De een diarree, de ander harde ontlasting

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
N-E-M-O
Lynx
Lynx
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 jun 2011 22:20

De een diarree, de ander harde ontlasting

Bericht door N-E-M-O »

Hoihoi,

Ik heb even een vraagje mijn katten die zitten bijna de hele dag op de bak.
Nemo die heeft hele harde ontlasting en Shen diaree, ik heb niks aan het voer veranderd ofzo.
Nu heb ik speciaal spul waar de darmen mee gereinigd zouden worden.
De stank in huis is niet te harde ik haal elke dag minimaal 8 zakjes met ontlasting eruit.
Ik verschoon nu de bak om de dag spuit en speciaal kattenbakreiniger in en was hem iedere keer uit.
Ik weet niet meer wat ik moet doen ze gaan er echt om de haverklap op elk uur zit wel een van die twee op de bak.
Hebben jullie nog tips ?
Ze krijgen Happy Cat voer dat kreeg Nemo speciaal omdat ze altijd diaree had het is al die tijd goed gegaan maar nu sinds een week hebben ze allebei problemen :(.
Het gaat me vooral nu even om de stank want verder zijn die twee zo levendig en speels als het maar kan en maken verder helemaal geen zieke indruk.
Ik vraag me natuurlijk wel af wat het kan zijn wel heel raar dat de een dunne en de andere harde ontlasting heeft.
Wormen kunnen ze sowieso niet hebben want daar zijn ze 2 weken geleden nog goed voor behandeld !
Dat spul wat ik trouwens gebruik is van beaphar.
Er zit o.a. ruw eiwit, ruw vet, ruwe celstof, ruwe as, vocht en natrium in.

Groetjes Eline en een kopje van nemo en shen
Een kat laat zijn pootafdruk op je hart achter. Shen1. + Nemo
Gebruikersavatar
zoetje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 27 jul 2011 15:38
Locatie: brugge

Re: De een diarree, de ander harde ontlasting

Bericht door zoetje »

Hallo;
Ik heb een kater (Astro) die ook regelmatig harde stoelgang heeft. Als dat zo is doe ik gewoon een klein beetje olijfolie in zijn eten, dat helpt prima. Maar voor de andere kat zou ik toch eens de dierenarts inlichten (in feite best voor alle 2) maar aanblijvende diaree kan tot uitdroging leiden. Geef ze ook geen melk maar wel water te drinken, desnoods ergens in een lavabo (zoals mijn poezen) want daar drinken ze erg graag uit!
Voor de rest kan ik je niet veel helpen want diaree hebben mijn poezen nog niet gehad!
groetjes
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: De een diarree, de ander harde ontlasting

Bericht door Anne »

8 zakjes met ontlasting vind ik wel erg veel voor twee katten. Hier poepen ze minimaal 1 keer per dag al hoewel ze er geen vlaggetje bij steken van wie het is ;-)
Misschien de da eens bellen voor overleg?
Wat voor voeding geef je je katten?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie