Kater Rocky trapt, bijt en miauwt naar nieuwe kitten Lola

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
miloutje4
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 sep 2011 14:07

Kater Rocky trapt, bijt en miauwt naar nieuwe kitten Lola

Bericht door miloutje4 »

Het volgende, ik heb een kater van 2 en sinds 3/4 weken een kitten van 11 weken. Nu mijn probleem de kater en de kitten kunnen redelijk met elkaar overweg, ze spelen en de kater wast de kleine ook regelmatig maar als lola bij rocky gaat liggen is heel vaak het geval dat rocky geirriteerd begint te miauwen, en trapt hij tegen lola met zijn achterpoten(uit het niets) daarnaast gebeurt het dan ook dat rocky ineens gaat bijten, afwisselend met likken.(uit het niets)

Wat is er aan de hand? Vind rocky lola niet lief?? Of moet zij onderdanig zijn? Moet hij nog wennen dat lola er is?

Kan iemand mij van antwoord voorzien?

Groetjes M. Springer, Rocky en Lola
Gebruikersavatar
som1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 65
Lid geworden op: 27 sep 2011 16:38
Locatie: Eindhoven

Re: Kater Rocky trapt, bijt en miauwt naar nieuwe kitten Lol

Bericht door som1980 »

Ik denk dat ze nog wat aan elkaar moeten wennen. Ik zou ze nog wat tijd geven om aan elkaar te wennen..
:verliefd: EKH: Boris & Yeltsin (23 mei 2023)


Loki (BKH, 10 januari 2007 - 30 Juli 2023)
Polle (9 juni 2002 - 6 oktober 2011)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5490
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kater Rocky trapt, bijt en miauwt naar nieuwe kitten Lol

Bericht door nellebel »

ik denk ook wennen. bij mij liggen ze ook soms heerlijk samen te pitten en dan trappen en stampen ze elkaar bijna de ogen uit. ik schrik ook altijd .gaat soms zo lomp. dan pakt de een de ander bij de kop en begint met de achterpoten te stampen in het gezicht. toch wat dominantie denk ik. even late nweten wie de baas is.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Kater Rocky trapt, bijt en miauwt naar nieuwe kitten Lol

Bericht door Peet »

Hier kunnen ze het prima samen vinden, maar liggen ze ook soms op elkaar te trappelen.
Lijkt soms of het heel heftig is, maar hier lijkt het dan toch mee te vallen.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Plaats reactie