Kater komt nauwelijks nog thuis

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
HelloKitty
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 nov 2011 11:11
Locatie: Kerkrade
Contacteer:

Kater komt nauwelijks nog thuis

Bericht door HelloKitty »

Hallo iedereen!

Ik ben eigenlijk benieuwd naar jullie reacties, wat jullie zouden doen want ik weet het eigenlijk niet meer..

Probleem:
De kater van mijn moeder komt nog nauwelijks thuis.. Hij is deze week 2 dagen achter elkaar langs geweest en dat is veel!
Hij is gecastreerd (tevens is het herfst haha) dus zwerven naar poezen is het niet en hebben we ook niet eerder meegemaakt.

Hij is 3 jaar oud en doet dit eigenlijk al sinds dat we onze poes hebben laten inslapen waar hij mee is opgegroeid.
Hij is goed doorvoed (nu zelfs beetje mollig) dus ik kan bijna met zekerheid zeggen dat iemand anders in de buurt hem voert e.d.

Ik heb er zelf wel enigszins vrede mee en ben ook heel blij als hij zichzelf weer even komt laten zien :) hem opsluiten in het huis is ook geen optie want dan maakt hij iedereen hier gek en daar worden beide partijen niet blijer van. Wil hem ook niet dwingen..

Aan de andere kant kan ik me er toch best wel boos om maken.. Ik kan me moeilijk verplaatsen in de persoon die andermans kat voert terwijl hij kerngezond is en DUIDELIJK van een ander is en niet van hem/haar.
Ik kan die persoon ook niet aanwijzen, heb geen idee waar/bij wie hij steeds uithangt.

Katten hebben hun eigen willetje en misschien komt hij wel niet meer omdat hij Vlekkie (ingeslapen poes) mist en mijn twee poezen niet meer kan uitstaan..

Ik weet het niet :( wat vinden/denken jullie?
*~A cat's eyes are windows enabling us to see into another world.~*
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kater komt nauwelijks nog thuis..

Bericht door pearlsofpassion »

Ik denk dat als er 2 poezen in een kat zijn huis wonen, waar hij het niet mee kan vinden, 1 van beide partijen het huis gaat mijden.
Aangezien de anderen met 2 zijn is het logisch dat hij steeds minder thuiskomt en plaats ruimt.
Zo werkt dat nu eenmaal.

Ofwel probeer je hen aan elkaar te koppelen zodat ze wel samen kunnen leven, ofwel aanvaard je dat hij niet meer bij jullie (en je twee poezen!) wil leven. In het laatste geval kan je ook nog je best doen om uit te zoeken waar hij nu eten krijgt om met die mensen te overleggen of ze hem permanent in huis willen nemen (misschien doen ze dat eigenlijk wel al) of een ander thuisje voor hem zoeken. Zo weet je dat hij goed terechtkomt en niets tekort komt.
Mijn voorkeur zou uitgaan naar de mensen opzoeken waar hij nu eten krijgt (flyers in de bus steken met foto bv).

Proberen hem aan je poezen te koppelen kan natuurlijk ook, maar dat houdt natuurlijk wel in dat je hem een aantal weken binnen moet houden.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
HelloKitty
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 nov 2011 11:11
Locatie: Kerkrade
Contacteer:

Re: Kater komt nauwelijks nog thuis..

Bericht door HelloKitty »

Bedankt voor je snelle reactie! Het advies om na te gaan wie hem voert is inderdaad iets wat ik met m'n moeder moet overwegen. Zij vindt namelijk dat het háár kat is, maar ze geeft het (naar mijn mening) teveel tijd voordat er actie ondernomen wordt..

