onze kat Kyra is 5 jaar en is altijd een hele vrolijke en levendige poes geweest. Ze was eigenlijk nooit ziek. Tot ze enkele weken geleden opeens veel begon te drinken en te plassen. Geleidelijk aan werd ze ook erg mak, te mak voor haar doen.
We zijn vorige week met haar naar de DA geweest en hebben haar urine laten onderzoeken. Daaruit kwam dat er bloed in zat, haar PH-waarde veel te hoog was en dat de urine vol met kristallen zat. We kregen als diagnose urineweginfectie en kregen antibiotica, blaasontspanners en speciaal voer mee. Het moest binnen enkele dagen stukken beter gaan.
Die donderdag kreeg ze veel moeite met lopen en kwam de trap amper op. We zijn die avond naar een vervangende DA gegaan. Daar constateerden ze dat haar darmen wel erg vol zaten en ze wat uitgedroogd was. Ze moest daar een nachtje blijven en kreeg een infuus met vocht en haar darmen werden geleegd. Ook kreeg ze penicilline mee, dit zou beter zijn voor haar maag.
Ze was een paar dagen opeens weer veel levendiger en we waren voorzichtig opgelucht. Tot ze afgelopen maandag begon te spugen en niet meer wilde eten.
We zijn gisteravond wéér naar de dierenarts geweest en ze moest daar vannacht weer blijven. Ze was weer uitgedroogd. Ze hadden nu pas bloed afgenomen (dat hebben ze daarvoor niet gedaan) en daaruit bleek dat haar nierwaardes niet goed waren. Dat kon te maken hebben met de uitdroging, dus ze ging vannacht en vandaag de hele dag aan het infuus en aan het eind van de dag gaan ze haar waardes weer checken.
Ik ben nu zo bang dat ze het niet gaat halen. Gisteravond eigenlijk pas voor het eerst

Ben een beetje aan het zoeken gegaan op internet en ik lees veel dat als een jonge kat nierfalen heeft dit vaak wijst op nierbekkenontsteking en om dat te kunnen constateren moeten ze steriele urine op kweek zetten. Dit hebben ze ook nog niet gedaan. Zal ik dit overleggen met mijn DA? Want als dat het zou zijn is er een kans dat ze er bovenop komt.