Goed, ik heb even weer een vraagje. Koos en Kato wegen nu resp. 4,7 en 4,2 kg. Nu zijn het grote katten en Koos is niet zo'n grote eter, maar Kato duikt op eten af alsof ze nooit wat krijgt.
Ik voer ze Acana Wild Prarie, ongeveer 2x per dag zo'n 1/2 RC bakje... Dat zal ongeveer zo'n 100 gram zijn.
Daarbij krijgen ze per 2 dagen een blikje natvoer van Cosmo Kip of Tonijn van 400 gram.
Koos ziet er prima uit, ik voel zijn ribben met een laagje vet erover en is niet dik, maar zeker ook niet mager. Gewoon wel goed. Kato daarentegen wordt steeds meer een bolletje.
Dus wat nu te doen?! De Acana vinden ze niet bepaald superlekker ofzo, maar ik heb net 7 kg gekocht, dus daar moeten ze het maar even mee doen. Maar daarna?! RC kregen ze als kitten en vonden ze heerlijk, deden ze het ook goed op, alleen ik vind het minder.

Sanabelle durf ik niet, ivm die zure lucht, Bozita kon Koos niet tegen, die kreeg racekak ervan, Orijen vinden ze echt niet lekker en Applaws kon Kato niet tegen.
Dus nu?!?!
Stoppen met natvoer is ook niet echt een optie uit zelfbehoud, haha! Kato wordt er namelijk niet vrolijker van als ze geen natvoer krijgt, ze gaat jengelen en zeuren en raakt enorm gefixeerd op mij : Blikopener de 1e.
Nu vinden ze de Acana niet zo heel erg lekker, dus ik kan me wel voorstellen dat ze gewoon wel trek heeft. Maar is dit nou verwend gedrag en moet wij gewoon terug gaan naar 1x per week wat natvoer?!? Een van ons beiden bezwijkt namelijk altijd wel...