Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Seetje1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 09 jun 2011 19:23
Locatie: Boxmeer
Contacteer:

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Seetje1980 »

Ik heb laatst van mijn tante een zak Bio kat fresh overgenomen die had 2 zakken in de aanbieding gekocht. Het gaat op zich goed met deze vulling maar de vorige beviel me toch beter. Deze fresh geeft wel een lekker wasverzachter geurtje als ze geplast hebben maar ik vind dat de klonten niet zo stevig zijn als bij mijn vorige vulling. De vorige was van het merk odour buster. Heeft 3 maanden in de bak gezeten. Ik schepte 2 keer per dag uit en 2 keer in de week vulde ik een beetje bij. Je rook totaal niks (mits je m niet uitschept natuurlijk), gewoon een neutraal luchtje. De odour buster vormde ook zeer stevige klonten die niet aan de bodem vastplakken. Ik merk dat nu bij de biokat wel een beetje dat de klont soms op de bodem vastgeplakt zit. Ik heb even op zooplus gekeken en kon het merk daar niet vinden. Ik had het bij dobey gehaald http://www.dobey.nl/premium-p5639.html
Dus mijn volgende zak wordt geen bio cat fresh meer maar gewoon weer de odour buster,
MJ-loves-Luna
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 jul 2011 15:31

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door MJ-loves-Luna »

Ik had eerst de self clean zak, was wit met blij grote korrels.
Ik rook de hele tijd een zure lucht, dat dat het gewoon pis was, maar dat bleek de combo te zijn.
Toen Luna bij mn schoonouders logeerde heeft mn schoonmoeder andere bakvulling gekocht, omdat ze het te erg vond stinken.
Ik heb nu van haar de kattenbak vulling van de AH, die stink eigenlijk nog meer, en het ergste is, ik krijg het er zo poepie erg benauwd van!
Hierna wil ik dus een andere vulling, welke kunnen jullie aanraden?
Ik heb ook houtkorrels gehad, maar ik weet niet, dat was m denk ik ook niet.

Ik zoek iets dat goed het plas neutraliseert, lekker of niet geurt.
niet stuift en ook die zure lucht niet krijgt.
en mn kat heeft dunne poep, dus dat moet het ook goed pakken.

Nu klont het waar er geplast is, is dat normaal?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Adriana »

ja natuurlijk want de klont is de plas ingekapseld in kleikorrels.

favo kattenbakvulling is iets dat heel erg persoonlijk is, iedereen heeft andere wensen en een andere situatie.
maar er lijkt me met de plas en ontlasting van je kat ook iets niet in orde, ontlasting hoort niet dun te zijn en ook niet op die manier te stinken!
en wat is een combo?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
MJ-loves-Luna
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 jul 2011 15:31

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door MJ-loves-Luna »

Mn kat heeft alles al geprobeerd kwa dierenarts enzo, die zegt dat er dus echt niets mis is.
Haar ontlasting is gewoon dun.

De combi van de plas en kattenbakvulling.
manon3

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door manon3 »

Toch is dunne ontlasting echt niet normaal hoor.Als je dierenarts zegt dat alles normaal is dan bedoelt hij misschien dat lichamelijk alles in orde is.
Dunne ontlasting heeft bijna altijd met de voeding te maken.
Wat krijgt je kat te eten? Alleen brokken of ook natvoer en welke merken?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Adriana »

heb afgelopen week maar eens andere :pdtwc: kattenbakkorrels geprobeerd,
Extreme Classic met drie-voudige werking en stuift voor 99,9% niet volgens de fabrikant.

ben fan van de Biokats en die zijn de helft goedkoper.
en stuiven niet en ruiken niet naar baby-billetjespoeder..
en zitten in een stevige zak en klonteren meer dan uitstekend..

enne..?
t stuift zeker weten wèl en het klontert goed maar niet beter (hoeft ook niet) dan Biokat;
babybilletjespoeder vind ik een raar luchtje, katzels vonden het wel spannend,
extreme classic zacht aan de pootjes, de biokats zijn dat ook,

het is me die verdubbeling van prijs zeker weten niet waard,
de bladibla klinkt goed maar in de praktijk zie ik geen giga-verbetering met de biokats.
en het stuift zeer behoorlijk!!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door castratenkoor »

Handig voor ons om te weten, jouw vergelijkend waren-onderzoek.
Ik hou het lekker bij Biokat!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Catfish »

Weer resultaten uit laboratorium Adriana en co.! Altijd handig. ;-)
Ik hou het ook fijn bij Biokat's micro.....
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Adriana »

in het Adriana-lab gaan we nog even door met testen..

had Extreme Classic (1 zak) laten meekomen met de laatste Zpls-bestelling omdat de geurkorrels van Gimpet niet meer leverbaar zijn en ik altijd een klein beetje Gimpet-geurkorrels onderin de kattenbak doe als de inhoud van de dweilemmer door het frituurmandje is gejaagd/gezeefd.

en Gimpet omdat ik Beaphar en die andere merken smerig vindt ruiken. nu ruiken mijn kattenbakken sowieso niet omdat ze dagelijks door de zeef gaan en ik de emmers sop als daar tegenaan geplast is. maar mijn neus wil ook wat tijdens het dagelijkse verschonen/sporten.

en yess, 1 zak Extreme Classic gemengd met twee zakken Biokat voor 6 dweilemmers kun je gebruiken als geurbinder en dan stuift het ook niet.
de babybilletjespoedergeur is wat afgevlakt (of ik ben er inmiddels aan gewend) en dan gaan we nu de komende anderhalve maand kijken hoe de combi zich houdt..
heb de toelichting nog eens grondig doorgelezen en het moet langdurig ontgeuren/verfrissen en bladibla..

als dat goed gaat dan is de mengvorm altijd goedkoper dan een fles kattenbakverfrisser en missch ook wel effectiever..

en verder zijn we nog bezig om waters en soorten zelf gemaakte drinkfonteinen te testen, maar dat is een ander topic. overigens wel boeiend, ben aan mijn twintigste variant toe om te zien hoe de katzels ermee omgaan....
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door ayla »

Moet zeggen dat ik daar ook nieuwsgierig naar ben!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Joya
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 nov 2011 10:03
Locatie: Epe

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Joya »

Ik heb mijn kat Joya nu bijna een week, en bij de cattery waar ze vandaan komt was ze gewend aan Cat's best. Aangezien ik dat hier in mijn woonplaats niet kon krijgen, heb ik hier bij de supermarkt (Deka) een zak houtkorrels gekocht (2,39 euro voor 10 L). Dit bevalt me meteen al prima. Stank is zeer minimaal, plasjes worden zaagsel, en drollen schep ik er meteen uit. Met de zak van 10 L doe je ietsje meer dan een week. 1x per dag schep ik het zaagsel eruit, drolletjes meteen. Halverwege de week vul ik wat houtkorrels bij, en eind van de week verschoon ik de bak helemaal: sopje, nieuwe krant (die ik onder de houtkorrels doe) en compleet nieuwe houtkorrels. En wat voor mij ook heel belangrijk is: totaal geen uitloop!!!
Kortom: ik vind de houtkorrels van de Deka super, en voor 4 weken ben je een kleine 10 euro kwijt. Ook nog eens heel leuk geprijsd dus. Kan het iedereen aanraden. :edance:
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Ilovesiamesecats »

Ik had altijd klontvormende, de laatste maanden van mijn oude kater's leven kocht ik houtkorrels van Cat's gold. Dat absorbeerde de plassen goed, viel niet uit elkaar. Bovendien lag het niet meer door de hele kamer.
Toen we onze siameesjes kregen gaf de cattery een zak Tigerino mee. Ik vond het maar niks.... Dacht ik.... Het werkt super!! :edance: alleen poepjes er uit, even omschepen en klaar is klara. We hebben een grote bak, daar gaat 1,5 zak in en doen we ongeveer 2 weken mee. Enige nadeel is dat de korreltjes vrij scherp zijn en soms blijven ze tussen de kussentjes plakken. Maar voor 99% tevreden. Het weegt ook zo lekker weinig.

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door pinguin »

een forum is toch om elkaar te helpen? en om tips een trucks uit te wisselen?


omdat ik biocat toch wel erg duur vind (en mijn ouders ook en die betalen er ook aan mee). heb ik eens 1 andere zak mee genomen van het merk senegal. is niet klontvormend. maar wel een stuk goed koper. ben erg benieuwd wat de katten er van vinden en hoelang ik met 1 zak ga doen. heb nu 1 kattenbak bio cat staan en een kattenbak senegal grind.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Adriana »

ik doe ruim anderhalve maand en soms langer met een zak biocat en ik heb 6 bakken.
zeef het goed en ik gooi niks weg en dan is biokat goedkoper dan welke andere kbakvulling dan ook.
bakken schoonhouden en plasklonten er uit zeven en spul weer terug in de bak. verschonen doe ik zelden en ik merk ook niet aan mijn katers dat ze voorkeur hebben.
heb half jaar geleden één verse bak biokat, éen gemengd versebak biokat en 4 oude bakken getest. de eerste dag doken ze op de verse bak, erna was er geen verschil. die bak heeft ook gerouleerd want ze staan bij mij op drie verschillende plaatsen, .. ook geen verschil.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
paasnini

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door paasnini »

Ik heb echt alles geprobeerd en langere tijd Biocat gebruikt maar ben nu al langere tijd echt enorm tevreden met Classycat. Ik heb 4 katten en 4 bakken (3 xxl). Ik schep de bakken 1 x per dag uit en helemaal schoonmaken doe ik 1 x per 4-6 weken. Geeft wel uitloop en met het bijvullen stuift het maar dat weegt absoluut op tegen de overige voordelen.
Plaats reactie