De afgelopen twee dagen dat hij langs is geweest ziet zij (logisch en waar!) als verbetering van de situatie.. Als ik haar was geweest had ik allang folders opgehangen met de mededeling om te stoppen met het voeren van MIJN kat.. Maarja dat ben ik dan he :P

Het gekke is dat het wél ging toen ik weer bij m'n ouders kwam wonen.. Ik woon nu ruim een jaar bij m'n ouders en Vlekkie is een aantal maanden geleden ingeslapen.
Ik denk inderdaad dat hij zich misschien "outnumbered" voelt en de drukte van de poezen en hond niet meer aan kan sindsdien.. De rollen zijn verandert.. Ik hoop dat ik m'n moeder kan overtuigen om folders te gaan hangen..

Wat zou jij hebben gedaan? Onderhandelingen met de mensen die hem voeren of vragen hem niet meer te voeren?
*~A cat's eyes are windows enabling us to see into another world.~*
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kater komt nauwelijks nog thuis..

Bericht door pearlsofpassion »

Als je vraagt om hem niet meer te voeren, komt het erop neer dat hij thuis moet komen. En dat moet eerst mogelijk, zelfs aantrekkelijk voor hem worden.

Ik weet niet hoe het gekomen is dat hij plots niet meer met jouw dames overweg kan, maar dat is wel het eerste probleem. Het ergens anders om voer gaan, is daar maar een gevolg van. En niet omgekeerd.
Je moet eerst zorgen dat hij zich thuis weer welkom en thuis voelt.

Dus ik zou me eens inlezen in de acceptatietopics en proberen nagaan wat er in jullie situatie fout gelopen is en wat je eraan kan doen. Als je er niet aan uit geraakt kan je ook nog je hele verhaal (zoveel mogelijk details!) uit de doeken te doen en onze raad te vragen.
En overleggen of jullie dat zien zitten, want dat houdt zowiezo een aantal weken intensief met hen (alledrie) bezig zijn en binnenhouden in.
Als dat geen optie is, vind ik dat je moet overleggen met de mensen die hem voeren of ze hem over willen nemen. En dat is dan in het belang van de kat. Want wat je moeder nu wil (hem voor zichzelf, maar hij durft niet binnen komen) is niet erg in zijn belang, maar alleen in het hare.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kater komt nauwelijks nog thuis..

Bericht door Anne »

Voor hetzelfde geld voert iemand hem niet, maar glipt hij via een katteluik bij iemand naar binnen en eet daar mee. Of eet hij bij iemand die buiten eten heeft staan voor zijn of haar eigen kat.
Jouw verhaal doet me aan Destin* denken, hij was liever buiten als binnen en was eerder log dan mager en dat vooral stelde me in de winter gerust want dan bleef meneer ook liever buiten.
Wij fungeerden hier als een soort van hotel voor hem.
Ik zou niet zo gauw boos worden op iemand die hem "voert". Mocht dat gebeuren dan doen mensen dat toch met de beste bedoelingen. Misschien een briefje aan zijn halsband hangen dat hij niet gevoerd mag worden?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Kater komt nauwelijks nog thuis..

Bericht door Robijn »

Beste HelloKitty,
Pearlsofpassion heeft het over 2 andere poezen, maar dat kan ik niet opmaken uit je bericht..
Alleen dat je zijn maatje, een poes, hebt laten inslapen..
Klopt het dat jullie nu dus alleen hem hebben? (hoe heet hij eigenlijk?), of zijn er nog meer poezen in het spel?.

