Kat is ineens schootkat

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Cooper
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 okt 2010 18:36

Kat is ineens schootkat

Bericht door Cooper »

Mijn ouders hebben 3 poezen. Eén van deze poezen, Pepper, die vanaf haar geboorte al bij ons woont, is altijd al duidelijk de meest aanhankelijke geweest. Toch was ze nooit een schootkat. Ze zal inmiddels ongeveer 10 jaar oud zijn schat ik, maar ik kan me, voor deze week, niet herinneren wanneer ze voor het laatst op schoot gezeten heeft. Tot deze week dus. De afgelopen 4 dagen heeft ze 4 keer op mijn schoot gezeten, en ging er pas af als ik opstond. Net zat ze de hele tijd op de rugleuning van de bank waarop ik zat, iets wat ze wel al jaren doet, tot ik van bank besloot te wisselen om wat beter te kunnen zitten. Meteen stond zij ook op en sprong weer op mijn schoot.

Natuurlijk vind ik dit gezellig, maar is het niet een beetje vreemd na al die jaren? Wanneer het een kat zou zijn die een vervelend verleden heeft gehad met mensen, en nu haar vertrouwen teruggewonnen heeft zou het te begrijpen zijn. Maar Pepper heeft altijd een goed leven gehad bij mijn ouders.

De eerste jaren van Peppers leven woonde ik nog bij mijn ouders, maar ik heb een paar jaar op mezelf gewoond en ben sinds anderhalve maand tijdelijk weer bij mijn ouders gaan wonen. Toch denk ik niet dat het hiermee te maken heeft, want dan zou ze geen anderhalve maand gewacht hebben om op mijn schoot te springen neem ik aan.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kat ineens schootkat

Bericht door nellebel »

tja, katten zijn vreemde wezens. als er verder niets met haar aan de hand is (ze is gezond, niet afgevallen ineens, maar gewoon net als anders muv het schoothangen) vooral genieten. voor je het weet besluit ze ineesn weer dat ze geen schootkat is hahaha
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Freya13
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 21 jul 2011 16:49
Locatie: Gent, België

Re: kat ineens schootkat

Bericht door Freya13 »

ons kat is intussen elf. ze is vele jaren een heel eigenzinnige kat geweest die zelden of nooit wilde geknuffeld worden. je zou ze nu moeten zien. van zodra ik boven kom (ze heeft haar vaste plekje op een zetel in de slaapkamer) staat ze al klaar om bij mij te komen om geaaid en geknuffeld te worden. en als ik durf te gaan zitten op het bed, en komt ze op schoot ... en het gaat zo ver dat mevrouw heel boos wordt als ze er later weer af moet :) dus katten kunnen echt heel sterk veranderen
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kat ineens schootkat

Bericht door nellebel »

hahaah freya. en dan komen ze net liggen op het moment dat je wilde opstaan. hangt er een kat aan je broek met de klauwen flink in je benen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: kat ineens schootkat

Bericht door Chiquita98 »

Zeker als een kat ouder word kan het gedrag sterk veranderen. Waarschijnlijk heeft Pepper nu meer behoefte aan knuffels en aan de warmte van een schoot. Ze komt nu de schade ff inhalen:-)
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Cooper
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 okt 2010 18:36

Re: kat ineens schootkat

Bericht door Cooper »

Bedankt voor jullie reacties! Ze heeft net wéér heerlijk op schoot gelegen. Ik, of beter gezegd: wij, genieten er nu maar gewoon van. :smile:
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: kat ineens schootkat

Bericht door pinguin »

ik sluit me helemaal aan bij de andere forummers. geniet er van. de kat van mijn ouders die ging ook pas naar 3jr op schoot liggen. heb je van de winter gelijk een warm kussen op schoot ;-)
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: kat ineens schootkat

Bericht door pearlsofpassion »

Of misschien doet ze het wel net daarom?
Kleintje is sinds het kouder is ook niet meer van mijn schoot te slaan. Mevrouw wil niet gewoon bij me liggen of tegen me aan zoals normaal, nee nu wil ze OP me liggen, op welke manier dan ook. :roll:
Ik kan niet zitten of liggen of ze is daar... Wel lief, maar soms komt het niet zo uit of gaan mn benen toch echt wel slapen van haar gewicht.
Ach ja, hoort er allemaal bij. ;-)
Als ik niet mekker als ze steeds in mijn weg ligt of op me komt liggen, moet zij ook maar niet mekkeren als ik me eens verleg zodat ze ook weer zich terug moet leggen. :lol:
Terugkomen doet ze toch...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kat ineens schootkat

Bericht door nellebel »

haha valerie, jammer is alleen dat als de katjes het er niet eens mee zijn dat je gaat verzitten, de klauwtjes tevoorschijn komen. mijn man die is wel eens zo met kat op schoot door de kamer gelopen om iets te pakken. kan vast en gebogen lopen gaat net. kat blijft gewoon liggen. af en toe mopperend gejammer en klauwtje eruit om goed vast te houden.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie