Jammer dat mijn eerste post hier meteen zo negatief is maar ik ben nogal wanhopig op dit moment.
Mijn vriend en ik hebben 2 katten, ayla van 2 via de zwerfkattenstichting ( niet gechipt of gesteriliseerd) en Snooki van 1 jaar via een vriendin ( niet gechipt of gesteriliseerd).
In onze woonkamer is een raam wat met een haak altijd op een kier staat en dit haakje kunnen zij ook niet openmaken. Helaas hebben ze ook al 2 maal geprobeerd via dit raam in te breken.
Vorige week zaterdag zijn wij om half 8 's avonds naar vrienden gegaan. Toen wij om half 2 's nachts thuiskwamen stond het raam wagenwijd open. We renden snel naar binnen en ja hoor allebei onze poezen waren weg. In paniek renden we beide weer naar buiten waarbij onze oudste poes Ayla direct naar binnenschoot.
Omdat de twee poezen erg hecht zijn hadden we verwacht Snooki ook in de buurt aan te treffen. Ik heb die nacht gezocht tot 7 uur 's ochtends en meerdere keren die dag in en rondom de wijk, haar naam roepend en rammelend met voer.
Maandagavond kwam ik thuis en zag ik haar zo'n 15 meter van de voordeur af staan. Met mijn stomme kop in paniek op haar afgerend en weg was ze natuurlijk

Daarna heb ik woensdag en donderdag gezocht maar niets gehoord, gelukkig gaf een van de buren (ongeveer 15 huizen verder) aan dat ze 's ochtends bij hem in de tuin lag maar wegrende toen ze hem zag.
Vrijdagavond zag mijn vriend haar toen hij de hond uitliet, ze kwam even dichtbij maar rende toch weer weg.
Vannacht rond half 2 ging ik weer zoeken en rammelen met haar voer. Opeens hoorde ik vlak naast me haar kattenbel en zag ik haar rennen. Ik liep terug en toen ze door het hekje wou springen, sprong ze bijna op me. Helaas rende ze daarna weer de struiken in.
Heeft iemand tips of ideeën om haar wat dichterbij te lokken/vangen zodat ze weer mee naar binnen kan. Ik wil absoluut geen buitenkatten en kittens ook want er zijn al zoveel ongewenste dieren. Ik hou ontzettend veel van haar en mis haar steeds en de andere poes word ook steeds somberder.
Ik heb geen idee waarom ze zo angstig reageert op mij en m'n vriend en ook geen idee hoe we haar vertrouwen kunnen winnen.
Sorry voor de lap tekst maar ik ben zo verdrietig al de hele week, geloof dat het nu allemaal eruit komt

Alvast bedankt voor jullie moeite !