Plotseling overlijden

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
AngieLayla
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 nov 2011 08:45

Plotseling overlijden

Bericht door AngieLayla »

Hallo Allemaal,
Ik ben nieuw hier en ik heb een vraag.
Dinsdag werd mijn poes van net 4 jaar ziek, ze wilden niet meer eten, had koorts en lag maar de hele dag te slapen.
Ik ben toen meteen naar de dierenarts gegaan, omdat ze een abces heeft gehad dacht de dierenarts dat dit de oorzaak was en heb ik antibiotica gekregen.
Ik heb haar de antibiotica gegeven en de koorts zakte maar eten wilde ze niet, drinken ook niet dus ik heb haar gevoerd. ze kon nauwelijks op haar benen staan.
Gistermorgen sprong ze ineens uit bed, ik zag dat ze haar urine had laten lopen en ze heeft over te geven. Ze begon toen heel raar te miauwen en over de grond te kruipen, ook haar ademhaling was heel raar. Open een gegeven moment reageerde ze nergens meer op. Ik ben naar beneden gegaan om de telefoon te pakken om de dierenarts te bellen en toen ik terug kwam was ze overleden. :cry:
Ik wilde geen sectie laten plegen omdat ik niet nog in haar wilde laten snijden.
Nu las ik op internet over hcm, is iemand van jullie hier bekend mee?
Ook heeft ze t afgelopen jaar 2 epileptische aanvallen gehad en nu las ik dat bij hcm ook aanvallen voorkomen die op epilepsie lijken.
Kan iemand mij hier iets over vertellen? Ik weet dat ik nooit met zekerheid kan zeggen wat het nu geweest is maar ik blijf maar verklaringen zoeken voor wat er is gebeurd.
Pff ik ben er kapot van!
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Plotseling overlijden

Bericht door Adriana »

welkom op het Forum en veel sterkte in deze verdrietige tijd.
je zou het beste zelf ff kunnen zoeken bij de topics over epileptie en HCM. daar vind je vast veel info waarin je dingen/voorvallen/gedrag herkent.
de zoekfunctie zit rechtsboven en als je het trefwoord intypt, dan krijg je alle berichten waarin het woord voorkomt en dus heel erg veel heel gerichte informatie.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Plotseling overlijden

Bericht door Peet »

Ik heb geen idee over hoe of wat. Wil je wel sterkte wensen. Dit is wel erg jong en opeens.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
AngieLayla
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 nov 2011 08:45

Re: Plotseling overlijden

Bericht door AngieLayla »

Bedankt, ik ga de zoekmachine raadplegen.
Inderdaad heel jong, ik ben helemaal kapot ervan. ik begrijp het gewoon niet.
Vandaag is ze gecremeerd :'( tis zo moeilijk allemaal
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Plotseling overlijden

Bericht door Catfish »

Heel veel sterkte in de vreselijke tijd........
Ik kan je ook helaas niet verder helpen, maar er staat info genoeg op deze site.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
inky
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 30 okt 2011 16:02
Locatie: Veenhuizen
Contacteer:

Re: Plotseling overlijden

Bericht door inky »

Wat een nachtmerrie, zo plotseling en onverwacht!
Tsja, alleen een sectie kan mogelijk duidelijkheid geven, al blijft het ook dan soms een raadsel.
Veel sterkte hoor!
Groetjes,
Ingrid, Miep, Bamse, Sjakie & Abby
Gebruikersavatar
Cindy1969
Lynx
Lynx
Berichten: 172
Lid geworden op: 19 aug 2009 20:54
Locatie: Heiloo

Re: Plotseling overlijden

Bericht door Cindy1969 »

Ik kan je helaas ook niet verder helpen...
Wil je heel veel sterkte wensen met dit onverwachte verlies :-(
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Plotseling overlijden

Bericht door nellebel »

veel sterkte
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
AngieLayla
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 nov 2011 08:45

Re: Plotseling overlijden

Bericht door AngieLayla »

Bedankt allemaal,
T valt me echt heel erg zwaar, ik kan mijn draai maar niet vinden zonder mijn lieve poezebeest. Gelukkig leeft haar zusje wel nog en zij is een grote steun voor mij.
Sectie laten plegen wou ik niet, ik gun haar nu de rust en wil niet nog in haar laten snijden. Ze is ook ondertussen gecremeerd en heeft een mooi plekje in huis gekregen.
Ik vroeg me wel nog iets af, zou haar zusje gemerkt hebben dat ze overleden is? ze was er bij toen het gebeurde, heeft nog even gekeken en is de kamer uitgegaan.
Verder is ze iets aanhankelijker geworden en eet ze een stuk beter dan voorheen, mijn overleden kat was nogal dominant en bitchy tegen haar. Ze lijkt dus niet heel veel last te hebben ervan maar ik maak me toch best wel zorgen om haar want ik kan natuurlijk niet in haar hoofdje kijken. Ik heb altijd al snel de neiging om voor de kat te gaan denken maar dat is niet goed. Ook ben ik misschien een beetje te beschermend geworden naar haar toe, bang dat haar ook iets overkomt. Constant kijken of ze nog leeft, in paniek raken als ze niet meteen komt als ik haar roep.
Herkent iemand dit? Hoe kan ik hier t beste mee omgaan?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Plotseling overlijden

Bericht door Adriana »

t kan zijn dat je andere katzel helemaal opleeft. depressief lijkt ze me niet als ze goed en zelfs beter eet.
nee, het is moeilijk maar we kunnen niet voor katten denken, dat gaat ook vaak niet goed..
bij jou zal het moeten slijten met wat tijd..
houd haar goed in de gaten en af en toe wegen, dan zie je snel of ze aan het afvallen is.. maar ik denk dat ze het nu missch wel wat beter naar haar zin heeft.. altijd maar stress is voor een katzel ook niet zo prettig!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Plotseling overlijden

Bericht door nellebel »

onze DA adviseerde ook om de andere kat erbij te laten toen de een werd ingeslapen. dan merken ze dat de ander dood is en hoeven ze niet te zoeken. kan dus zeker zo werken en dat je katje nu opbloeit. bij ons was het niet zo, want flippie bleef zoeken naar sjefke maar die hadden dan ook een superband
zij merkt misschien ook jou verdriet en wil je nu wat troosten
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
AngieLayla
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 nov 2011 08:45

Re: Plotseling overlijden

Bericht door AngieLayla »

echt depressief lijkt ze inderdaad niet, kan zijn dat ze mij probeert te troosten.
Vanmorgen was ook zo mooi, normaal kwam mijn overleden poes altijd op de badkamer zitten als ik ging douche, dan kwam ze af en toe om t hoekje kijken achter t douchegordijn en als ik dan klaar was ging ze in de douche zitten druppels vangen. Mijn andere kat doet dit nooit maar toen ik vanmorgen aan het douchen was moest ik daar weer aan denken en toen ik klaar was zat mijn andere kat op de badkamer alsof ze me zo wilde troosten, echt heel schattig!
Ik zal haar verder goed in de gaten houden.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Plotseling overlijden

Bericht door Kattenbella »

Ik wil je ook veel sterkte wensen, dit is naar en zo jong!
Misschien is het verstandig het zusje in de gaten te houden op HCM. Ik weet niet of je jaarlijks ent, je zou het dan kunnen noemen of anders jaarlijks laten controleren.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Plotseling overlijden

Bericht door Ilovesiamesecats »

Heel veel sterkte!!!

Mijn oude kater had HCM en ik herken de klachten (plassen, spugen) Maar het kan ook overgevoeligheid voor antibiotica zijn geweest, mijn kater had dat voor Synolux. Is hij bijna aan overleden destijds.
Mocht je een urn willen heb ik een goed en goedkoop adres voor je.

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Plaats reactie