Maar als iemand expres katten wilt vermoorden, lukt het hem dan met 10 korrels of heeft hij daar 10 maanden lang 10 kg slakkenkorrels voor nodig. Gaat het hier om acute vergiftiging of een langdurig proces?
Dat vroeg ik mij gewoon af.
Nou nou wat een aannames allemaal.Adriana schreef:hoe oud is ze en is ze alleen en wat krijgt ze te eten?
neem aan dat je geen slakkenkorrels in de tuin hebt en de buren ook niet.
neem ook aan dat ze nog niet gecastreerd is en kijk uit met het naar buiten glippen want ze loopt geheid de kans om zwanger terug te komen.
je kunt proberen of ze een stukje rauwe kipfilet in heel kleine blokjes gesneden opeet..
missch heeft ze behoefte aan lekker vers rauw voer.... binnenkort is de slakkentijd trouwens over... zijn het naaktslakken en neemt ze ze mee naar binnen?
daisy (poes) eet alleen slakken en geen kattenvoer dus ik denk niet dat t betekent dat je te weinig eten geeftAnonymous schreef:Ow, oke, bier dus! Bedankt weer.
Maar wat ik me trouwens afvraag: dat de katjes die slakken opeten, zou dat kunnen betekenen dat ik ze te weinig eten geef?
De katten die we vroeger hadden (dus eigenlijk die mijn ouders nu hebben, maargoed) vangen ook heel regelmatig muisjes, vogeltjes.. en die krijgen niet zo'n leuke dood.. Eerst spelen ze er heel lang mee (laat het muisje met nog een pootje weglopen, is het muisje eindelijk 10 meter verderop, springt ze er weer achteraan, jeweetwel..) maarrr.. ze eten het nooit op! Het dode beestje wordt keurig op de stoep gemikt. Ze hoeven hem niet te eten, want die katten krijgen al genoeg. Vandaar dat ik me dat afvraag.
ze is 6 maanden en krijgt brokjes (merk weet ik ff niet) en 3x per week natvoerAdriana schreef:hoe oud is ze en is ze alleen en wat krijgt ze te eten?
neem aan dat je geen slakkenkorrels in de tuin hebt en de buren ook niet.
neem ook aan dat ze nog niet gecastreerd is en kijk uit met het naar buiten glippen want ze loopt geheid de kans om zwanger terug te komen.
je kunt proberen of ze een stukje rauwe kipfilet in heel kleine blokjes gesneden opeet..
missch heeft ze behoefte aan lekker vers rauw voer.... binnenkort is de slakkentijd trouwens over... zijn het naaktslakken en neemt ze ze mee naar binnen?
ik heb ook al andere voeding geprobeerd maar tot nu toe zonder reseltaat en ze doet t nu precies 2 maanden, ik had advies gevraagd aan de dierenarts maar kreeg de assistente en die zei dat ik zelf iets moest verzinnen maar ik heb gewoon geen idee meer en wil dat ze normaal gaat eten en dat ze onderzocht word ofzo want dit is niksAdriana schreef:
Nou nou wat een aannames allemaal.
Ik haal het nergens uit het bericht dat je dat zomaar kunt doen hoor.
(Maar als je katje inderdaad nog niet geholpen is zou ik daar toch serieus over nadenken)
Ik zou inderdaad wel eens wat gaan proberen te wisselen met voer.
Rauw vlees is misschien een mooie vervanger voor slakken.
En ja, slakken op zich zijn niet gevaarlijk. Maar veel mensen gebruiken slakkengif en dat is wel dodelijk voor je kat.