Na toebrengen van Advantage spot on nat plekje op de vacht

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
Kelsche
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 dec 2011 09:36

Na toebrengen van Advantage spot on nat plekje op de vacht

Bericht door Kelsche »

Hallo Allemaal,

Mijn katje heeft vlooitjes en nu heb ik hem behandelt met Advantage spot on (Frontline werkt schijnbaar niet meer...) Helaas is er ook een deel op zijn vachtje gekomen en is het nu (de morgen na de behandeling) een opgedroogde geconcentreede plek. Mijn vraag is of iemand weet of het nog steeds werkt, en als niet wat ik dan het beste kan doen. Heb het nou door zijn vachtje geborsteld.

Verder heeft hij een beschadiging aan zijn oogje en hou hem daarom binnen, om verder beschadiging zoveel mogelijk te voorkomen en hem op tijd te zalven. Ik ben bang dat hij zich gaat vervelen omdat hij normaal buiten komt, heeft iemand nog tips voor mij waar ik hem mee bezig hou als ik er niet ben?
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5485
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Na toebrengen van Advantage spot on nat plekje op de vac

Bericht door nellebel »

tips voor afleiding en bezig houden zijn er genoeg, gebruik maar even de zokemachine.
wat betreft antovlooienmiddel, geen idee, zou even overleggen met de DAof hij voldoende op zijn huidheeft gekregen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Kelsche
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 dec 2011 09:36

Re: Na toebrengen van Advantage spot on nat plekje op de vac

Bericht door Kelsche »

Ik heb een vlooien kam gehaald en hij bleek gister al vlooi vrij te zijn. Het lijkt dus niet zoveel uit te maken.
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Na toebrengen van Advantage spot on nat plekje op de vac

Bericht door pinguin »

je kat vlo vrij wil niet zeggen dat ze er niet meer zijn. je hele huis kan bezaaid liggen met eitjes. dus zou goed schoonmaken en alles wassen wat die gebruikt. hier boven in staat nog een topic daar staat veel mee info in.
over het bezig houden er zijn hier zo veel tips op dit forum. kijk b.v eens bij het onderdeel kattenbenodigd heden. of gebruik de zoekfunctie.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Na toebrengen van Advantage spot on nat plekje op de vac

Bericht door Mirjam86 »

De volgende keer kan je het overigens beter niet door zijn vacht kammen hoor!
Hier hebben ze ook altijd een plekje dat 2 dagen een beetje nat en plakkerig is. Wordt vanzelf weer mooi en glanzend!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Na toebrengen van Advantage spot on nat plekje op de vac

Bericht door pearlsofpassion »

Zeker 24 uur na het toedienen niet over aaien of borstelen of wat dan ook. Erna zal het niet zoveel uitmaken.

Dat plekje komt natuurlijk van het vocht dat niet allemaal door de huid opgenomen kan worden en dan uitloopt. Om dat te vermijden breng ik het altijd op 3-4 verschillende plaatsen aan (wel allen in de halsstreek) en probeer er daarna niet meer aan te komen. Zelfs niet platwrijven.
Toch gaat het altijd nog wel wat uitlopen. Als ze er zelf bij kunnen op te likken, is het helemaal fout. Dan wordt het een hele grote plek en dat is natuurlijk ook niet zo gezond voor de kat (kunnen ze erg van gaan speekselen).

Je kan ook beter vermijden van het aan te brengen op een witte plek in de vacht omdat het dan een vuile plek kan geven en je dat op wit erg ziet.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie