Korstjes en schilfertjes

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
didgeridoo
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 sep 2011 20:10

Korstjes en schilfertjes

Bericht door didgeridoo »

Hallo,

Mijn kat is allergisch voor vlooienbeten en likt en bijt zich stuk op haar ruggetje.
Tis nu zo erg dat ze, met name 's avonds, alles bij elkaar begint te miauwen! Dat is wel vervelend voor ons maar, voor Vriend (zo heet ZE:P) nog erger!)
Ik ben naar de dierenarts gegaan maar, zij kon geen levende vlooien vinden maar wel poepjes en heel veel schilfers en wondjes.
Gewoon zielig dus.
Ze heeft een prikje tegen de jeuk gegeven en ik heb tabletjes meegekregen, soort van antibiotica.
Nu heb ik te horen gekregen dat een kat in bad doen erg goed schijnt te werken tegen vlooien.
Echter wil ik dit Vriend liever niet aandoen omdat, ze al zo schuw en angstig etc is. Het arme beestje is gewoon te lief om haar dat aan te doen. Ze heeft erna gewoon hersteltijd nodig.
Aan de andere kant is het natuurlijk ook zielig dat ze die wondjes en schilfertjes heeft.
Wat zijn jullie ervaringen hierin?
Ik heb haar nu weer frontline combo gegeven en ik houd het huis goed schoon met stofzuigen en omgevingsspray gebruikt..

Ik hoor het wel! Alvast bedankt!

Gr Wouter
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5487
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: korstjes en schilfertjes

Bericht door nellebel »

welkom wouter, wat erg voor vriend. zitten de schilvertjes erg los? dan zou je misschien kunnen proberen met haar te borstelen of kammen met een vlooienkam, dan haal je ook al veel schilvertjes weg.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: korstjes en schilfertjes

Bericht door MarjanR »

Ik weet dat omega 3 visolie veel kan doen voor de huid van de kat.
Je zou het over het eten kunnen doen.
Teuntje hier is nu van z'n "roos" af.

En tegenstrijdig met wat Wendy zegt, ik heb Teun juist niet heftig meer gekamd.
Alleen met m'n handen flinkt door z'n vacht heen voor de losse haren, maar even een maand niet gekamd. Dat werkte voor m'n kwiebus.

Voor de rest doe je in mijn ogen al alles om de vlooien allergie de baas te worden.
Maar niet te gek gaan doen met dat antivlooien spul. Dat werkt weer averechts.
En nee, doe Vriendje ook maar niet in bad. Het arme beestje ;)

Waar je op kunt letten is wanneer je bij anderen thuiskomt met huisdieren dat je direct je kleding in de was doet zodra je thuiskomt. Je kunt ongemerkt 1 vlo meenemen, en dan is Vriend weer de sjaak.

Ik weet even niet of er ook iets is voor Vriend om direct de jeukerigheid op de huid weg te halen.
Het is best lastig, aangezien veel spulletjes weer niet opgelikt mogen worden. En tja, wat doen katten veel?
Misschien kun je op Medpets kijken (onder aan de pagina even op de banner klikken)?
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5487
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: korstjes en schilfertjes

Bericht door nellebel »

ja klopt inderdaad marjan, heb ook wel eens ergens hier iets gelezen dat teveel kammen juist de huid weer irriteerd. dacht ook misschien om de meerst heftige losse schilvertjes even.
maar ik heb er geen ervaring mee en jij dus wel, dus topic starter, gebruik maar eerst marjans tip hoor.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie