Ik zou misschien ook niet voor een heel jong kitten gaan. Die zijn gewoon heel druk, en dan blijft Luna zeker niet gespaard van wat staartenvangen... Broer zal nooit zoveel met de kitten spelen dat deze Luna zal negeren.
Ik zou voor minstens 6 maanden gaan. Liever nog wat ouder.
Het kan goed zijn dat kittens wat gemakkelijker aanvaard worden, maar op lange termijn lijkt me een volwassen kat beter passen. En dan is die iets moeilijkere introductie eigenlijk een betere keuze.
Niet alle katten aanvaarden kittens trouwens beter... En dat weet je niet op voorhand.
Ik zou vooral een kat kiezen die van karakter prima bij broer past.
Ik denk echter ook niet dat het is dat ze haar aandacht en ruimte moet delen. Katten denken zo niet (of er zijn toch geen aanwijzingen voor). Zolang ze nog genoeg aandacht krijgt en je haar niet negeert als de ander erbij komt, is daar ook geen reden toe. Er is gewoon iets anders dat haar stoort.
Het kan beter gaan als je weg bent, het kan ook minder gaan, dat wil niet echt iets zeggen...
Agressie tussen broer en zus
- pearlsofpassion
- Tijger
Re: Agressie tussen broer en zus
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)