Ik zou er ook niet zo blij mee zijn als iemand anders mijn kat voerde!! Dat vind ik iemand anders z'n kat proberen in te pikken... Het is jullie kat!! Ook al staan mensen er vaak niet bij stil, dat het baasje het niet leuk vindt dat ie zijn eigen kat zo weinig ziet...
Als ik jou was zou ik hem een halsbandje aandoen, met daaraan een adreskokertje, en op het briefje schrijven of ze contact met jou willen opnemen + telefoonnummer....
(evt. met daarbij een leugentje voor bestwil, bv. dat hij alleen speciaal voer mag hebben).
Voor jullie kater is het natuurlijk wel leuk dat iemand hem verwend, maar voor jullie niet! En het is jullie kat!
Ik vind het nooit goed als andere mensen een kat van iemand anders binnenlaten. Zo denkt de kat dat ie overal welkom is, terwijl heeel veel mensen hier helemaal niet van gediend zijn..
En dan staan ze bij jou op de stoep te zeiken, terwijl het probleem is veroorzaakt door degenen die jouw kat steeds binnenlaat...
Het kán natuurlijk ook zo zijn dat de kat stiekem bij die persoon binnenkomt en dan stiekem de brokjes van de katten daar opeet.
Daarom zou ik EERST proberen om contact te krijgen met die persoon, om er achter te komen wat er nu precies aan de hand is..

Hoe lang geleden is het overigens dat jullie de andere poes hebben laten inslapen?
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kater komt nauwelijks nog thuis..

Bericht door pearlsofpassion »

HelloKitty schreef: Katten hebben hun eigen willetje en misschien komt hij wel niet meer omdat hij Vlekkie (ingeslapen poes) mist en mijn twee poezen niet meer kan uitstaan..
Hieruit maak ik dat op. ;-)

Het lijkt mij niet dat de kat steeds meer weggebleven is omdat iemand hem in wou pikken of hij ergens anders voer vond. Hij lijkt mij eerder omgekeerd, dat hij om 1 of andere reden niet meer naar huis kwam en zo bij anderen terechtgekomen is, of daar om eten gaan vragen is.
Als hij thuis niet meer welkom is door de andere poezen, kan hij zeer goed eieren voor zijn geld kiezen en elders zijn geluk zoeken. Zo vreemd is dat niet.
De kat dan maar uithongeren zodat hij toch nog naar huis komt, lijkt me niet de goede methode. Kan ook voor effect hebben dat ie helemaal weggaat en gaat zwerven op zoek naar een huisje.

Volgens mij loopt een kat niet naar een ander als hij het thuis naar zijn zin heeft.
Dus maak het hem naar de zin, houdt hem een paar weken binnen zodat hij weer weet dat dat zijn thuis is, en dan zal hij niet zo snel op een ander gaan.
In tussentijd die andere persoon opzoeken en contact maken is wel aan te raden zodat die inderdaad weet hoe het zit en kan stoppen met eten geven.
Maar dan moet hij wel thuis terechtkunnen. Anders kan hij nergens meer naartoe.

Enfin, ik heb mijn mening hierin duidelijk gemaakt.
;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Kater komt nauwelijks nog thuis..

Bericht door Robijn »

Tjonge jonge, ja, je hebt gelijk Pearlsofpasion, moeilijk hoor, goed lezen.. Staat er inderdaad duidelijk, dat KittyFriend nog 2 poezen heeft.. Heb ik overheen gelezen. Sorry....

Is dat iets van de laatste tijd dat ie de 2 andere poezen niet meer kan uitstaan (sinds zijn maatje er dus niet meer is), of is dat iets wat al heeeel lang aan de gang is?

Ik geloof dat als een kat meer bij een ander is, dat hij het niet persé slecht heeft thuis, maar dat ie het wel beter heeft bij die ander. Bv. als het bij die ander altijd lekker warm is, en hij krijgt daar hele lekkere hapjes, en diegene hoeft niet te werken, en hij heeft een groot huis met fijne slaapplekjes, tja, een kat kijkt gewoon waar ie het beter heeft, maar niet iedereen is in de ideale omstandigheden om de verwarming altijd op 22 graden te zetten, en de hele dag thuis te zijn...
Dus als die andere mensen de kater niet meer binnenlaten, en jullie zorgen dat de kater genoeg aandacht krijgen, dan moet het goed komen... (hoop ik)..
Anders inderdaad hem niet meer de onbeperkte vrijheid geven (ik weet niet of jullie een kattenluik hebben?). Bv. 's avonds tot 's ochtends tot een bep. tijd binnenhouden. Ten minste als dat lukt.....
Ik denk ook dat de slechte band met de andere poezen grote invloed heeft.
(er wordt altijd gezegd dat een poes een maatje moet hebben, maar vaak hoor ik toch ook dat het helemaal niet goed gaat tussen katten in 1 huishouden, maar dat is weer een andere discussie)
Ik heb een kennis, wiens kat altijd bij de buren verderop zit, omdat haar kat haar andere kat te druk vindt. En buurman vindt de poes wel leuk, dus die kennis, ziet haar kat soms 2 dagen niet, en als ze hem belt, blijkt poes inderdaad bij hem te zitten (gelukkig heeft zij er geen problemen mee; maar ik zou er wel van balen...).
Dan ken ik nog iemand van mijn werk. Zijn poes zit ook altijd bij de buren, omdat zijn andere kat heel dominant is, en haar geregeld opjaagt. Bij de buren is het lekker rustig, en daar zit ze dus altijd...
Het kan dus ook zo zijn, dat je kater echt niet bij jullie wil zijn vanwege de andere poezen, wat je ook probeert... Dat wil niet zeggen, dat je geen moeite meer hoeft te doen, om te zorgen dat hij het toch zo veel mogelijk naar zijn zin krijgt bij jullie thuis... Maaaar.. dan moet die andere partij natuurlijk wel de kat niet meer binnenlaten...
Ik ben erg benieuwd of je in contact kan komen met die andere mensen waarvan jij denkt dat ze jouw kater eten geven...
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5357
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kater komt nauwelijks nog thuis..

Bericht door Synemios »

Hellokitty,

Jij schrijft:

mijn twee poezen niet meer kan uitstaan.

Niet meer, betekend dat dat hij ze eerder dan wel kon uitstaan?
Het is dus begonnen vanaf het moment dat jullie een andere poes in hebben moeten laten slapen.
Hoe is de begeleiding gelopen na het in laten slapen?
Ik sluit me verder aan bij Valerie, blijkbaar is hij niet gelukkig meer "thuis" en zoekt hij zijn geluk elders.
Wat ik zou doen? Het geen wat voor de kat in kwestie het beste is, dat is heel moeilijk maar een kat ongelukkig laten zijn is ook niet eerlijk.
Ik zou in ieder geval proberen in contact te komen met de mensen die hem voeren, als dat al het geval is.
Luna & Lizzy(12) Timmy, Indy & Tommy(8)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kater komt nauwelijks nog thuis..

Bericht door castratenkoor »

Ik zal wel tegen schenen schoppen, maar ik vind dit soort situaties toch echt 100% verantwoordelijkheid voor de eigenaar van de kat. Als je een kat vrij rond laat lopen en hij eet b.v. 4 huizen verderop een vetbol, die bestemd is voor de vogeltjes, op - tsja dan wordt hij ziek en dat is niet de zaak van de vetbolophanger maar zaak van de kat-eigenaar.
Iemand mag wat voor voer dan ook in zijn eigen tuin neerzetten.
Het zou een ander verhaal worden als iemand in jou tuin of huis inbreekt en daar je kat voert.

Je kunt iemand niet aanspreken op voer neerzetten in zijn eigen tuin.

Ik snap de probleemstelling niet, je laat hem vrij dus hij kan van alles overal vreten.
Wil je dat niet, dan laat je hem niet vrij - zo simpel is het in mijn ogen.

Ik zal wel blond zijn......
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Kater komt nauwelijks nog thuis..

Bericht door Robijn »

KittyFriend moet eerst gaan uitzoeken hoe de situatie nu zit; óf die andere mensen hem inderdaad voeren.

Ik zou zelf persoonlijk nooit een andere kat (of hij moet er verwaarloosd uitzien) eten geven; misschien is hij wel allergisch voor bepaald voer ofzo, of staat hij op dieet... Maar mensen doen het vaak onbewust..., ze vinden de kat lief..

