Kwijlen, natte plek in nek, krabben, zeer aanhankelijk

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
loesdepoes
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 okt 2011 16:56

Kwijlen, natte plek in nek, krabben, zeer aanhankelijk

Bericht door loesdepoes »

Onze kat is zich sinds een paar weken anders gaan gedragen. In plaats van op haar gewone plekje in een stoel in de hoek van de kamer ligt ze nu het liefst midden op de eettafel, en als we niet opletten nog liever op het toetsenbord van de laptop. Ze is normaal gesproken alleen aanhankelijk als het haar uitkomt, nu is ze echt continue aanhankelijk, ze kijkt wel heel content, is lief, vind het fijn om gekroeld te worden, en hoewel ze voorheen niet graag vastgehouden werd, vind ze dat nu helemaal prima.

Tot zover dachten we, ach, misschien wordt ze gewoon oud, ze is 10+ maar mogelijk nog een paar jaar ouder. Maar sinds een paar dagen lijkt ze heel veel jeuk te hebben, en sinds gisteren heeft ze een permanente kwijlplek op haar kin, en een soort van natte plek in haar nek. De vacht is niet echt nat, maar lijkt vettig. Ik heb gevoeld en ik kan niet echt zeggen dat er iets van een wondje zit, en de ´natte plek´ is behoorlijk groot, loopt door tot bijna halverwege haar ruggetje.
Ik heb niet het idee dat ze ergens pijn heeft, overigens.

Mijn moeder heeft me beloofd om maandag naar de dierenarts te gaan maar ik was toch even benieuwd of iemand een idee had wat dit kan zijn?
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: kwijlen, natte plek in nek, krabben, zeer aanhankelijk

Bericht door Anne »

Ik zelf zou niet weten wat dat kan zijn, die natte plek. Jeuk kan verschillende oorzaken hebben.
Daarom is het goed dat jullie maandag naar de da gaan, veel sterkte
Hou je ons op de hoogte?
Misschien gedragsverandering door ouderdom, ook al is 10 nog niet echt oud..
Ik hoop dat de da jullie meer kan vertellen, succes a.s. maandag!!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
loesdepoes
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 okt 2011 16:56

Re: kwijlen, natte plek in nek, krabben, zeer aanhankelijk

Bericht door loesdepoes »

Het lijkt erop dat het toch gewoon een simpel geval van vlooien was, met een lichtallergische reactie op de druppels. Gelukkig maar, poes is een stuk happier nu, en krabt en kwijlt niet meer en de plek in haar nek is ook weg. Hoera!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: kwijlen, natte plek in nek, krabben, zeer aanhankelijk

Bericht door Anne »

Oh dat is goed nieuws :edance:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie