Moeten we dit doen

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Moeten we dit doen

Bericht door Chiquita98 »

Heel fijn dat het goed gaat. Ik vroeg me ook af of er bloed bij de ontlasting nog zat
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
N-E-M-O
Lynx
Lynx
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 jun 2011 22:20

Re: Moeten we dit doen

Bericht door N-E-M-O »

Nee gelukkig niet !!
Ik vraag me af wat het nou geweest zou zijn wat hij had ??
Hebben jullie een idee?

Trouwens nog een vraagje Shen lust geen kittenvoer dat eet hij heel slecht en hij jat altijd brokjes van Nemo is het persee van belang dat hij kittenbrokjes eet heb al verschillende merken geprobeerd...
Een kat laat zijn pootafdruk op je hart achter. Shen1. + Nemo
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Moeten we dit doen

Bericht door Chiquita98 »

Was het veel bloed? Kan misschien ook wel een soort aambeitje zijn geweest van de darmpjes? Weet het verder ook niet.
Hmm ben niet een hele expert op voergebied, maar mijn kittens aten ook al snel van het volwassenvoer.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
N-E-M-O
Lynx
Lynx
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 jun 2011 22:20

Re: Moeten we dit doen

Bericht door N-E-M-O »

Oke dan uhm eerste keer was redelijk veel daarna nog 1 x toen niet meer gelukkig..
Heb nog 2 volle zakken staan maar dan ga ik het mengen met volwassenvoer..
Alleen Nemo heeft graanvrij maar heb nog ouder voer staan van Nemo (niet over de datum hoor en goed afgesloten).
Kijken of hij dan wel normaal wil eten :)
Een kat laat zijn pootafdruk op je hart achter. Shen1. + Nemo
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Moeten we dit doen

Bericht door Chiquita98 »

Ik mengde het ook. Ik had het ook wel eens apart in de bakjes. Zat het kleintje van het volwassen voer te eten en de volwassen katten van het kittenvoer.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Moeten we dit doen

Bericht door pearlsofpassion »

Een kitten mag wel volwassen voer eten, een volwassen kat geen kittenvoer. Dat is niet aan te raden.
Je kitten heeft gelijk dat hij voor het graanvrij gaat, dat is het gezondst, dus als je dat niet erg vind, laat je hem daar maar mee van eten.
Steeds wisselen met graangehaltes werkt ook op de darmen in, dus mengen zou ik niet doen.
Als je een goed voer geeft (graanvrij klinkt al aardig), kan het geen kwaad als je kitten geen kittenvoer krijgt. Je zou eventueel het natvoer nog kittenversie kunnen geven, maar zelfs dat is niet noodzakelijk.
Nemo wel geen kittenvoer hoor!

Het is heel klassiek dat kittens voor het volwassen voer gaan. En vanaf de castratie op 6 maanden wordt zowiezo aangeraden op volwassen voer over te gaan.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Moeten we dit doen

Bericht door Adriana »

het lijkt rustig te worden bij Shen, is er eigenlijk ooit goed bloedonderzoek gedaan?
wij kunnen van een afstand natuurlijk ook niet weten wat Shen uiteindelijk of nog mankeert. het is wel zo dat er vrij veel en vaak darmproblemen bij kittens voorkomen.

wat oudere kittens (ong 6 maanden) kunnen kwalitatief goed voer voor volwassen katten mee eten maar de ervaring leert dat ze veel last kunnen hebben van te hoge eiwitgehaltes. houd met brokjes rond 30% aan en zeker niet hoger, hun organen zijn nog lang niet uit ontwikkeld en hoge eiwitgehaltes kunnen stinkende ontlasting geven, dan rot het voer in de darmen en dat is voor die darmwand niet zo prettig... sensitive/sensible is vaak een goeie optie voor wat oudere kittens.

k zie trouwens niet in waarom volwassen katten geen kittenvoer "mogen" eten. zwangere en zogende poezen hebben bij voorkeur kittenvoer nodig en te magere/aansterkende katten kunnen prima bijkomen op kittenvoer.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5490
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Moeten we dit doen

Bericht door nellebel »

gelukkig dat het met shen beter gaat. misschien toch een adertje geknapt waardoor hij bloed verloor. bij mensen zeggen ze altijd, zolang het helder bloed is is het meestal niet ernstig. oud geronnen bloed komt dieper uit de darmen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
N-E-M-O
Lynx
Lynx
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 jun 2011 22:20

Re: Moeten we dit doen

Bericht door N-E-M-O »

Uhm hallo weet je hoe duur graanvrij voer is neem dan aan dat het toch wel goed is :P.
Ze zeggen dat een volwassen kat geen kittenvoer zou mogen vanwege evt nierfalen ofzo weet het nietr precies maar Nemo heeft daar ook geen trek in gelukkig :).
Er is helemaal verder geen onderzoek gedaan door de da helaas... ze heeft alleen gekeken geluisterd en mijn verhaal aangehoord.
Ben zo blij dat het goed gaat met hem :D.
Shen is morgen trouwens 12 weken :).
Een kat laat zijn pootafdruk op je hart achter. Shen1. + Nemo
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Moeten we dit doen

Bericht door Chiquita98 »

Oh wat leuk Balou is overmorgen 12 weekjes. Fijn dat het goed gaat. Helaas hier nog niet echt toppie joppie
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9370
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Moeten we dit doen

Bericht door castratenkoor »

Graanvrije brokken hoeven helemaal niet zo duur te zijn. Ik geef Sanabelle Urinary en dat bevalt prima. Te koop bij Zooplus. Ik heb 2 blaasgruis klanten en die doen het er heel goed op.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Moeten we dit doen

Bericht door pearlsofpassion »

Ik vind Orijen en Acana prima voer, maar Applaws vind ik 2 keer niets...
Sanabelle Urinary is prima voer, maar wel niet graanvrij.
Dus graanvrij zegt niet alles... En duur voer is zeker niet altijd goed of omgekeerd.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
N-E-M-O
Lynx
Lynx
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 jun 2011 22:20

Re: Moeten we dit doen

Bericht door N-E-M-O »

Ja maar we geven ze al een tijdje graanvrij voer uit Duitsland hier kan ik het alleen op internet verkrijgen en woon 2 min fietsen van Duitsland af :).
Alleen Nemo doet raar zal er drek een topic over aan maken..
Met de kleine Shen gaat alles goed hij is alleen heeeeel vervelend maar dat heb ik liever dan dat die als een dood vogeltje op de bank ligt!
Een kat laat zijn pootafdruk op je hart achter. Shen1. + Nemo
Plaats reactie