa (4,5) vindt het leuk dat er een andere Noa op het forum is, dat is nog niet voorgekomen. Onze Noa is een black-silver tabby Brits Korthaar (een Whiskaspoes).

En alsnog sterkte met het verlies van Simba. Is hij oud geworden?
danielle91
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 jan 2012 12:48

Re: mijn poesje noa

Bericht door danielle91 »

helaas niet hij is maar 6 maanden oud geworden, hij had kattenaids een vreselijke sloopende ziekte!
ze ruiken inderdaad aan elkaar af en toe en dan gromd die ook niet. dan denk ik dat het afgelopen is en dan hoor ik het weer, ik hoop dat je gelijk hebt en dat ze snel met elkaar spelen :)
superklaver
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jan 2012 16:39

Re: mijn poesje noa

Bericht door superklaver »

Ik heb ook 2 poezen. De eerste was 5 maanden toen ze bij mij kwam. en de 2e kwam een aantal maanden later en was toen 2,5 maand. In het begin moest Bo de oudste niets van Belle weten. Blazen en grommen. Maar verder niet uithalen. Belle trok zich er gelukkig helemaal niets van aan. En ging gewoon lekker haar gangetje. Het eerste wat Belle deed toen ze hier kwam was een rondje door het huis maken en eten. Dat is haar nu ook wel aan te zien. haha.
Maar het blazen en grommen en dus eigenlijk niet accepteren heeft ongeveer 2 weekjes geduurd. Toen ging in 1 keer de knop om en lagen ze tegen elkaar aan te slapen. Dus ik denk dat je nog eventjes geduld moet hebben.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: mijn poesje noa

Bericht door nellebel »

heb je smockey toen ook laten testen, want het is wel besmettelijk (vooral via bloed, dus kan als ze soms vechten met elkaar)
en tijd nemen voor het kleintje, ze moet nog wennen
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
danielle91
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 jan 2012 12:48

Re: mijn poesje noa

Bericht door danielle91 »

ik heb smockey laten testen en is gezond gelukkig! dus het is een kwestie van geduld..
danielle91
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 jan 2012 12:48

Re: mijn poesje noa

Bericht door danielle91 »

er is nog geen verbetering helaas.. smockey gaat steeds op noa zitten en bijt haar in de nek, ze gromt nu wel minder als hij in de buurt is.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9402
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: mijn poesje noa

Bericht door castratenkoor »

Is Smockey wel gecastreerd?

Geef het tijd, ze moeten beide wennen aan de nieuwe situatie. Veel geduld en liefde en aandacht aan
allebei geven en niet straffen als ze lelijk doen naar elkaar.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
danielle91
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 jan 2012 12:48

Re: mijn poesje noa

Bericht door danielle91 »

nee smockey is nog niet gecasteerd, dat willen we wel gaan doen.
noa is nu 15 weken ze kan dan toch nog geen kittens krijgen ?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9402
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: mijn poesje noa

Bericht door castratenkoor »

danielle91 schreef:er is nog geen verbetering helaas.. smockey gaat steeds op noa zitten en bijt haar in de nek, ze gromt nu wel minder als hij in de buurt is.
Als je hem laat castreren zal zijn gedrag ook "beschaafder" worden naar haar toe.
Je laat nu een hitsige geslachtsrijpe kater op een baby los.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9402
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: mijn poesje noa

Bericht door castratenkoor »

Bedenk bovendien dat een kater nog 6 weken vruchtbaar kan blijven na castratie. Poesjes kunnen met 5-6 maanden geslachtsrijp zijn........kleine rekensom leert ons dat je dus ook mede gezien gevaar voor zwangerschap wel op mag schieten, aangezien het poesje bijna 4 maanden oud is.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
danielle91
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 jan 2012 12:48

Re: mijn poesje noa

Bericht door danielle91 »

dankejewel, ik ga morgen met smockey naar de dierenarts om hem te laten castreren ,maar noa gaat wel al zitten met de achterpoten omhoog en staart omhoog?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9402
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: mijn poesje noa

Bericht door castratenkoor »

Ik zou ze dan maar een poos apart houden, ook na castratie. Want voorlopig is hij nog weken vruchtbaar.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie