Bijten aan begin staart

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
johheeg
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jan 2012 19:02

Bijten aan begin staart

Bericht door johheeg »

Hallo allemaal,
Ik heb een kat die op zijn onderrug (begin staart) altijd zit te bijten tot bloedens toe. Hij heeft geen vlooien, mijt en verder ook geen vacht problemen. En ja stress....ik heb mijn hele leven katten en deze kat heeft GEEN stress, hij spoort niet maar ok welke kat wel :lol: Heeft er iemand een idee en/of tips?
Gr. Johan
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: bijten begin staart

Bericht door castratenkoor »

Jeuk - allergie? Verveling?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
johheeg
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jan 2012 19:02

Re: bijten begin staart

Bericht door johheeg »

getest op allergie...niks, verveling....tja kan het mij niet voorstellen, is ook een buiten kat en krijgt ruimschoots aandacht en heb speelgoed genoeg. Dan blijft jeuk over, dat zou kunnen maar waar komt dat dan door? dierenarts heeft er geen antwoord op, heb feliway en div. andere dingen geprobeert maar niks helpt.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: bijten begin staart

Bericht door pearlsofpassion »

Oei, ik herinner me gelijkaardige topics, die ook niet echt een oorzaak konden aanwijzen.
Als je echt wil kan je ze gaan opzoeken via de zoekfunctie, maar ik kan me niet herinneren dat er iets bruikbaars uit kwam en het waren enge verhalen. Je bent gewaarschuwd.

Sterkte, ik hoop dat iemand toch nog wat vind!
Misschien naar een homeopatische DA gaan die verstand heeft van hotspots?
De meeste reguliere DA'n weten daar inderdaad geen blijf mee. Ik weet niet of het dat is hoor, maar het zou misschien wel kunnen.. :???:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: bijten begin staart

Bericht door mittenslief »

mijn kat heeft dat ook een tijdje gehad toen werd mij geadviseerd om brokken met vis erin te geven voor de taurine en vis olie weet niet of het eraan heeft gelegen maar hij heeft nu altijd een strak velletje en glimt als opgepoetst zilver :lol:
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: bijten begin staart

Bericht door nellebel »

tja en die enge ziektes (sorry zal ze toch noemen) dus bijv FELV kan zich uitten in onbehandelbare huidziektes. kun je wel uit laten sluiten door een bloedonderzoek. hij loopt wel risico als hij buiten komt.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: bijten begin staart

Bericht door pearlsofpassion »

mittenslief schreef:mijn kat heeft dat ook een tijdje gehad toen werd mij geadviseerd om brokken met vis erin te geven voor de taurine en vis olie weet niet of het eraan heeft gelegen maar hij heeft nu altijd een strak velletje en glimt als opgepoetst zilver :lol:
Voor de omega 3 waarschijnlijk, dat is goed voor de huid en ontstekingsremmend. Taurine zit vooral in vlees en hart en in elk voer voldoende. ;-)
Maar fijn dat het zo hielp! Valt te proberen, lijkt me.
Er zijn goede visoliën op de markt, maar je moet wel een goede nemen. Doils is goed (als ik het goed geschreven heb :eshifty: )
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: bijten begin staart

Bericht door Adriana »

johheeg schreef:deze kat heeft GEEN stress, hij spoort niet maar ok welke kat wel :lol:
Gr. Johan
alsnog welkom op het forum en je opmerking intrigeert me toch wel.
waaraan kun je zien/beoordelen dat hij niet spoort?
ik neem aan dat er grondig bloedonderzoek is gedaan en dat daar niks is uitgekomen..
wat je zou kunnen proberen is van Amiqure vitaliteit en vacht heet het geloof ik
dat werkt op het hele welbevinden van katzelmans en missch te proberen..
http://www.medpets.nl/amiqure+vacht+vitaliteit/
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie