Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
eeefje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 okt 2011 12:41

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door eeefje »

Adriana veel sterkte donderdag met Enzo. Ik hoop zeker dat nierfalen uitblijft!

Hoe gaat het som1980? Moet steeds ook aan jou Polle denken, wat een verdrietige week was dat, jouw Polle en mijn Mickey te verliezen... Ik hoop zo dat iedereen hier nog heel lang van zijn/haar nierpatientjes kan genieten zonder al te veel zorgen. Knuffel ze zoveeeeeeeeel mogelijk!
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door patiani-guusje »

Adriana succes vandaag met Enzo!!

Eeefje:Ik denk ook nog vaak aan jullie, het is zo verdrietig om een dier op deze manier te verliezen. Hoop dat het goed met jullie gaat, en je het verlies een beetje een plekje kunt geven... En bedankt voor je lieve woorden, ik hoop ook dat er lange tijd geen afscheidsberichtjes in dit topic zullen staan. Want ookal gaat het niet om je eigen kat, meeleven met elkaar doen we allemaal, en helaas staat dit ons ooit allamaal een x te wachten. Maar tot die tijd het liefst mijn kop in het zand en genieten van het hier en nu waarin het allemaal lekker gaat.
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

dank je wel voor al jullie lieve berichtjes, vandaag was kennis maken en kiezen kijken.
en omdat ik bij de gebitten en tanden-topics eigenlijk niks tegenkwam waarbij ik zinnig kon aansluiten maar een nieuwe topic aangemaakt: dierentandarts.
de conditie van het gebit is erg belangrijk bij nierfaalkatzels, een constante infectiebron door bijv. tandvleesontsteking of andere chronische gebitsellende is slecht voor nieren.
ik zal de recente waardes bloedonderzoek van Enzo bij het topic nierfaalkatten zetten, ik vermoed dat zijn zus en hij beide een keer last hebben gehad van acuut nierfalen. de nierfunctie blijft zwak maar de crea is de afgelopen twee jaar zover verbeterd dat het weer binnen de referentie zit. hij krijgt daar wel wat medicatie voor en eet deels nierdieet.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
maij
Lynx
Lynx
Berichten: 180
Lid geworden op: 13 dec 2010 12:28

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door maij »

Kaya had vaak last van rood tandvlees werd niets aan gedaan en werd ook niet aangegeven dat het alarmerend was oid... Nooit bij stil gestaan dat het slecht voor de nieren is.

Gaby is laatst wel bij de DA geweest voor een gebitsreiniging en verwijderen van rotte kiezen. Zijn er in het totaal 8 uitgehaald en het tandvlees is nu ook mooi rustig...

Kwam gisteren mijn laatste berichtjes mbt kaya tegen en al jullie reacties erop...
Lieve mensen ik wil jullie heel erg bedanken voor de steun van toen... Ik vind het medeleven wat jullie geven geweldig en ben blij dat ik hier terecht ben gekomen.
Ik hoop jullie nooit meer op deze manier nodig te hebben maar weet wel dat als het wel zover mocht komen ik hier op alle steun kan rekenen die een mens zich kan wensen...
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

;-) yep, af en toe hebben we elkaar nodig en het scheelt.. we weten wat een ander dan door maakt. heel fijn dat je er zoveel aan gehad hebt in die verdrietige tijd.
de pluizentopic kent verdriet maar ook veel vreugde en enthousiasme als iets lukt of er verbetering is.

er is langzamerhand erg veel (ervarings)kennis verzameld.. en het is goed om dat te delen, opdat niet iedere keer iemand weer het wiel hoeft uit te vinden.. ;-)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door patiani-guusje »

Maij: Graag gedaan hoor, is een kleine moeite en we weten allemaal wat je doormaakte. als je een ander dan kunt steunen doe je dat gewoon. Hopelijk komen we elkaar in de toekomst met wat vrolijkere onderwerpen tegen op dit forum.
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
som1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 65
Lid geworden op: 27 sep 2011 16:38
Locatie: Eindhoven

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door som1980 »

eeefje schreef:Adriana veel sterkte donderdag met Enzo. Ik hoop zeker dat nierfalen uitblijft!

Hoe gaat het som1980? Moet steeds ook aan jou Polle denken, wat een verdrietige week was dat, jouw Polle en mijn Mickey te verliezen... Ik hoop zo dat iedereen hier nog heel lang van zijn/haar nierpatientjes kan genieten zonder al te veel zorgen. Knuffel ze zoveeeeeeeeel mogelijk!
Lief dat je aan me denkt :) Moet zeggen dat ik het goed een plaatsje heb kunnen geven. Heb het als tiener ook al menig maal moeten meemaken, maar dit maakte toch meer indruk. Polle heeft een mooi grafje en is altijd dichtbij ons en nadat ik de tijd had gehad om het te verwerken, raakte ik er steeds meer van overtuigd dat het beter was, dat ze niet meer beter zou worden. Loki, mijn Britse korthaar zorgt ook voor genoeg afleiding en liefde. Hij krijgt nu dubbel zoveel liefde.

Moet mezelf alleen nog afleren websites van dierenasiels af te struinen op zoek naar een nieuw poesje. Loki verdient nu 100% mijn aandacht.
:verliefd: EKH: Boris & Yeltsin (23 mei 2023)


Loki (BKH, 10 januari 2007 - 30 Juli 2023)
Polle (9 juni 2002 - 6 oktober 2011)
Gebruikersavatar
sassabootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jan 2009 12:41

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door sassabootje »

Ik ben een tijdje niet hier geweest omdat ik het vreselijk moeilijk had met het verlies van Bootje, berichten zijn terug te vinden vanaf pagina 44 http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... &start=645
In de tussentijd ben ik zelf nog een keer geopereerd aan me rug want de hernia die in december weggehaald was, was weer terug.
ZsaZsa(Sasja) heeft het nog steeds moeilijk en we missen Bootje nog steeds heel erg.
Ik ben in mei met Sasja naar DA geweest en heb toen bij haar een bloedonderzoek laten doen omdat zij vorig jaar al verhoogde nierwaarde`s had, maar die waren toen heel mooi
Crea 196
Ureum 12.6
Dus ik heb haar de jaarlijkse enting laten geven en het ging best wel goed, buiten het gemis van haar zus om. Augustus werd ik weer geopereerd en toen ging het niet zo goed met Sasja en nadat ik weer thuis kwam zag het er nog slechter uit dus ik ben meteen naar de DA geweest voor een bloedonderzoek, ze was zo slecht dat ze haar urine liet lopen op de tafel toen bleek dat er bloed in haar urine zat, antibiotica voor gekregen en een paar dagen later kreeg ik de uitslag van het BO en dat was schrikken
Crea 302
Ureum 28.8
Deze DA had het meteen over euthanasie en ja dag.........ik kijk het wel even aan omdat het al eerder hoger geweest is en op dat moment vreselijk veel stres in huis was.
Zoals jullie misschien gelezen hadden was ik gaan samenwonen en dat is ons allemaal tegen gevallen en ik heb toen gereageerd op een huurwoning en deze werd mij nog toegewezen ook :-) Het plan was om na de operatie bij te komen en dan over te gaan maar omdat Sasja zo ziek werd ben ik nog geen week later verhuisd naar ons nieuwe huisje in de hoop dat Sasja op zou knappen want als je beroerd bent en je hebt de hele dag en avond rumoerige kinderen om je heen dan is dat niet bevordelijk, vaak genoeg wat van gezegd maar het blijkt heel erg moeilijk te zijn voor die kinderen........
Na 3 weken ben ik naar DA in Balkbrug gegaan voor een bloedonderzoek omdat ik zeker wilde weten of Sasja opgeknapt was en ja hoor
Crea 270
Ureum 18.2
De DA vond het nog wel hoog en gaf Benakor mee en toen ging het nog veel beter met haar, ze begon weer te spelen met muisjes tot 3 1/2 week geleden toen vond ik een rare substantie in haar kattenbak het was geel/bruinig van kleur beetje okerkleur en het zat bij de plas en was geheel reukloos, DA gebeld en die wist het ook niet maar ze zei hou haar wel in de gaten en sindsdien gaat het eigenlijk alleen maar achteruit, ze ligt bijna de hele dag en nacht op bed.
Het springen gaat ook niet meer makkelijk omdat ze heel zwak is aan haar achterkant, loopt ook met haar staart naar beneden en een beetje naar rechts toe en als ze met haar kop schud dan valt ze bijna om. Vorige week weer naar DA geweest en haar waardes waren
Crea 285
Ureum 17.0
Maar dat de DA haar rug wilde voelen gaf ze aan dat ze dat niet zo prettig vond dus de DA zegt ik wil haar wel even zien lopen en toen schrok ik echt want de hele achterkant lag op de grond en ze wist niet waar ze naar toe moest, de DA zei dat dat kwam omdat ze net gevoeld had en dat het zo weer over moet zijn, godzijdank was dat ook zo.
Nu heeft de DA Metacam meegegeven en gezegd dat het met een week beter moet gaan nu was dat met een paar dagen al, ze rekte zich weer uit en maakte haar rug weer hol. Alleen in de beschrijving staat dat je dit middel niet moet geven aan katten die nierfalen hebben, ik heb gebeld en word daar vanmiddag over teruggebeld, beetje laat maar ik dacht ze zal dat wel met een reden gegeven hebben.
De DA denkt ook dat ze een beroerte of een hersenbloeding heeft gehad omdat ze van die schokjes heeft, eerst werd er gedacht suikersiekte maar haar glucose was 4.04

Ik ben heel erg benieuwd wat de DA te zeggen heeft, ik ben al bezig met afscheid nemen want ik wil haar niet onnodig laten lijden, gister had ze wel even een opleving en lag ze lekker naast me op de bank in het zonnetje voor een paar uur en ze waste zich ook een beetje maar je kan zien dat het haar een hoop energie kost. Als ze sàvonds bij me op bed ligt dan knort ze wel als ik haar aanhaal en soms hoor je dat ze een beetje kreunt en dan denk ik zal dat van de pijn zijn?

Bedankt voor het lezen en eventuele reactie`s en net als de vorige keer dit doet me goed om het te kunnen delen.

Mandy
Mandy
BeauBeau aka Bootje zusje van ZsaZsa 30-04-1995 / 03-03-2011
ZsaZsa aka Sasja zusje van BeauBeau 30-04-1995 / 03-11-2011
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

welkom terug en inderdaad heel verhaal..

lees even over onze metacam-discussie en wat goed van je dat je de bijsluiter hebt gelezen.
bij nierfalen niet dus!

je zou bij cholodin kunnen kijken (ff goegelen) voor de hersenfuncties. en als ze maar enigszins zonder pijnstiller kan, dan zeker weten geen metacam (vind ik)
gluco was heel netjes en zeker geen suikerziekte en dus ook niet die complicatie waarbij ze door hun poten zakken (diabetische neuropathie)

wat merkwaardig, die dip in die nierwaardes! en constante stress is slecht voor mensjes en ook voor dieren. wat goed dat je op jezelf kunt wonen en naar een ander huisje kon verhuizen.
k weet niet of kreunen van de pijn komt, er komen allerlei geluiden uit mijn katzels, zeker als ze half slapen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
sassabootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jan 2009 12:41

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door sassabootje »

Dank je wel Adriana voor je snelle antwoord, de DA heeft nog niet gebeld en ik ga zo even naar het Metacam topic en ook cholodin voorstellen bij de DA.

Mandy
Mandy
BeauBeau aka Bootje zusje van ZsaZsa 30-04-1995 / 03-03-2011
ZsaZsa aka Sasja zusje van BeauBeau 30-04-1995 / 03-11-2011
Gebruikersavatar
sassabootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jan 2009 12:41

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door sassabootje »

