Pet Safe: onzichtbare omheining

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Saba
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jan 2012 11:11

Pet Safe: onzichtbare omheining

Bericht door Saba »

Hallo iedereen,

Mijn kat Saba is sinds enkele weken het huis van de buren verderop aan het terroriseren. Zij hebben 3 katten en Saba gaat er dan heen om te vechten en het vervelende eraan is dat ze ook bij de mensen naar binnen gaat. Ze heeft er zelfs op het bed gepoept laatst en de buurman struikelde over haar toen hij de trap af ging. Daarnaast worden ze steeds wakker van de kattengevechten; altijd tussen Saba en één van hun katten. Ze zijn hier nu 2 keer komen klagen en terecht natuurlijk.

Ik heb haar nu een week binnen gehouden, maar voor Saba is dat echt geen leven. Ik heb ook gedacht aan apparaatjes die Saba af zouden kunnen schrikken, maar doordat de buren zelf katten hebben is dat geen optie. Ik wil haar dus buiten hebben, maar niet daar én afschrikmiddelen bij het huis van de buren kan ook al niet. Het Pet Safe-systeem lijkt dus de ideale oplossing.

Graag zou ik van mensen horen die dit systeem hebben en gebruiken (heeft de kat er zelf last van, begrijpt de kat het principe etc.).. Alvast bedankt :smile:
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Pet Safe - onzichtbare omheining

Bericht door pearlsofpassion »

Heb je ook al eens bij de andere manieren om je tuin af te zetten gekeken?
Er is hier een topic over de Pet Safe ook. Even intypen in de zoekfunctie. ;)
Ik geloof niet dat er nu bij de actieve forumleden mensen bij zijn die dit gebruiken.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Pet Safe - onzichtbare omheining

Bericht door Robijn »

Heb je al gegoogled op: 'ervaringen pet safe'? Er worden dan genoeg sites gegeven waar mensen hun mening hierover geven. Sommige mensen zijn er positief over, anderen weer niet... (bij de ene kat werkt het wel, bij de andere kat niet).
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Saba
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jan 2012 11:11

Re: Pet Safe - onzichtbare omheining

Bericht door Saba »

Thanks voor de reacties en de tip van het forum. Heb al wel wat gegoogled.. Het zit me eerlijk gezegd niet helemaal lekker (dat systeem). Schokjes zou een laatste middel moeten zijn, maar ik kan geen andere oplossing verzinnen :(
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Pet Safe - onzichtbare omheining

Bericht door Robijn »

Ik heb een waslijn van 20 meter van voor naar achteren in de achtertuin gespannen, en daar leg ik mijn katertje Gaudi dan weer aan, aan een lijntje. Kan ie zo van voor naar achteren roetsjen aan deze 'kabelbaan'. (lijn kun je op bv 2 meter hoogte spannen, maar bij mij ligt ie gewoon op het gras, ene uiteinde zit rondom een dikke berk, andere uiteinde aan ijzeren staaf die in de grond geslagen is, bij muur van het huis. Een aantal meter voor de boom zit een dikke knoop, zodat ie niet kan vastlopen om de boom heen (hij kan er nog wel net een stukje in klimmen).
Nou heb ik een jong katertje, ik weet niet of dit gaat met je volwassen kat, maar misschien het proberen waard? Wel zorgen dat ie nergens om heen kan lopen of achter kan blijven hangen...
Anders je tuin afschermen, zou helemaal ideaal zijn!! (als ik een kleine achtertuin met schuttingen zou hebben, zou ik dat ook doen, nog beter).
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Pet Safe - onzichtbare omheining

Bericht door pearlsofpassion »

Er zijn heel wat manieren om je kat op eigen terrein te houden.
Kijk eens in het topic 'kattenren' hier op het forum. De laatste pagina's geven mooie voorbeelden van hoe de mensen hier het opgelost hebben. Bovendien staat er een verwijzing naar een site waar heel erg veel ideëen op staan. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Saba
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jan 2012 11:11

Re: Pet Safe - onzichtbare omheining

Bericht door Saba »

Bedankt, hier kan ik wat mee. Een echte ren vind ik erg lelijk, maar de waslijn met daaraan een lijntje is wel een idee. Ik zal eens kijken op het kattenrenforum voor meer alternatieven:)
Plaats reactie