(dit wordt een pies-poep-en kots verhaal, sorry )
Mijn poes heeft wat problemen. Dwz, zijzelf niet, maar ik wel.

Ze is nl altijd een zgn ‘overgeef’poes geweest: ze heeft, in tegenstelling tot haar zusje, altijd overgegeven, maar de laatste jaren is het meer geworden en de afgelopen twee jaar ongeveer zelfs erg vaak. Soms is het een paar dagen stil (een dag of veertien, max) en dan ineens is het weer om de andere dag.
Ze heeft er zelf geen last van: ze geeft over, is het kwijt en ik mag het opruimen.
Negen van de tien keer gebeurt het ’s nachts en vind ik grote of kleine, droge of natte hopen overgeefsel (soms zijn het gewoon de brokjes die ze eet, maar dan iets vloeibaarder zeg maar) als ik ’s ochtends m’n slaapkamer uit kom stappen.
Sinds een tijdje (een maand of drie, vier denk ik?) vind ik af en toe ook een drolletje. Het zijn altijd harde (droge) ronde keutels. Ik dacht eigenlijk dat ze ze zelf uit de bak viste en ermee aan het voetballen ging, maar nu heb ik ook wat versere drolletjes gevonden: ofwel, ze draait ze buiten de bak, in huis.
Als ik de drolletjes vind, vind ik ze altijd in combinatie met het overgeefsel.
Heel zelden hoor ik haar wat miauwen en piepen op de bak, maar verder lijkt ze nergens last van te hebben. De drollen glanzen, maar de ronde keutels die ik vind, lijken me wel wat groot voor een katten-poepgat.
Kan het zijn dat het poepen haar zwaar valt en dat ze daardoor overgeeft? Ik vind overigens vaker overgeefsel los, dan in combinatie met de drolletjes.
Ze eet en drinkt goed, is goed aan te halen en te kammen. Ze valt niet af en komt nauwelijks aan (wat ze de afgelopen jaren is aangekomen, komt vnl omdat ze niet meer zo super-actief is in vergelijk tot vroeger).
Zoals ik al zei: ze heeft er zelf totaal geen last van (lijkt het).
Wie herkent dit? Poes is al wat ouder (16 ½).
P.S.
De dierenarts heeft al eens iets tegen misselijkheid gegeven en een maagbeschermer. De laatste keer kreeg ik ook een pak ‘sensitive’ voer van Royal Canin mee. Overbodig om te zeggen: het helpt niet.
Ook heeft de dierenarts haar vorig jaar een keer behandeld (met antibiotica) voor een zeer kortstondige blaasontsteking. Toen is er dus ook bloedonderzoek gedaan - de overgeefklachten bestonden toen al.