Tótdat de kat overlast begint te veroorzaken, in hun ogen, dan willen ze de kat opeens niet meer in hun tuin/huis hebben. Tja, en dan begint het gezeik...

KittyFriend, laat je het ons weten als je contact met die mensen krijgt; wat hun verhaal is, en of ze inderdaad jouw kat binnen laten cq lokken???
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Cerna

Re: Kater komt nauwelijks nog thuis..

Bericht door Cerna »

Ben het volledig met Dinie eens!

Mijn broer verzorgt al jaren de kat van de buren een paar huizen verderop. Dat is al sinds er een baby kwam en poes vond dat niets. En omdat poes zelden meer thuis kwam, namen ze maar een jonge hond. En toen kwam poes dus helemaal niet meer. En onderhand maar steeds mijn broer de schuld geven want wanneer hij niet voerde, zou de kat wel thuiskomen. Terwijl de oorzaak bij hen lag (ligt).

Een paar weken geleden kwam ze de kat ophalen: ze zou naar een ander adres gaan 10 km verderop. Mijn broer vond het niet leuk, maar moest zich erbij neerleggen want het was zijn kat niet en hij kon haar zelf niet nemen want hij moet vaak een hele week weg voor zijn werk (en bij wie de kat dan eet?).
's Avonds werd er aan de tuindeur gekrabbeld: poes!
Mijn broer stomverbaasd; bleek dat die mensen, die al een kat hadden, de twee katten plompverloren bij elkaar hadden gezet. En toen hadden ze ruzie gemaakt. Vreemd, hè? Het ging dus niet tussen die twee en na een paar uur was poes weer "thuis" en ging linea recta naar mijn broer. En nu woont poes dus toch mijn broer.

De kat zoekt dus het huis waar hij/zij het liefst is en wanneer je hier verandering in wilt brengen, dan zul je dus het liefste huis moeten worden. Zo simpel is het (nou ja, simpel)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kater komt nauwelijks nog thuis..

Bericht door pearlsofpassion »

Het is niet omdat katten op een bepaald moment niet overeen komen dat dat zo moet blijven.
Maar als je ze elkaar laat ontlopen gaat het van kwaad naar erger, vanzelf gaat dat niet veranderen.

Je kan het wel veranderen, maar dat noemen ze dan herintroduceren en houdt minstens in dat je ze bij elkaar moet houden. Zolang de poezen thuis te plak zwaaien en hem niet toelaten, kan je niet verwachten dat hij terug thuis komt wonen. Maar dat kan je wel veranderen, als je dat wil. Of je kan het alleszins proberen. Via de juiste aanpak lukt dat meestal wel. Het is afhankelijk van de reactie van beide partijen en hoelang dit al aan te gang is, wat nodig is. En ze moeten natuurlijk op dezelfde lijn zitten zodat ze overeen kunnen komen. Een kat van 14 en eentje van 6 maanden dat lukt inderdaad in den regel niet, dat is nogal logisch dat dat niet matcht. 2 van 6 maanden dan weer wel, maar dat brengt ons te ver.
Als ze niet overeenkomen, hoeft dat dus niet zo te blijven of vanzelf te verdwijnen.
Dat wou ik nog even duidelijk stellen.

Verder ben ik het ook wel met Dinie eens, al begrijp ik wel de frustratie. Ik kan me dan ook vinden in het verhaal van Annet. Dat bekijkt het eens van de andere kant. En ik bekijk het van de kat zijn kant. Dat is het belangrijkste.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
HelloKitty
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 nov 2011 11:11
Locatie: Kerkrade
Contacteer:

Re: Kater komt nauwelijks nog thuis..

Bericht door HelloKitty »

Waauw wat een hoop reacties! Dank jullie wel! Ik heb ze allemaal gelezen en vind dat jullie allemaal een heel goed punt hebben.

Het is de verantwoordelijkheid van de eigenaar als de kat vrij rondloopt, mee eens. Maar ik vind ook dat als je een vreemde kat in je tuin ziet rondsnuffelen en hij ziet er goed uit, halsbandje om e.d. dat je uit principe niet zomaar een voerbak neerzet (mocht dat zo zijn) omdat je dan WEET dat de kat het goed heeft en een eigenaar heeft.

Ik zal de situatie nog even wat meer in details proberen te beschrijven zodat jullie een beter beeld krijgen, ik zag namelijk ook nog wat vragen over de situatie :)

We hebben een groot huis met genoeg plaats om zich terug te trekken, in de tuin hebben wij ook twee "gebouwtjes" en de tuin zelf is ook groot genoeg.
De kater Gizmo is van mijn moeder, de poezen Paige en Ivy zijn van mij.

Vorig jaar ben ik met mijn katten bij mijn ouders gaan wonen en de (toen) 4 katten Vlekkie, Gizmo, Paige en Ivy konden prima met elkaar opschieten. Giz en Vlek lieten gewoon weten wie de baas was, en op een gegeven moment sliep Giz zelfs bij een van mijn katten in de buurt, een teken van vriendschap toch?

Vlekkie hebben wij dit jaar in juli in laten slapen. Ze werd al erg ziek, Gizmo bleef altijd in de buurt en kwam altijd netjes thuis. De avond voor wij naar de dierenarts gingen lag ze onder de heg in de voortuin. Glazige blik, zichzelf niet meer zijn.. We voelden het aankomen. Gizmo bleef zeker die avond bij haar in de buurt dus ik vermoed dat hij het ook voelde.

Het is ons opgevallen dat hij vaak en lang weg bleef en dat werd steeds langer, maar hij werd ook zwaarder! Voor mij leek dat een duidelijke aanwijzing dat iemand anders hem voerde.

Hij komt héél sporadisch thuis, maar dan komt hij wel naar binnen! Hij wordt altijd met open armen ontvangen, de meiden van mij doen dan ook niet vervelend. Ze komen natuurlijk wel even kijken want ik denk ook dat zij hem ook wel missen..

Hij krijgt dan een snoepstokje van ons en laten 'm rustig z'n gangetje gaan. HEEL soms gaat hij dan op een van onze bedden liggen en de afgelopen keren was hij zelfs aan het spinnen.
Als hij er dan is dan moet en zou hij wel dezelfde dag weer naar buiten.

Ik zal zo met het eten wel even overleggen (we zijn met zn 5en :P) over de opties die jullie noemden om het probleem op te lossen.
Het liefst houd ik ze gewoon bij elkaar, ikzelf kan voet bij stuk houden om ze binnen te houden.. Mijn moeder heeft daar helaas wat meer moeite mee, ik laat jullie weten wat ik ga doen!

Ik hoop dat ik de situatie wat duidelijker heb gemaakt :) bedankt mensen!!
*~A cat's eyes are windows enabling us to see into another world.~*
Gebruikersavatar
HelloKitty
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 nov 2011 11:11
Locatie: Kerkrade
Contacteer:

Re: Kater komt nauwelijks nog thuis..

Bericht door HelloKitty »

Kleine update; we hebben tijdens het eten overlegd en we hebben besloten om de drie katten binnen te houden zodra Gizmo zich weer laat zien hier.

*zucht* ik ben ZO blij dat we er eindelijk iets aan gaan doen samen! Ik zit er al zo lang op te hameren om er iets aan te gaan doen en nu komt het er dan eindelijk van..
We gaan ons best doen! Wordt hij er uiteindelijk toch doodongelukkig van, dan moeten we hem wel "laten gaan", maar dan hebben we het in ieder geval wel geprobeerd :)

Hoelang zouden we ze het beste binnen kunnen houden? Ik dacht zelf drie weken, te lang/kort?
*~A cat's eyes are windows enabling us to see into another world.~*
Plaats reactie