Hulp nodig bij 2 poezen

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
fem9984
Kitten

Hulp nodig bij 2 poezen

Bericht door fem9984 »

hallo

we hebben brandy en breezer toen ze een paar maanden oud waren uit het kittenopvangcentrum gehaald. Het ging altijd super goed tussen de twee dames (zusjes) ook nadat ze geholpen werden, ze deden echt letterlijk alles samen. Nu zijn ze iets ouder dan 3 jaar en begint hun gedrag in ene te veranderen. Als breezer in de buurt van brandy komt begint brandy te blazen en iets naar achter te deinen. Ze liggen ook niet meer in dezelfde kamer te slapen. Als breezer beneden is en brandy komt binnen dan gaat brandy naar boven, zo gaat breezer ook niet naar boven als brandy boven is.
Als ik in de kamer zit dan zitten de meiden soms wel in dezelfde kamer bij mij maar ver bij elkaar uit de buurt. Ik zou het zo fijn vinden als ze weer gewoon met elkaar om kunnen gaan, ik snap dat ze ouder worden en veranderen. Maar als ze weer gewoon normaal met elkaar om zouden kunnen gaan zou ik zo blij zijn.
Felifriend verdamper hebben we gebruikt en werkt heel goed tegen de stress rond oud en nieuw maar niet bij dit probleem. Nu heb ik felifriend gekocht maar daarover lees ik zulke verschillende verhalen, is het een goed idee om dit uit te proberen?
Zijn er nog andere dingen die ik akn uit proberen?

MVG
Femke
nellebel
Tijger
Tijger

Re: hulp nodig bij 2 poezen

Bericht door nellebel »

is er misschien iets gebeurd ofzo dat een van hen ergens van is geschrokken en het linkt aan de ander? zou het anders ook niet weten. ik weet niet of katten zo kunnen veranderen dat ze de ander niet meer dulden.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
fem9984
Kitten

Re: hulp nodig bij 2 poezen

Bericht door fem9984 »

dat is het gekke als er iets gebeurd is dan moet het buiten gebeurt zijn of op het moment dat we er niet waren maar de eerste keer dat wij het merkten was nadat de dames van buiten kwamen om te eten. (ze eten tevens gewoon naast elkaar maar als de een eerder klaar is en er langs wil lopen om naar buiten te gaan dan houden ze elkaar wel in de gaten maar dan hebben ze geen ruzie, doen ze verder niet lelijk..)
Plaats reactie