Fokken met mijn Boskat is nooit de bedoeling geweest daarom heb ik haar op de leeftijd van 6 maanden laten steriliseren.En helaas weet ik niet of haar ouders zijn getest op PKD.
Het probleem is dat wij haar niet rechtstreeks bij een fokker hebben gekocht maar hebben overgekocht van andere mensen.Deze vorige eigenaar heeft haar wel bij een fokker vandaan gehaald maar ook hun wisten niet of de ouders zijn getest op PKD.
Persoonlijk vind ik dat nogal vreemd want op de meeste sites van Boskatten-fokkers staat wel erbij vermeld of er wel of niet getest is op PKD en HCM.
En ik ben nu inderdaad sterk aan het twijfelen of ik wel of niet moet laten testen. Ik denk dat ik het zolang mogelijk uitstel zolang ze geen symptomen vertoont.
Ik hou haar inderdaad heel goed in de gaten, haar gedrag, eet-drinkgewoontes, haar plasjes.Ze krijgt ook hoofdzakelijk natvoer te eten, vanwege het hoge vochtgehalte.
Niet dat dat helpt om PKD te voorkomen maar misschien wel andere nierschade.
En ze gaat regelmatig op de weegschaal, heb onlangs pas een nieuwe aangeschaft speciaal om de poes te wegen.

De laatste keer is ze zelfs toegenomen in gewicht, ze is tenslotte nog in de groei.
Ik wens je veel sterkte verder met Zuri en hopelijk blijft Noah prima in orde.
Groetjes.