Speelgoed voor de kat

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Speelgoed voor de kat

Bericht door Adriana »

Seetje1980 schreef:Overigens die vliegen verorbert ze ook nog met huid en haar kan dat geen kwaad ivm maaien of zo?
t is niet zo fris als ze vliegen eet, maar dat zul je niet kunnen vermijden.. misschien toch een paar horren plaatsen? en regelmatig ontwormen!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Speelgoed voor de kat

Bericht door MarjanR »

Ja, fris of niet! Tjonge! Tis een kat hoor. Met pootjes door een kattenbak heen graven noem ik ook niet fris.
Maar het zijn geen mensen ;)
Regelmatig ontwormen is het antwoord ;)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Speelgoed voor de kat

Bericht door castratenkoor »

Rik vreet vooral veel ramenwassers en nachtvlinders.
Bijen en wespen en hommels blijft hij vanaf heb ik gezien.
Wat dat betreft is hij snuggerder dan Bram.

Ik had ze van de week een groene stress-bal gegeven.
Dat bleek niet zo'n goed idee. De hele kamer lag vanmorgen vol groene stukjes.
Nu maar hopen dat Bram er niet van gevreten heeft........
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Seetje1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 09 jun 2011 19:23
Locatie: Boxmeer
Contacteer:

Re: Speelgoed voor de kat

Bericht door Seetje1980 »

@ Adriana en Marian,
Ja zeker ga ik ze regelmatig ontwormen. Heb ze nu 4 weken en in het asiel is ze voor het laatst gedaan. Vorige week had ze diarree 2 dagen en heeft de DA microscoop onderzoek en snap gardia test gedaan en er zaten geen wormen of andere parasieten in. En wat denk je toen ik thuis kwam had ze geen diarree meer haha. Denk gewoon beetje stress door verhuising van oud baasje naar asiel en toen naar mij. Maar wou zekere voor onzekere nemen en ben toch naar DA gegaan. Want wou haar niet hele weekend met diarree laten lopen. Maar gelukkig niks aan de hand en in augustus is dus weer aan de beurt met ontwormen.

Maar ook al zou ik horren plaatsen dan kan ze buiten nog achter vliegen e.d. aan want ze komt elke dag in de tuin en in de natuur hou je dat denk ik ook niet tegen want tis en blijft een jagertje. Maar in ieder geval bedankt voor jullie antwoord!
Gebruikersavatar
Haakonline
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 mei 2011 07:55

Re: Speelgoed voor de kat

Bericht door Haakonline »

Eind juli komt Makari bij ons wonen. Wij hebben een Panic Mouse, een Wubble Kong (met Catnip), een Catit playcircuit en een Play-N-Sqaek Wee Mouse Hunter (muisje met piepgeluid, als je er tegenaan tikt en catnip) gekocht, maar Makari komt op 29 juli pas bij ons wonen, dus ik weet nog niet of het speelgoed aanslaat.
Foto's van Makari & Anakin op:Fotoalbum Makari & Anakin
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Speelgoed voor de kat

Bericht door Adriana »

nee, dat is vantevoren nooit te voorspellen.
lege Zooplusdozen zijn een absolute hit, met en zonder gat om erin te kruipen,
het groene band dat er soms omheen zit knispert erg leuk en zwiebelt alle kanten op, ook erg populair,
bosjes duiven- en eendeveren hier ook zeer favoriet en kleine bolletjes wol,
grote tieribs en dan bedoel ik minstens 20 cm lang en breed,
denneappels, ping/pong- en kleine stuiterballen,
mieren, pissebedden en oorwurmen ook errrg leuk..
een kookwekker onder een handdoek en een flessedop in een teiltje met een laagje water,
en dan nog het aanbod van dierenspeciaalzaken en Zpls,
kortom... je kunt er veel geld aan uitgeven, maar het hoeft niet..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
jojo
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 19 jun 2010 16:27
Locatie: Amersfoort

Re: Speelgoed voor de kat

Bericht door jojo »

Op het moment is hier dé grote hit een stuk kanariegeel kabeltouw waar je normaal gesproken lading mee vast sjort op een aanhanger of zoiets, er zit een harde binnenkern in en de buitenlaag is dubbel geweven, dus onmogelijk uit elkaar te plukken door de katten. Er hangt hier een groot stuk aan de krabpaal vast met aan het uiteinde een paar flinke knopen want dat bijt zo lekker, en een groot stuk in de ren vastgeknoopt.
Kosten: 79 eurocent bij de Action, en dan heb je heel wat meters speelplezier. Touwtjes zijn gaaf :lol:
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Speelgoed voor de kat

Bericht door nellebel »

dat dure speelgoed blijft vaak liggen en de verpakking is het leukste. net kleine kinderen hahaha
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
jumper

Re: Speelgoed voor de kat

Bericht door jumper »

Die van mij speelt bijna niet. af en toe met een dopje van een melkpak. Of kikkers uit de vijver en natuurlijk vlinders.
verder vind ze het niet zo veel aan dat speelgoed.
catnip of niet. Maakt dr niet uit.
helaas.
Wel probeer ik af en toe wat nieuwe speeltjes te verzamlen op te kijken waar haar interesse is zit.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Speelgoed voor de kat

Bericht door pearlsofpassion »

Hier zijn touwtjes ook leuk. Alleen niet gelijk welk touw hoor.
Luis vind het nylonkoord dat ik aan het tuig heb hangen, onweerstaanbaar. Dat heeft voordelen: als ik het tuig wil aandoen is hij afgeleid en blijft stilzitten. ;-) En als ik hem ergens naar binnen wil krijgen hoef ik daar maar naartoe te lopen en hij gaat achter het touw aan :lol:
Maar ook nadelen natuurlijk. Probeer dat dan binnen maar weer eens op te bergen met een kat eraan hangend... :twisted:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Speelgoed voor de kat

Bericht door pinguin »

vraagje ik zag bij in een dierenwinkel een speeltje. een houten blad met daarop balletjes. onder die balletjes kan je dan brokjes leggen. het is de bedoeling dat de kat de houten balletjes er af slaat om bij het voedsel te komen. is er iemand die ervaring heeft met dit spel?
(heb het ook gevonden op internet)
http://www.zooplus.nl/shop/katten/speel ... goed/66166
Laatst gewijzigd door pinguin op 09 jul 2011 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Speelgoed voor de kat

Bericht door pearlsofpassion »

Ik heb er geen ervaring mee, maar ze hebben bij Zooplus iets gelijkaardigs, en daar kan je beoordelingen vinden. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Speelgoed voor de kat

Bericht door castratenkoor »

Hier spelen Rik en Teun vooral met elkaar.
Sjaak heeft zijn kerstmutsen (ooit gratis in een pretpakket van C1000).
Als Teun moe in de nok van het dak verdwijnt speelt Rik met van alles.
Hij pakt wat van de grond of grabbelt wat uit het feest-doosje (van tante Jennifer).
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Edana
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 feb 2011 00:11
Locatie: Deventer

Re: Speelgoed voor de kat

Bericht door Edana »

Pepijn was laatst druk in de weer met een tampon :roll: Wel nog in het plastic, geen idee waar hij die vandaan had gehaald ;)
Sinds gister hebben we Baldr in huis, bij zijn vorige baasje speelde hij graag met zo'n plastic plantenbakje waarin ze worden verkocht. Zet die op de kop en door het huis schuiven maar!
Bij ons speelde hij gister met de Ipad (over duur kattenspeelgoed gesproken ;)).
Ik heb er een filmpje van gemaakt: Baldr met de Ipad
Groetjes, Eva
Katers Pepijn en Baldr
Gebruikersavatar
Seetje1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 09 jun 2011 19:23
Locatie: Boxmeer
Contacteer:

Re: Speelgoed voor de kat

Bericht door Seetje1980 »

Whahaha das een goeie. Hij gaat zich helemaal zenuwachtig zitten likken hij snapt er niks van, Zet men pootje erop en hij loopt gewoon door hahaha. Echt een goeie leuk om te zien. Mijn collega lag ook al dubbel.
Plaats reactie