Kat in de zak

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Admin
Administrator
Administrator
Contacteer:

Kat in de zak

Bericht door Admin »

Ik kwam de 'cats grooming bag' op internet tegen omdat het telkens in een dekentje wikkelen om een pil te geven erg snel oud wordt. De zak/tas wordt gebruikt voor trimmers om zich te beschermen tegen de nagels bij het trimmen. Ik vraag mij af of de tas ook te gebruiken is bij het toedienen van medicijnen, zodat je niet telkens 2 personen nodig hebt om het medicijn te geven.

Aan de tas te zien lijkt het me slechts een soort superdeluxe 'handdoek' om je kat in bedwang te houden en geen martelwerktuig.

Heeft iemand ervaring met de 'cats grooming bag' of iets soortgelijks? En wat vinden jullie van het gebruik van zoiets?

Afbeelding

Afbeelding
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Mimosa
Huiskat
Huiskat
Contacteer:

Re: Kat in de zak

Bericht door Mimosa »

Ik vind het handig lijken tot je er even over na gaat denken, als een kat zich al zo hevig verzet tegen vachtverzorging dat je overgaat tot gebruik van zo'n ding hoe moet je hem er dan in wurmen en alle ritsjes dicht krijgen ? Dat alleen al lijkt me heel veel extra stress opleveren voor beide partijen.

Ja, ik kan situaties bedenken dat je een onwillige kat toch móet wassen o i d maar of dit nu de oplossing is, ik denk het niet. De lange-termijn-werkrelatie met je kat is ook heel wat waard, want je zult wel eens vaker iets moeten doen wat het dier niet leuk vindt. Als ik me de taferelen voorstel die bij het gebruik van dit ding zullen optreden dan zou ik daar denk ik snel van genezen zijn en daarna eerder kiezen voor scheren bij de dierenarts of inschakelen van een trimmer. De kattentrimmers die er in Nederland zijn gebruiken volgens mij dit soort dingen ook niet.

De reviews op Amazon zijn ook dramatisch slecht.

O ja, ik had me al via het gebruikerspaneel aangemeld maar kan het ook nog zo vragen; zou ik aan de vaste gebruikersgroep toegevoegd kunnen worden, pretty please with sugar on top ? :pdtrom:
Groetjes van mij en Ernesto, Mimosa, dEUS en Flynn
Admin
Administrator
Administrator
Contacteer:

Bericht door Admin »

Mij kat is wel gemakkelijk te 'hanteren' en het in de tas ritsen zal geen probleem zijn. Het gevecht begint pas als ik iets in zijn bek probeer te krijgen. Als de slechte recensies alleen van trimmers zijn, dan zou ik toch op zoek moeten gaan naar pillengevers ;-)

PS - Je bent toegevoegd aan de Vaste gebruikersgroep.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Mimosa
Huiskat
Huiskat
Contacteer:

Bericht door Mimosa »

Maar ik denk dat een kat na 1 of 2 keer al doorheeft dat de handeling in de tas ritsen wordt gevolgd door de handeling pil ingeven o i d .

Tenzij de kat uitgebreid is getraind op in de tas ritsen voor de lol zonder dat er verdere polonaise aan het lijf volgt, dat kan natuurlijk ook. Maar dan nog hebben ze de neiging één negatieve ervaring het langst te onthouden :roll:

ps Bedankt.
Groetjes van mij en Ernesto, Mimosa, dEUS en Flynn
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Ik zie mezelf daar nog geen paniekerige Bob, Thijs of Teun indoen.
Ik denk dat Bob het ding aan flarden zou trekken met zijn 11 kg en mega vleeshaken.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Hmmm, ik ben het wel met de vorige sprekers eens, maar ik kan er niet veel over zeggen... Ik heb geen katten die gaan vechten als ik iets wil doen dat ze niet willen... :icon_shifty: Wel eentje die van haar neus maakt en mekkert, maar echt iets doen niet. Daar kan ik me toch nog steeds boven plaatsen. Gewoon even toespreken, doorzetten en dan is het snel gedaan en een snoepje en knuffels achteraan. Maar ik weet ook wel dat dat niet bij elke kat werkt, maar bij de mijne wel...
Handdoek wikkelen heb ik dan ook nog nooit gedaan (tenzij er eentje in een bak water was getuimeld... :lol: ). Dus daarin geen ervaringen...
Ik denk ook wel dat ze het snel gaan linken en dat voor pillen de handdoek misschien wel even handig is (maar een stuk goedkoper waarschijnlijk). Maar ik weet het dus niet...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
manon3

Bericht door manon3 »

Nou, ik heb dus wel een poes hier die zich meteen begint te verzetten als iets haar niet bevalt.
Ik moet er niet aan denken om haar in die zak gewurmd te krijgen, volgens mij wordt dat een klein bloedbad voordat ik de ritsen dicht heb. :lol:
Leuke topic-titel ook.
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Het lijkt me trouwens dat het enige waar ik eventueel nog gevaar in loop - dat Kleintje in mijn vingers bijt als ik haar nagels wil knippen- nog steeds kan gebeuren... :-|
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
pinguin
Tijger
Tijger

Bericht door pinguin »

ik vraag me echt af of je een kat in die zak gewurmt krijgt. je sluit de kat min of meer op en denk niet dat elke kat dat leuk vind.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
MarjanR
Tijger
Tijger

Bericht door MarjanR »

Ik denk dat zelfs mijn makkelijke Moos zich hier na 10 seconde ongemakkelijk in zal voelen.
En dan issie echt makkelijk...
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Plaats reactie