Acceptatie tussen buitenkat en 4 huiskatten

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
MissWhite
Kitten

Acceptatie tussen buitenkat en 4 huiskatten

Bericht door MissWhite »

Hallo,

Ik ben nieuw op de site en ik had graag jullie mening gehad :)

Bij ons thuis hebben wij nu 4 katten: 2 zussen (halve siamezen) van 8 jaar,1 kater ook 8 jaar en 1 kattin van ongeveer 10 jaar. Allemaal, buiten de oudste komen ze van een nest dat gevonden is. Ahja en we hebben ze al eigenlijk vanaf de jongste (de kater) 4 weken was.
En de oudste was zelf zwanger geweest maar die kinderen waren al weggedaan, en is ze de 'moeder' geworden van de kater.
Dit zijn mijn 2de generatie katten, bij ons thuis hebben ze er over de jaren al meer gehad, maar die heb ik zelf niet gekent.

Mijn vraag is nu wij geven nu ook eten aan katten die buiten slapen (wij hebben een slaap - en etenshok. En één van die katten (een kater van ongeveer 2 jaar volgens de dierenarts) is nu min of meer tam geworden en wij zouden graag hebben dat hij bij ons zou komen wonen definitief. Hij komt al zelf binnen, en zelfs ook al in de woonkamer en hij heeft ook al kennisgemaakt met onze kater(toevallig) en dat ging wel. En hij is ook heel aanhankelijk want ze volgt mij dan ook overal als ik dan is buiten kom naar de brievenbus of naar de buren. En ook als er andere katten zijn van buiten dan blaast hij niet naar hun (wat ik raar vind). En ook een vraagje is als ik ze aai en ik kom meer richting de staart dan draait hij zich snel om. Weten jullie misschien waarom?

Maar mijn belangrijkste vraag is of dat het wel zou lukken met de andere katten :)
nellebel
Tijger
Tijger

Re: Acceptatie tussen buiten kat en 4 huiskatten

Bericht door nellebel »

weet je zeker dat hij niet van iemand anders is omdat hij zo tam is? en of het zou lukken kom je alleen achter door het te proberen. en je zult hem dan zeker moeten laten helpen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
MissWhite
Kitten

Re: Acceptatie tussen buitenkat en 4 huiskatten

Bericht door MissWhite »

Hallo,

Toch bijna zeker van dat hij van niemand is want het heeft toch zeker een half jaar geduurd voordat hij ons min of meer vertrouwde.
En we hebben hem laten castreren met de hulp van Coördinatie Antwerpse Dierenbescherming. Die vangen buiten katten,helpen ze dan, checken alles na en laten ze dan terug los.

We zulle dan wel zien hoe dat het afloopt :). Bedankt voor de reactie!;)
Adriana

Bericht door Adriana »

MissWhite schreef: We zullen dan wel zien hoe dat het afloopt :).
wat aardig van jullie om de vreemde buitenkatten beschutting en eten te bieden.
neem aan dat die twee jarige kater inmiddels een warm plekje bij jullie thuis heeft en dat het allemaal rustig en goed is gegaan.
kijk je bij miss white wel uit dat ze niet al te veel buiten in de zon zit? witte katten zijn uiterst vatbaar voor huidkanker in gezicht en oortjes want ze verbranden heel snel in de zon.. sommige baasjes smeren witjes in met hoogste factor zonnebrandcrème..
MissWhite
Kitten

Bericht door MissWhite »

Heey Adriana :)

Hij heeft zeker een warme thuis, hij heeft zijn plaats in de zetel al gevonden en is ook voordurend met zijn speelgoedballetje aan het spelen (alleen is het spijtig dat hem het niet kan terug brengen want ik zit er meer achter dan hem :D) .Alleen houden we hem nu nog wel binnen omdat we een boom in onze tuin hadden staan en we hadden de katten buiten gelaten (samen met hem) en hij was toen gaan lopen en we dachten dat we hem niet meer zouden zien maar uiteindelijk de dag erna is hem teruggekomen. Dus hebben we de boom weggedaan en hopen we hem na nieuwjaar beneden te laten (samen met de andere katten). De acceptatie tussen de andere katten komt eigenlijk maar van ene kant en dat is van hem. Hij vind het niet zo erg dat er andere katten zijn. Maar de andere (behalve dan de oudste kat, die vind het totaal niet erg en de kater, die heeft er niet zo hard een probleem mee alleen de reactie is wat snuffelen enzo). Maar ons Miss White en Miss Blue (de 2 zussen) dat is iets totaal anders :D. Het is niet dat ze vechten ofzo alleen maar blazen, maar meestal nadat blazen lopen de wittekes weg :D. Dus ik hoop dat da wel ga minderen :).

En ah ik wist niet dat witte katten meer kans hadden op huidkanker. Bij ons Miss White is dat geen probleem want die zit niet zoveel buiten maar ons Blue is altijd wel op stap. Bedankt voor de tip!:)
Plaats reactie