Ik heb de topic gelezen over Metacam en dat is wel schrikken en ik stop er ook direct mee, heb de DA gebeld maar ze was bezig met een operatie dus ik mag nog even wachten. Ik ben ook vergeten te vertellen dat Sasja afgelopen 30 april 16 jaar is geworden dus het is een echt omaatje,
Laatst gewijzigd door sassabootje op 02 nov 2011 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Mandy
BeauBeau aka Bootje zusje van ZsaZsa 30-04-1995 / 03-03-2011
ZsaZsa aka Sasja zusje van BeauBeau 30-04-1995 / 03-11-2011
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

ergens op het Forum staan berichtenwisselingen over de vraag 'ja/nee inslapen en wanneer' maar missch die discussie niet in het Pluis-topic voeren..
(binnen Pluis vecht iedereen voor hun nierfaalkatjes met tips+truc+opbeuren.. en hoop dat je daar begrip voor hebt...)
missch zelf even nieuwe topic daarover aanmaken..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
sassabootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jan 2009 12:41

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door sassabootje »

Ik heb de DA gesproken en zij zegt dat het voor een periode van 2 weken niet zo heel slecht is en dat er na 1 week al verbetering moet zijn, mbt het wankel lopen en de schokjes en dat is niet het geval verder adviseert ze dan morfine prikken maar dat is allemaal niet bevordelijk voor de niertjes van Sasja.
Ik heb gezegd dat ik er over na ga denken.
Mandy
BeauBeau aka Bootje zusje van ZsaZsa 30-04-1995 / 03-03-2011
ZsaZsa aka Sasja zusje van BeauBeau 30-04-1995 / 03-11-2011
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

ik dacht dat morfine juist niet schadelijk voor de nierfunctie is! ik weet niet of je dat zelf mag injecteren maar er zijn ook pleisters voor katten zag ik ergens.
metacam/meloxicam is altijd slecht en de dosis is heel erg belangrijk.
je kunt je afvragen of met zulke niet zo goeie vooruitzichten of dit voor de laatste tijd dan nog uitmaakt...
t zijn allemaal dilemma's en moeilijke beslissingen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Adriana schreef:ergens op het Forum staan berichtenwisselingen over de vraag 'ja/nee inslapen en wanneer' maar missch die discussie niet in het Pluis-topic voeren..
(binnen Pluis vecht iedereen voor hun nierfaalkatjes met tips+truc+opbeuren.. en hoop dat je daar begrip voor hebt...)
missch zelf even nieuwe topic daarover aanmaken..
Ik wil bij deze ook een dergelijke oproep plaatsen.
Het gebeurt (gelukkig maar) een enkele keer dat iemand nieuw of bijna nieuw op het forum komt met een nierfaalpatiënt in het laatste stadium. Wanneer je zelf een kat hebt die nierfaalpatiënt is, dan zit je niet te wachten op akelige verhalen over wat jou tzt ook te wachten staat. Daar wil je je het liefst zo ver mogelijk van houden en daarom is het inderdaad beter dat dergelijke verhalen in een apart topic worden gezet.

Sorry Mandy, het klinkt misschien erg hard maar ik zeg dit uit zelfbescherming. Ik begon jouw verhaal te lezen en de tranen liepen me over de wangen. Ik wil dit niet lezen, wil er niet aan herinnerd worden dat ik twee nierfaalpatiënten heb.
Ik weet ook dat wanneer voor Cochi en Noa het laatste stadium is gekomen, ik niet zal posten. Dit is iets van onszelf.
Een ander hoeft niet in detail te weten hoe de laatste dagen verlopen. Je kunt er niets aan veranderen en wordt er alleen maar hondsberoerd van.
In een ander topic kun je zelf de keuze maken of je het wilt lezen.

Gisteren hebben we Cochi weer aan een seniorentest onderworpen en hij was het er niet mee eens. Hij is altijd zo mak als een lammetje, maar deze keer had hij besloten dat hij niet mee wilde werken. Hij beet mijn man, ik kon nog net mijn hand wegtrekken, vervolgens kwam de assistente erbij en die kreeg ook nog een schampbeet.
Dit hadden we nog nooit meegemaakt!
Gelukkig lukte het toch om bloed af te nemen en zijn nieren gaan verder langzaam achteruit. Vorig jaar was de crea 185 en nu 220. Ureum was hetzelfde gebleven: 17.5. T4 (schildklier): 24.
Alle andere waardes waren goed, dus uiteindelijk toch wel tevreden. Hij is tenslotte 16,5.
Plaats reactie