Tot wanneer groeit een kitten door?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Poesenik
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2011 11:36

Tot wanneer groeit een kitten door?

Bericht door Poesenik »

Hallo allemaal!
Ik heb een vraag over het gewicht van mijn kitten.
Hij is nu bijna 20 weken maar weegt al 3,6 kg. Hij ziet er niet dik uit. Hij is lekker mollig.
Ik weet dat dit gewicht ruim boven het gemiddelde gewicht licht voor een kitten van 20 weken.
Nu vraag is mij af of dit betekend dat het een grote kat gaat worden?

Ik weet niets van de achtergrond van de kitten. Hij is met 4 weekjes oud, moederloos, uit het bos gehaald en in een asiel geplaatst. Daar heb ik hem uit meegenomen.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Tot wanneer groeit een kitten door?

Bericht door castratenkoor »

Wat fijn dat je dit kitten een liefdevol huis hebt geboden.
Een kat groeit meestal door tot ongeveer 1,5 - 2 jaar.

3,6 kg is best veel voor die leeftijd, maar daar zit nogal verschil in de ene kat en de andere kat. Is weinig van te zeggen of hij heel groot wordt.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Tot wanneer groeit een kitten door?

Bericht door Adriana »

welkom op het Forum en wat een lief smoeltje heeft je boskatje.
kenners kunnen aan het formaat klauwen zien of het een grote kater wordt..
hij groeit in vlagen en je zult merken dat hij in en na zo'n groeistuip zijn even molligheid kwijt is. tot aan de volgende groeifase. kittens moeten goed eten en ook rauw gevogeltevlees (kip/kalkoen) krijgen om goed te ontwikkelen. en verder heel veel stoeien, spelen, sjezen, slopen en ander kattenkwaad uithalen, want ze moeten nog zo veel leren!
laat je hem met 6 maanden wel castreren? de dierenarts zal hem dan ook nalopen en kan ook iets over zijn vermoedelijke uitgroei en gewicht zeggen.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie