Hij is 2,5 jaar en ik heb hem overgenomen van een kennis (wegens omstandigheden). Boeffie is gezond en is het ondertussen ook al gewend in zijn nieuwe huisje. Netjes ingeënt en ontwormd.
Hij kreeg van zijn vorig baasje Whiskas

Vandaag bij DA geweest voor herhalingsvaccinatie, waarbij de DA opmerkte dat Boeffie toch wel aan de magere kant is... Het is inderdaad een slanke kat, maar je voelt bovendien zijn ruggengraat zitten als je hem aait. De vorige keer zei de DA hier ook al wel iets van, maar vermeldde hierbij dat 'als hij nog 200gr zou aankomen' hij goed op gewicht zou zijn (hij weegt nu 3kilo800gr). Hij is nu ondertussen een maand bij ons, maar is nog niet aangekomen.
Vandaag heeft de DA (andere DA, dezelfde praktijk) ons aangeraden om een tijdje kittenvoer te geven (Hill's VETessentials), zodat Boeffie wat reserves kan opbouwen. In principe ziet hij er gezond uit, maar wat reserves zou wel handig zijn... hij moet natuurlijk wel tegen een stootje kunnen als hij bv. een keer ziek wordt. We gaan hem nu dus een tijdje kittenvoer geven (in het begin nog vermengd met zijn 'normale' voeding) en als hij binnen twee weken niet aankomt toch maar bloedonderzoek....
Boeffie is trouwens altijd al een slanke kater geweest, en dierenartsen hebben zich er eigenlijk nog nooit om bekommerd... maar voor de zekerheid nu toch maar even wat aankomen met kittenvoer. Hoe groot schatten jullie de kans in dat Boeffie binnen nu en twee weken gaat aankomen met het kittenvoer? Ik ben van plan om het hem 'onbeperkt' te geven, aangezien er hier geen andere katten rondlopen, en zijn ander voer ook altijd onbeperkt aanwezig is.
Hij drinkt verder goed, maar lust geen natvoer. Enkel brokjes. Ook geef ik hem regelmatig wat maltpasta tegen haarballen.
Mochten jullie verder nog tips hebben om Boeffie wat aan te laten komen dan hoor ik het graag!