Diefstal raskat

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9372
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Diefstal raskat

Bericht door castratenkoor »

Wel "cluppie" en welke "jullie" hebben we het hier over?!? Ik ben ik en dat is 1 persoon.

Blijft voor mij onduidelijk waarom Reb een vraag stelt als men geen antwoorden en meningen wil.

Ik heb nimmer de vraag hier neergeplempt of mijn katten met hun armetierige rennetje genoeg beweging en buitenlucht hebben......
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Diefstal raskat

Bericht door achtpuntzes »

@ castratenkoor:

de mijne, 3 stuks, kunnen niet eens naar buiten, want ik woon drie hoog op een flat. dus die hebben nog minder buitenlucht als jouw poezels... :shock: en dat vind ik best wel jammer...

@ iedereen:

hoewel ik 100 procent achter mijn "tirade" sta, toch even mijn excuses. misschien ook nog een restje oud zeer wat er nog even uit moest. als je het niet begrijpt zal het niet voor jou bestemd zijn maar ik weet zeker dat degene(n) die ik bedoel dit donders goed beseffen mochten ze dit lezen :)
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Diefstal raskat

Bericht door Peet »

Ik geloof ook absoluut dat we hier állemaal zielsveel van onze katten houden!
Alleen zijn er verschillende ideeën over wat we denken dat goed is, en dat mág ook.
Begrijpen hoeven we het niet van elkaar, respecteren wel. En eerlijk, ik vind het soms echt verotte moeilijk om sommige ideeën te begrijpen, dát weer wel.
(en dit is gewoon een algemene opmerking, niet op iemand gericht)
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Diefstal raskat

Bericht door Umimeis »

achtpuntzes schreef:ik stel gewoon dat als Reb een raskat wil die naar buiten mag er altijd wel ergens openingen zijn. niet iedereen is zo beschermend als dat cluppie van jullie. en mijn zegen heeft Reb.

als je vindt dat je je poezels wilt beschermen door ze niet buiten te laten, hartstikke oke, maar respecteer dan ook de mening van iemand die daar anders over denkt.

ik ben een tijdje niet hier geweest omdat ik sommigve mensen beu was, je weet wel, van die zelf-verklaarde poezen-kenners die alles weten en precies weten wat het beste is voor andermans kat omdat ze al jaren zoveel poezen hebben zodat wat voor hun poezels een keer geldt dat dan ook maar altijd moet gelden, je weet wel van die dogmatische mensen die anderen hun mening maar door hun strot moeten duwen, en niet openstaan voor de mening van anderen of die respecteren.

dus kom ik tot de conclusie dat er niets veranderd is...

maar goed.

dat maakt me ook niet uit :)
En zo is het maar net! AMEN
Andersdenkenden woorden hier niet gewaardeerd.

Nou ik vind het wel tijd worden dat er verandering in komt.
Op deze manier jaag je nieuwe mensen en misschien ook wel mensen die hier op het forum zijn weg.

het had weinig geschild of ik had me door Roland laten verwijderen.
Maar ik neem wel even afstand.
Vanaf donderdagavond tot maandagmiddag ben ik er niet, da's even een mooi moment om even weg te zijn vh forum.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Diefstal raskat

Bericht door jennli »

Ik vind het onzin dat andersdenkenden niet gewaardeerd worden op dit forum. Het is vaak de toon die gezet wordt die maakt dat ik de kriebels krijg van sommige topics.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Diefstal raskat

Bericht door Anne »

Om nog even op jouw vraag terug te komen Reb, er is altijd een kans op diefstal van een raskat.
In een dorp heb je misschien een kleinere kans maar als het eenmaal gebeurt dan is het gebeurt he, en kun je niet meer terug
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Reb
Lynx
Lynx
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 aug 2011 00:54

Re: Diefstal raskat

Bericht door Reb »

even los van mijn vraag, maar wel iets wat steeds keer op keer naar voren wordt gebracht.

Ik wil zeker niet jullie deskundigheid in twijfel brengen, maar heb toch voor de zekerheid op het bengalenforum gevraagd of er in contracten wordt gezet dat loslopen verboden is.

Er zitten daar veel fokkers, maar ook veel eigenaren.
Tot nu toe is er niemand die het in het koopcontract heeft staan. Ook de fokkers niet. Wel wordt het aangeraden katten binnen te houden, aan de andere kant is er ook een fokker die zich "er zelf ook schuldig aan maakt". Verder is er ook een fokker die schrijft dat ze het adviseert de katten binnen te houden afhankelijk van de woonomgeving.

Niemand die nog heeft geschreven dat een dergelijke regel in het koopcontract staat.
Het zal vast voorkomen, maar het is dus kennelijk niet zo dat het een standaard is.

Ook heb ik op advies van -???iemand hier???- op internet gegoogled naar modelcontracten voor raskatten. Van de 3 die ik zo snel kon vinden stond het slechts in 1 contact vermeld. Dit was niet een contract wat bedoeld is voor Bengalen, misschien dat dat ook nog uitmaakt.

