Kale plek rondom tekenbeet

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Kale plek rondom tekenbeet

Bericht door sharon24 »

Hallo Allen

Ik zag vanochtend een teek op het hoofd van mijn katertje dat zat er dus blijkbaar vanaf giterenavond al..
Er omheen zit een grote kale plek! ik vindt dat erg beangstigend of overdrijf ik?
Ik heb morgen een afspraak met de dokter voor een inenting en kan die er gelijk nakijken de teek was al dood toen ik hem eruit trok ik neem aan dat hij gezogen heeft.
Kan dit een probleem zijn

ik wacht graag op een reactie

Groetje, Sharon
Gebruikersavatar
Mimosa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 08 sep 2011 14:07
Contacteer:

Re: kale plek rondom teekbijt

Bericht door Mimosa »

Ik heb 2 jaar geleden twee opvangkittens gehad waar ik bij elkaar zo'n 30 teken af heb geplukt, zij hebben nergens last van gekregen. Ik heb toen gezocht of katten ook ziektes konden krijgen van gewone teken (er bestaat ook nog de dermacentor teek, die is gevaarlijker) maar daar kon ik niet veel over terugvinden.
Kale plekken kregen ze bij mij niet, dus dat vind ik persoonlijk wel apart.

Goed dat je de dierenarts er even naar laat kijken, dat zou sowieso mijn advies zijn.
Groetjes van mij en Ernesto, Mimosa, dEUS en Flynn
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Re: kale plek rondom teekbijt

Bericht door sharon24 »

Bedankt voor je antwoord mimosa

De teek ziet er wel normaal uit als alle andere teken wat mijn katten eerder hebben gehad en ook een kleintje.
Ja alleen dat ronde kale plekje vindt ik zo vreemd ik had wel toevallig een paar dagen terug een pipetje voor teken gespoten dus dat heeft geen effect gehad wel raar dat de teek al dood was toen ik hem eruit trok misschien had het dan wel effect.
Ik hoor t morgen wel van de arts:(

Iemand anders misschien nog ervaring met kale plekjes na een teekbeet?
Zoja dan hoor ik het graag.

Groetjes, Sharon
manon3

Re: kale plek rondom teekbijt

Bericht door manon3 »

Mimosa schreef:Ik heb 2 jaar geleden twee opvangkittens gehad waar ik bij elkaar zo'n 30 teken af heb geplukt, zij hebben nergens last van gekregen. Ik heb toen gezocht of katten ook ziektes konden krijgen van gewone teken (er bestaat ook nog de dermacentor teek, die is gevaarlijker) maar daar kon ik niet veel over terugvinden.
Kale plekken kregen ze bij mij niet, dus dat vind ik persoonlijk wel apart.

Goed dat je de dierenarts er even naar laat kijken, dat zou sowieso mijn advies zijn.
Ik weet niet precies wat de dermacentor teek is maar ik zat gister nog op een ander forum en daar werd uitdrukkelijk gewaarschuwd voor een teek die dodelijk kan zijn voor katten.Voor honden weet ik overigens niet.
Er was zelfs onlangs al 1 kat door overleden , dit was in Drenthe.
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Re: Kale plek rondom tekenbeet

Bericht door sharon24 »

Nou maak mij even bang zeg!

Zie t morgen wel bij de da miss heeft het pipetje gewerkt.
Gebruikersavatar
Mimosa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 08 sep 2011 14:07
Contacteer:

Re: kale plek rondom teekbijt

Bericht door Mimosa »

manon3 schreef:
Ik weet niet precies wat de dermacentor teek is maar ik zat gister nog op een ander forum en daar werd uitdrukkelijk gewaarschuwd voor een teek die dodelijk kan zijn voor katten.Voor honden weet ik overigens niet.
Er was zelfs onlangs al 1 kat door overleden , dit was in Drenthe.
Oei, van een overlijden heb ik nog niet gehoord. Ik denk dat we het over dezelfde teek hebben, deze brengt de Babesia parasiet over die zo eng is. Die teek was zeldzaam maar is flink aan het oprukken in Nederland.
Groetjes van mij en Ernesto, Mimosa, dEUS en Flynn
Plaats reactie