Hoe goed kunnen katten tegen kou?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gesloten
gwbonline
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 nov 2011 21:05

Hoe goed kunnen katten tegen kou?

Bericht door gwbonline »

We hebben twee volwassen katten. Ik vroeg me af hoe goed ze tegen kou kunnen. Ze vinden het altijd lekker om bij de verwarming te liggen, maar als we 's avonds naar bed gaan moeten ze wel de woonkamer uit. Ze hebben dan de hele zolder, overloop, de gang beneden en een eigen kattenkamer. Het is niet zo dat we daar altijd de kachel aan hebben. Kunnen katten het 's nachts te koud hebben of kunnen ze er goed tegen?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Hoe goed kunnen katten tegen kou?

Bericht door castratenkoor »

Het is vaak maar net wat ze gewend zijn.
Ik neem aan dat je zolder e.d. niet onder de 10 graden komt.......
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Hoe goed kunnen katten tegen kou?

Bericht door Chiquita98 »

Te koud lijkt mij niet echt prettig voor de katten. Ze kunnen er wel tegen op zich, want ze ravotten ook wel buiten als het in de min graden is. Het is net wat Dinie zegt: het ligt eraan wat ze gewend zijn. Ik doe als ik naar bed ga mijn verwarming op 16 graden. En hier hebben ze nog allerlei warme mandjes en eentje is gek op een oud dekbed wat ik er heb liggen. Kruipt ze soms ook lekker in:-)
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Hoe goed kunnen katten tegen kou?

Bericht door pinguin »

hoi ik vroeg me dit ook pas af. en had de vraag ook op he forum gezet. http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 9&start=30 hier staat ook het antwoord wat ik kreeg.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gesloten