Gaat dit goedkomen?

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gaat dit goedkomen?

Bericht door Adriana »

hoeveel zit er qua leeftijd tussen het kitten en jouw kat?
de kans is groot dat het kitten, met een heel andere agenda, geen aansluiting vindt bij je andere kat en je had beter twee kittens van ongeveer dezelfde leeftijd erbij kunnen nemen. die houden elkaar bezig en slopen elkaar.
ik zou me niet schuldig voelen en het goed in de gaten houden en als met zo ongeveer een weekje er geen klik is, dan het asiel contacten en voor het kitten toch een ander mandje laten zoeken..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Zonnig
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 mar 2011 15:31

Re: Gaat dit goedkomen?

Bericht door Zonnig »

Nou gek is dat weer he ...... in de woonkamer zitten ze wel weer met mij op de bank. Misschien heeft het inderdaad wel wat tijd nodig. Heb je het er net over, gaat het weer goed. :)
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Gaat dit goedkomen?

Bericht door Catfish »

En hoe gaat het nu?
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Zonnig
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 mar 2011 15:31

Re: Gaat dit goedkomen?

Bericht door Zonnig »

Hallo Catfish,
Nou zoals het er nu naar uitziet gaat het goed. Ze lagen gisteren samen met mij op de bank en de volwassen kat zit af en toe aan haar te ruiken. Net zaten ze samen uit de fontein te drinken.
Toch haalt ze af en toe nog wel uit. Van het asiel heb ik vernomen dat het er met een kitten nog wel zielig uit kan zien, maar dat het natuurlijk gedrag is. Het schijnt voor de kat nogal een opgave te zijn om er een nieuwe kat bij te hebben, aldus het asiel.
Zojuist haalde mijn kat weer uit naar de kitten. Misschien is het ook wel een soort van spelen. Ik heb geen idee.
Ik weet niet wat er met mij aan de hand heb, maar sinds ik huisdieren heb, kan ik er geen genoeg van krijgen. Ik heb mij ook opgegeven om als vrijwilliger bij het asiel te gaan werken.
Gisteren leek mij het ook leuk om hond te hebben, maar dat is voor mij geen optie. Ik woon in een flat ( kan natuurlijk wel verhuizen ) en overdag moet je een hond uit kunnen laten. Als je overdag aan het werk bent, dan wil dit natuurlijk niet. Wat voor honden en katten heb jij ?
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Gaat dit goedkomen?

Bericht door Catfish »

Klinkt wel hoopgevend! Geef het tijd. Het asiel heeft gelijk, het is natuurlijk gedrag. Grijp wel in als de vlokken haar en/of bloed je om de oren vliegt. Maar ik denk dat dat wel mee zal vallen.

Ik heb twee HTK's uit kittenopvangen, Zorro en Snoopy, en een Maine Coon met stamboom, Pippin. Daarnaast Marra, een Jack Russell en een malthezer die al tijden bij me logeert, Beer.
Hier is mijn album. http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=20107

En je hebt gelijk, als je hele dagen werkt kun je geen hond hebben. Er zijn wel mensen die het doen en bv een uitlaatdienst inschakelen, maar dan zit zo'n hond nog de hele dag alleen. Kan dus echt niet.

Hou je ons op de hoogte over hoe het gaat met ze?
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Plaats reactie