Naam aanleren?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Leor
Lynx
Lynx

Naam aanleren?

Bericht door Leor »

Vanaf welke leeftijd kun je een poes de naam aanleren?
En heeft iemand tips hoe je dit het meest efficient kunt leren?
Adriana

Re: Naam aanleren?

Bericht door Adriana »

sommige katzels luisteren feilloos naar hun naam en andere helemaal niet en nooit.
er zijn er ook die oost-indisch doof zijn.
als je vanaf kittentijd een warme goeie band met ze opbouwt en hun naam noemt, dan begrijpen sommige katten dat je hen daarmee bedoelt.
hier luistert Bolle feilloos naar zijn naam en als ik hem roep dan komt ie doorgaans omdat hij weet dat er eten, knuffels, snoepjes, borstelbeurt aan de orde is. en omdat Maks zijn broer volgt, komt Maks er doorgaans achteraan..
als je je kitten regelmatig straft of hard toespreekt of fors aanpakt of plantenspuitert dan is je band verstoord en zal ie eerder bang voor je zijn dan naar je toe komen.

en het scheelt of je er meer hebt of maar eentje. in het laatste geval is het erg makkelijk... iets roepen ( t geeft niet wat) en belonen..
Mirjam86
Cheetah
Cheetah

Bericht door Mirjam86 »

Precies wat Adriana zegt. Taiyo kent haar naam en komt direct aanlopen, Tsuki heeft geen idee dat ze Tsuki heet, of anders doet ze alsof ze gek is. Als ze aan komt lopen roep ik haar naam wel altijd en ik probeer ook vaak haar aandacht te trekken door haar naam te roepen... misschien komt het nog?
Anders moet ik haar maar vernoemen naar het geluid van een blikje voer dat opengaat, want daar luistert ze perfect naar ;)
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
pinguin
Tijger
Tijger

Bericht door pinguin »

mijn ervaring is dat de ene kat wel reageert op zijn naam, en de andere niet. sommige komen gewoon aanlopen als je hem/haar roept. en bij andere katten kan je roepen wat je wil maar, daar krijg ik het gevoel bij dat een betonnen muur net zoveel reactie geeft.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Gewoon heel veel tegen de kat praten en in iedere zin zijn/haar naam gebruiken.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

inderdaad veel praten vanaf het begin. hier luisteren ze nu wel allebei naar hun naam, niet altijd, maar vooral als er een bekend geluidje bij zit (knisperen van het papier van hun snackstokje).
maar individueel kennen ze hem ook. gijs schrikt niet meer iedere keer als ik guusje nee zeg. hij kijkt dan meteen haar aan, van wat doe je nou weer. guusje reageert volgens mij op alles, maar die is ook zo nieuwsgierig. als ik gijs roep komt ze ook kijken, voor het geval er iets lekkers komt, want dan wil ze ook. als ze samen op eht aanrecht zitetn en ik zeg eerst guusje nee, dan springt guusje eraf en blijft gijs zitten hahaha
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
marline91
Poema
Poema

Bericht door marline91 »

de mijne luisterd wel naar haar naam, terwijl ik haar ophaalde dat nog niet deed.. maar als je haar naam roept en dr een snoepje geeft af en toe.. leert ze het wel.. en de mijne is 2.. maar soms is ze eigenwijs dan luistert ze niet.. maardat geeft ook niks.. maar ik denk dat je elke kat wel een naam aan kunt leren.. het is alleen even uitvogelen hoe je dat het beste kunt doen bij die ene kat:) iedere kat is anders
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Plaats reactie