Kat aangereden, beide achterpoten doen niks meer

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
joke86
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 jan 2012 12:52

Kat aangereden, beide achterpoten doen niks meer

Bericht door joke86 »

Hallo ik ben nieuw hier, en ik wil even mijn verhaal kwijt.
Dinsdag ochtend is mijn kat van 2 jaar aangereden. Een man zag het gebeuren en heeft haar gelijk naar de dierenarts gebracht.
Ik heb haar gistermorgen opgehaald. De dierenarts vertelde mij, dat ze goed at en dronk, dus dat was positief. Er zijn ook foto's gemaakt en daarop is niets te zien, alles leek in orde.
Alleen haar li achterpoot lijkt verlamd te zijn , maar dit kon nog herstellen met de tijd.
Ook liet ze haar urine lopen en had ze geen controle over haar blaas. Nu was het gister zo elke keer als ik haar oppakte liet ze wel wat urine lopen, dat doet ze vandaag niet meer. Is dit een goed teken?
Ze gaat zelf niet op de kattebak, dus ik zet haar op de kattebak en druk dan voorzichtig op haar blaas, ze plast dan ook een redelijke hoeveelheid. Ze heeft nog niet gepoept, maar ik masseer haar buik meerdere malen per dag, ze drinkt goed, dus ik hoop dat ze straks kan poepen. Ik denk dat het allemaal ook nog wat pijnlijk is.
maar nu sinds vanochtend deed haar re achterpoot het ook niet meer, als ik er in knijp reageert ze wel, dus ik denk dat er nog wel gevoel in zit. Ik heb haar nu in een grote bench met eten en drinken en een kleine kattebak in de hoop dat ze straks zelfstandig gaat, en haar blaas zal herstellen.

Zijn hier mensen die ook zoiets hebben meegemaakt, en dat het uiteindelijk toch nog goed kwam? Dit zal me dan wat meer hoop geven, want ik zie het nu zo somber in. Ze krijst het soms uit, ik denk pure onmacht, ze wil wel graag maar het lukt niet, en dat is zo zielig om te zien.
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Kat aangereden, beide achterpoten doen niks meer.

Bericht door Robijn »

Ik zou zeggen: meteen terug naar de dierenarts met haar!!!! (of naar een andere dierenarts)
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
joke86
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 jan 2012 12:52

Re: Kat aangereden, beide achterpoten doen niks meer.

Bericht door joke86 »

Ja ik heb een afspraak gemaakt bij de dierenarts, ik kan om 15:15 u terecht.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat aangereden, beide achterpoten doen niks meer.

Bericht door Adriana »

welkom op het Forum! ik vermoed dat ze een behoorlijke klap heeft gehad en het zou kunnen dat ze inwendig hoofdletsel heeft,rugletsel en/of dat er zenuwen zijn beschadigd.
of dat ooit nog goed komt kan waarsch niemand zeggen..
de tijd zal het je leren en je dierenarts zal waarschijnlijk wel een termijn noemen.

blijkbaar heeft ze niks gebroken en ik begrijp dat er geen bloed in haar urine zit.
wij hebben veel meer buitenkatten met verkeersongelukken langs zien komen met alle soorten van letsel, doorgaans gebroken bekkens/poten/ribben.
maar het is zeker voor ons op afstand en laat ik alleen voor mezelf spreken, natuurlijk niet mogelijk daar iets zinnigs over te zeggen.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat aangereden, beide achterpoten doen niks meer.

Bericht door Anne »

beterschap en sterkte met je poes. Persoonlijk vind ik dat je da haar erg snel aan je heeft meegegeven . Ik duim ervoor dat alles goedkomt!!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
joke86
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 jan 2012 12:52

Re: Kat aangereden, beide achterpoten doen niks meer.

Bericht door joke86 »

Ja Anne, dat vond ik ook. Ik heb dat gister ook gezegd tegen haar. Maar ik snap nu ook wel waarom. Ik kom nu net bij de DA vandaan, die haar gister ook heeft geholpen,(weer een andere dierenarts) ze zei dat ze echt niks konden vinden en dat er toch waarschijnlijk, een zenuw beschadigd is. Ik zag nu net bij DA dat ze haar beide achterpoten bewoog. Dus dat is goed nieuws. Ik heb nu ook andere medicatie meegekregen die de zwelling rondom de zenuw ook moet verminderen. Gister heeft die andere DA mij verkeerde medicatie meegegeven.
Ik denk dat ze thuis in haar eigen omgeving toch sneller hersteld.
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Kat aangereden, beide achterpoten doen niks meer.

Bericht door Robijn »

Een dierenarts die de verkeerde medicatie geeft.. Lekkere dierenarts zeg! Naar die praktijk zou ik nooit meer gaan...
Ik hoop dat je kat (hoe heet hij/zij?) snel herstelt!
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
joke86
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 jan 2012 12:52

Re: Kat aangereden, beide achterpoten doen niks meer.

Bericht door joke86 »

Ze heet Luna. Ja ik vond dit ook vreemd. Luna is een pittige tante, dus die andere DA heeft waarschijnlijk gedacht, dat ze geen tabletten zou slikken, en heeft haar daarom een andere pijnmedicatie (vloeistof) meegegeven, die alleen de pijn verminderd. die andere zijn tabletten, maar die krijg ik haar wel toe.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Kat aangereden, beide achterpoten doen niks meer.

Bericht door mittenslief »

allereest veel beterschap met Luna ik hoop niet dat je metacam hebt meegekregen(kan je hier op het forum ook heel veel kan vinden) en wel andere pijnstilling als het de zenuwen zijn die beschadigd zijn zal ze wel rest verschijnselen houden maar ze zal wel bont en blauw zijn en dat moet ook helen natuurlijk veel sucses ermee
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
joke86
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 jan 2012 12:52

Re: Kat aangereden, beide achterpoten doen niks meer.

Bericht door joke86 »

Dankjewel. Ik heb nu prednoral meegekregen. De Da gaf mij goede hoop, dus dat stelde mij gerust.
Ze ligt nu heerlijk te slapen in de bench, en ik laat haar maar lekker liggen. Ze heeft nu net wat kattenmelk op, omdat haar urine toch wel wat geconcentreerd is moet ze goed drinken.
Ik blijf positief, en we zien wel hoe ze hersteld.
Als ik sommige verhalen hoor, zijn de wonderen de wereld nog niet uit. Dus het is afwachten, ik zal er in iedergeval alles aan doen.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kat aangereden, beide achterpoten doen niks meer.

Bericht door Chiquita98 »

Ah gossie....arme Luna. Heel veel beterschap en hopelijk houdt ze er geen ernstige blijvende schade aan over. Daarom heb ik die van mij ook alleen in de tuin. Ben ook zo bang dat ze onder een auto o.i.d. kunnen komen brrrr.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat aangereden, beide achterpoten doen niks meer.

Bericht door Anne »

Alsnog veel beterschap, hopelijk komt ze het gauw weer te boven. Je mag overigens van geluk spreken dat ze het heeft overleefd. Degenen die bij mij onder de auto kwamen leven beiden niet meer
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
joke86
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 jan 2012 12:52

Re: Kat aangereden, beide achterpoten doen niks meer.

Bericht door joke86 »

Hallo, hier even een update.
Met Luna gaat het redelijk, ze beweegt haar beide achterpoten weer. Maar ik maak me toch iets zorgen, misschien dat jullie mij kunnen geruststellen. Nu ze weer gevoel heeft in haar achterpoten heeft ze ook meer pijn. Ze heeft een beste klap gehad dus dat is logisch. Ze ligt nu bijna de hele dag in haar bench te slapen. Als ik haar verplaats word ze boos, en laat ze ook haar urine lopen. Ik denk zelf dat dit door de pijn komt, en dat ze gewoon puur rust moet hebben, dus ik til haar ook niet meer op, maar verschoon de matjes, waar ze heeft geurineerd. Ik zet haar 1x daags op de kattebak, om haar een kans te geven om te poepen, en dat doet ze ook heel bewust volgens mij.
De DA zegt dat ik het tijd moet geven, en haar rust gunnen om te herstellen.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kat aangereden, beide achterpoten doen niks meer.

Bericht door Chiquita98 »

Fijn dat ze weer gevoel heeft. Minder inderdaad dat ze pijn heeft. Krijgt ze wel genoeg pijnstillers? Ik zou haar zoveel mogelijk qua lichamelijke belasting met rust laten en gewoon regelmatig bij haar gaan zitten en praten. Tijd heelt alle wonden zeggen ze wel.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
joke86
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 jan 2012 12:52

Re: Kat aangereden, beide achterpoten doen niks meer.

Bericht door joke86 »

Hallo,
Hier weer even een update. Het is nu 2 weken geleden, en het gaat goed met Luna. Ik heb haar nu uit de bench, ze loopt weer voorzichtig op alle 4 poten. Ze doet al haar behoeftes op de kattebak, en het lijkt dat ze geen pijn meer heeft.
Ze is wel wat magertjes geworden, want het eten ging een tijdje moeizaam. Ze wil graag naar buiten, ze wacht voor de achterdeur, dat ik de deur voor haar open doe, maar dat zit er niet in.
Ik wil graag een buitenren, voor haar plaatsen, maar ik weet niet of dat afdoende voor haar is. Ook zit ik er aan te denken om de hele tuin dan af te schermen zodat ze er niet uit kan. Dan heeft ze net wat meer ruimte. Maar dat moet even in overleg met mijn vriend. Ik wil ze absoluut niet weer op straat hebben.
Plaats reactie