Grieks katertje (7 mnd) kan erg klieren

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
tantem
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 dec 2011 15:17

Grieks katertje (7 mnd) kan erg klieren

Bericht door tantem »

Afgelopen zomer hebben wij een 'heel zielig katje' meegenomen van vakantie uit Griekenland. Een rood katertje van inmiddels 7 maanden oud, hij is nu twee weken gecastreerd. Hij heeft mij geadopteerd als zijnde moeder en is dan ook erg aanhankelijk en knuffelig, een lieverd. Maar....
Hij kan echt Verschrikkelijk zijn! :oops: Als er eten in de buurt is hangt hij aan je broek, ik moet hem echt meerdere malen op de grond zetten tijdens het eten, tegenwoordig is hij dan ook buiten of in de bijkeuken (grote ruimte hoor!) tijdens het eten. Hij luistert wel naar "nee" en een "talk-to-the-hand"-hand :ehand: , maar alleen bij mij. Hij komt graag op schoot, maar gaat dan op den duur erg klieren, bijten in de handen dan vooral. Ik haal hem dan van mijn schoot af, maar de kinderen zijn niet zo adrem en houden de handen dan in de lucht en roepen iets van "nouhou, de kat doet stom!", wat ik zielig vind voor de kids. Ook dan wordt hij verhuisd naar bijkeuken of tuin. Buiten spelen vind hij maar af en toe leuk, terwijl we echt een leuke grote tuin voor hem hebben waar hij lekker zijn gang kan gaan. Hij jankt heel erg veel en vooral naar mij...
Goed, dan de vraag: zou het helpen als hij een vriendje zou hebben in de vorm van nog een kat? Binnen heeft hij misschien te weinig te doen. Wat kan ik anders doen aan het geklier?

Dit is trouwens mijn eerste kattenvriend, dus ik heb jullie ervaringsdeskundigheid hard nodig :)

Groeten Maike
Laatst gewijzigd door Admin op 14 dec 2011 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: HELP!! Een lastig portret :S

Bericht door Mirjam86 »

Ik denk dat je zelf het antwoord al hebt gegeven: een kattenvriendje!
Dat helpt tegen verveling en daar kan hij ook van leren dat bijten en krabben zeer doet.
In het asiel kunnen ze je zo aanwijzen welke katten sociaal zijn naar anderen en behoefte hebben aan een maatje. Ook heb je dan altijd een proefperiode om te zien of er een klik is tussen jouw kat en de nieuwe bewoner...
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: HELP!! Een lastig portret :S

Bericht door Adriana »

wwelkom op het Forum en Mirjam en jij zelf hebben het antwoord al gegeven. als de wiedeweerga naar het dichtstbijzijnde asiel/opvang, situatie uitleggen en verliefd worden op een vriendje. met indd goeie terugbrengregeling. hoe eerder hoe leuker!
en probeer een positieve houding naar je klierderige tijgervriendje te krijgen, hij kan dr niks aan doen hoor! hoop op een snelle inburgering!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
tantem
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 dec 2011 15:17

Re: HELP!! Een lastig portret :S

Bericht door tantem »

Bedankt voor jullie reacties!
Ik was ook al zo een soort oplossing op het spoor ;) Die arme kat heeft 't gewoon saai hier. Maar het is verwarrend dat sommige mensen zeggen dat een kat een dier is dat het fijn vind om op zichzelf te zijn, vandaar ook de twijfel.
Een asiel hier in de buurt heeft een heleboel katten die graag in een huis willen wonen. Nu mijn vriend nog overtuigen van het feit dat nog een druktemaker in huis het juist aangenamer maakt :roll:.
Mocht er nog iemand andere ideeën hebben, hoor ik het graag hoor!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: HELP!! Een lastig portret :S

Bericht door Adriana »

je zult zien dat de druktemaker een stuk rustiger wordt. hij kan zijn energie kwijt bij zijn vriendje en zal veel minder in jouw vaarwater zitten. ze slopen elkaar, stoeien met elkaar, snurken bij elkaar en zijn op elkaar gericht. dus dan heb je er wel twee, maar het wordt een stuk rustiger. s morgens en s avonds een flinke stoeipartij maar dat is overzichtelijk, het scheelt zo veel en twee is zo veel beter en gezelliger en leuker!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9409
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: HELP!! Een lastig portret :S

Bericht door castratenkoor »

Mijn advies ook - haal er een vriendje bij. Zitten er genoeg van 6-7 maanden in de asiels.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5519
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: HELP!! Een lastig portret :S

Bericht door nellebel »

hele goede ervaringen hier met vriendje erbij. mijn monster werd een schatje.hahaha nee hoor het was al een schatje, maar ze verveelde zich dood.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Grieks katertje (7 mnd) kan erg klieren

Bericht door Peet »

Met z'n tweeën is dubbel plezier, voor hunzelf, maar ook om mee te maken als mens.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Plaats reactie