Speelgoed opruimen?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edana
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 feb 2011 00:11
Locatie: Deventer

Speelgoed opruimen?

Bericht door Edana »

Een vraagje: wat doen jullie met al het kattenspeelgoed in huis?
Ik las hier ergens op het forum dat iemand alle speeltjes op een mat legt, zodat de katten het kunnen pakken als ze ermee willen spelen. Ik ben bang dat mijn katten er niks mee doen als het op een berg ligt.
Mijn vriend en ik wonen niet echt groot, dus al het speelgoed overal maakt het al snel rommelig in huis. Ook is het niet echt handig met stofzuigen en dit is bij ons een dagelijkse bezigheid. Ik heb al menig muisje/balletje opgezogen :(
Enige tips voor het opruimen van het kattenspeelgoed?
Groetjes, Eva
Katers Pepijn en Baldr
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Opruimen?

Bericht door nellebel »

ik gooi alles in een rieten mandje van ongeveer 50x50 cm. als ik er iets uithaalde om te spelen was het nooit goed. toen mijn schatjes nog samen waren stonden ze samen in die mand te graaien en haalde ze eruit wat ze wilde hoor. s'morgens alles netjes opgeruimd, kom je thuis, alles door de kamer.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Opruimen?

Bericht door castratenkoor »

Ik heb 4 cathegorie speelgoed, in een laden, dat zijn stokjes met dingen eraan bv. dragonfly, te link om onbeheerd te late ligen, ik heb een grabbeldoosje op een kastje waar Rik zelf spulletjes uit graait, voor het kastje liggen een aantial vrij nieuwe, een stinkmuis, tuimelmuis maar die is nu pleite, piepmuis en een kong. En dan nog wat knuffels en trappelzakken voor het wandmeubel. Als ik dweil leg ik alles eerst op de bank.
Als ouwe Sjaak even wil spelen pakt hij een knuffelbeest van de vleor en gooit die een paar keer in de lucht. is een keer in mijn eisalade geland.....
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Edana
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 feb 2011 00:11
Locatie: Deventer

Re: Opruimen?

Bericht door Edana »

Bedankt voor jullie antwoord :)
Ik ga dan ook maar eens kijken naar een mandje voor al het spul.
De hengels heb ik inderdaad ook in een lade liggen, op dit moment gebruik ik ze nauwelijks omdat Baldr er doodsbang voor is :S.
Goed om te horen dat de katten toch wel pakken waar ze zin in hebben :)
castratenkoor schreef:is een keer in mijn eisalade geland.....
:lol: :lol:
Groetjes, Eva
Katers Pepijn en Baldr
Gebruikersavatar
Roxanne87
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 28 aug 2011 13:25
Locatie: Geleen

Re: Opruimen?

Bericht door Roxanne87 »

Onze kattenspeeltjes liggen in het hangmatje van de katten, Snooki vist ze met alle plezier eruit en Ayla gaat er bovenop slapen of in het mandje ermee spelen.
Spike (10) herder via asiel,Ayla (2) htk tijger via zwerfkattensticht, Snooki (1) htk zwart met wit net terug na 10 dagen ontsnapt te zijn :D
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 565
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: Opruimen?

Bericht door flower1980 »

Ik heb meestal wel wat rondslingeren, maar niet alles. Als ik moet stofzuigen, haal ik de spullen van de grond.
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Opruimen?

Bericht door achtpuntzes »

er is hier een soort van centrale plaats voor de speeltjes; de basis van een van de krabpalen.de poezen vissen er zelf speeltjes tussenuit als ze willen spelen. meestal een keer per dag/ of in de twee dagen ruim ik dan de speeltjes weer op naar de centrale plaats...

als er minder dan 20 speeltjes op de centrale plaats liggen wordt het dan weer tijd voor een speurtocht onder de bankstellen e.d.

ach, het oogt soms wel rommelig met al die speeltjes, maar ik stoor me daar niet aan :)
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Opruimen?

Bericht door Ilone »

Als ik alle speeltjes door het huis moet laten slingeren, dan wordt het pas een bende :lol:
Ik heb ook een rieten mandje. Af en toe gooi ik er zelf wat uit, en af ent oe zitten ze er zelf in te graven ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Speelgoed opruimen?

Bericht door pearlsofpassion »

Ik werp ze nu nog elke nacht en voor het stofzuigen in de krabton, maar haal het er 's morgens ook weer wat uit. Elke dag een beetje anders. Ze hebben nog steeds niet door dat ze daar speelgoed kunnen gaan halen :-( Zelfs een zakdoek met valeriaan lokt ze er niet in....
Misschien moet ik ook maar een open mandje gaan zoeken...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Speelgoed opruimen?

Bericht door MarjanR »

Ik mik alles in een doosje als ik het er wat "slordig" uit vind zien, thuis.
Soms haalt Moos er wat uit, maar meestal pakt hij wat Sara al heeft gevonden.
Sara haalt eigenlijk alleen haar vaste dingetjes eruit.
1 grote valeriaan muis, 1 limousinemuis (gekregen van Natasja), 1 rat met italiaanse kleuren, en de stuiter-alle-kanten-uit-balletje. Oh, en het inpakpapier blijft nog steeds favoriet bij Teun en Sara (wat eigenlijk meteen de grootste rommel maker is).
Bedenk me dat ik eigenlijk alles wat Saar niet uit het doosje grist ik wel kan weggooien.
Ze doen er nooit meer wat mee :lol:
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Plaats reactie