Ik dacht: misschien vinden jullie het interessant te weten.
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Diefstal raskat

Bericht door achtpuntzes »

zo zie je maar weer... ik dacht al dat dat niet standaard in een contract gezet zou worden... :)
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Diefstal raskat

Bericht door Umimeis »

Goed dat je dat hebt uitgezocht Reb! Ben benieuwd of er nog 'betweters' zijn die hier wat op te zeggen hebben.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Diefstal raskat

Bericht door Ilone »

Zo, Umi, wat is jou probleem opeens joh? :???:
Opeens na 1 topic zijn de forummers waar je altijd poeslief en aardig tegen bent geweest, betweters? Omdat jullie van mening verschillen?
Kom op zeg...
Dit topic draait weer lekker uit zo zeg...Ik ga hier niet eens meer lezen, laat staan reageren...
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Diefstal raskat

Bericht door pearlsofpassion »

Als je op een site waar raskittens aangeboden staan, kijkt, dan staat het bijna overal bij. Echt.
Alleen in huis of afgesloten tuin, balkon of ren.
Bij alle fokkers die duidelijk erg met de dieren begaan zijn (en niet enkel voor de show, maar voor het welzijn), alle fokkers waarvan ik zou overwegen een kitten te nemen, zeggen dat.
Misschien dat ze het niet in het contract zetten, dat zou kunnen, ik heb nog nooit een raskat gekocht en nog nooit zo'n contract gezien (maar Adriana wel!), maar ze zeggen het wel in de annonce en op de website.
Je vind natuurlijk wel voornamelijk brits korthaar, Maine Coon en zo'n algemene rassen, al staan er ook wel een paar bengalen tussen.
Misschien dat dat bij bengalen inderdaad anders is en minder voorkomt, omdat dat een vrij 'wild' kattenras is, ik heb er niet op gelet. Maar ik blijf het vreemd vinden.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Reb
Lynx
Lynx
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 aug 2011 00:54

Re: Diefstal raskat

Bericht door Reb »

Ik moet zeggen dat het mij ook wel verbaasde. Ik vind het moeilijk te geloven dat echt alle bengalen met een uitgaansverbod worden verkocht. Ik geloof niet in zwart-wit, maar dit is dan weer het andere uiterste.
Reb
Lynx
Lynx
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 aug 2011 00:54

Re: Diefstal raskat

Bericht door Reb »

@ pearlofpassion... Uit pure nieuwsgierigheid... Bij welke sites zie je dat dan? Ik ben bij 2 sites geweest die raskittens aanbieden en daar wordt niet gerept over los buiten. ( ---- -////IKhebDEsiteEVENverwijderd/// ofzo en nog zo'n site, waar catteries hun kittens op plaatsen.)

Ook op een paar sites geweest van catteries en daar wordt het onderwerp ook niet op genoemd, op 1 fokker na. die stelt dat ze hetvafkeurd, maar niet verbiedt.
Laatst gewijzigd door Reb op 16 aug 2011 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Diefstal raskat

Bericht door pearlsofpassion »

Ja, daar vb. Daar heb ik het bij zowat elke advertensie die ik bekeken heb gezien, maar misschien kies ik dan net de andere advertensie's dan jij...
Je mag die site echter hier niet promoten, normaal wordt hij wel verwijderd, daarom had ik hem ook niet vernoemd.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Diefstal raskat

Bericht door Adriana »

Reb schreef:Ik moet zeggen dat het mij ook wel verbaasde. Ik vind het moeilijk te geloven dat echt alle bengalen met een uitgaansverbod worden verkocht. Ik geloof niet in zwart-wit, maar dit is dan weer het andere uiterste.
gaan we het nu toespitsen op welles-nietes en wie heeft er gelijk en het onaardige (Umi) betweters?

gooi hem zo snel mogelijk de straat op, dat is toch wat je wilt en besloten hebt?
dan kun je in een testcase proefondervindelijk vast gaan stellen hoe groot de verdwijnkans in jouw omgeving van een raskat en in jouw geval een bengaal is..

en verdwijnt-ie dan is het de kunst om uit te vinden wat de oorzaak is..
tegen die tijd ben je al lang niet meer geinteresseerd of het diefstal of ongeval of nog iets anders is hoor..! dan wil je hem alleen nog maar zo snel mogelijk liefst heel terug..

zowel felikat als de ned kattenfokkersvereniging nkfv hebben in hun aanbevelingen bij de raskatten staan dat ze met een buitenkat een kat bedoelen die in een afgeschermde tuin of buitenren naar buiten kan.
en in al mijn russen-contracten staat een uitgebreid hoofdstuk over veiligheid (niet onbegeleid buiten) en verzorging en Bolle en Enzo gaan alleen in tuig naar buiten en scheepskat Mies wil niet eens van boord en wordt tweemaal daags in tuig uitgelaten. Maks taalt er niet naar om door de voordeur het trappenhuis in te ontsnappen, dat laat ie aan zijn broer over.

ik ben niet zover gegaan om modelcontracten van bengalencatteries op te vragen, want daar gaat deze topic niet over. en ik heb me ook niet ingeschreven bij het gesloten(!) bengalenforum. k neem aan dat daar genoeg baasjes zijn die zielsverknocht aan hun dieren zijn en geen oog dicht doen als ze weten dat hun dieren los buiten lopen.

maar jij wilt kennelijk 'gelijk hebben' op een trouwens steeds wisselend topic-onderwerp en van mij kun je het krijgen hoor, zucht..!

je link is fout gespeld, vandaar dat-ie niet automatisch is verwijderd ..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie